Πέμπτη
25
Φεβρουάριος
TOP

Αυτά είναι τα έργα που θα γίνουν στο Αεροδρόμιο της Καλαμάτας – Τι απάντησε σε Χαρίτση ο Καραμανλής

Το ζήτημα του Διεθνούς Αεροδρομίου της Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» τέθηκε σήμερα το πρωί στη Βουλή χάριν στην επίκαιρη ερώτηση την οποία κατέθεσε ο Τομεάρχης Ανάπτυξης και Βουλευτής Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Χαρίτσης, με τον Υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή να δίνει τις δικές του απαντήσεις. Σημείο αναφοράς θα είναι η 1η Μαρτίου για την εκδίκαση των απαλλοτριώσεων, η οποία και θα ανοίξει το δρόμο για τα έργα. Αυτά προσδιορίζονται στο ύψος των 60-80 εκατ. ευρώ, ωστόσο δεν έχει ακόμη καθοριστεί στο… πως θα πορευτεί περαιτέρω το Διεθνές Αεροδρόμιο μια και το… μπαλάκι πέφτει στο υπερταμείο. Από την άλλη στο… μενού και το Καλαμάτα – Ριζόμυλος για το οποίο εξετάζεται το θέμα με την Περιμετρική της Πύλου.

 

«Η ΑΥΞΗΣΗ ΚΑΤΑ 400% ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ ΤΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ»

Στην πρωτολογία του ο κ. Χαρίτσης τόνισε μεταξύ άλλων: «…δεν πρέπει να χάνουμε από το νου μας την προοπτική ότι το Πολιτικό Αεροδρόμιο αποτελεί τη βασική πύλη για ολόκληρη την Πελοπόννησο. Το Διεθνές Αεροδρόμιο της Καλαμάτας κατέγραψε αύξηση των αφίξεων κατά 400% την τελευταία δεκαετία, μια αύξηση που παράλληλα αποκάλυψε και τα ελλείμματα σε σχέση με τις υφιστάμενες υποδομές». Για να προσθέσει ακολούθως τα ζητήματα που σχετίζονται με τις παρεμβάσεις και τις βασικές προϋποθέσεις για τη λειτουργία και ανάπτυξη του αεροδρομίου τα επόμενα χρόνια. Όπως επεσήμανε ο Μεσσήνιος Βουλευτής: «…το μάστερ πλαν είναι αγκιστρωμένο από το 2002. Τον Ιούλιο του 2020 είχατε απαντήσει μέσω της ΥΠΑ, πέρασαν 7 μήνες και δεν έχει ξεκινήσει κανένα έργο υποδομής».

«ΚΙΝΗΘΗΚΑΜΕ ΜΕ ΤΑΧΥΤΑΤΟ ΡΥΘΜΟ»

Ακολούθως ο Υπουργός Υποδομών στάθηκε στην τουριστική προοπτική για τη Μεσσηνία και την Καλαμάτα που υπήρξε εξαιτίας της σημαντικής επένδυσης του αείμνηστου Καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου προσθέτοντας  την «…υποχρέωση της πολιτείας να βοηθήσουμε την επένδυση και να τρέξουμε όλα τα έργα υποδομής για την περιοχή».

Ο κ. Καραμανλής στάθηκε στις διαδικασίες που δρομολογήθηκαν με γρήγορο ρυθμό για τις «περιβόητες» πια απαλλοτριώσεις, υπογραμμίζοντας την επιλογή για τη διαδικασία 7Α για να κινηθούν αυτές χωρίς καθυστέρηση και με ενταγμένο κωδικό πληρωμής και τόνισε πως η δικάσιμος έχει επαναπροσδιοριστεί για την 1η Μαρτίου. «Από τη δική μας πλευρά έχουν γίνει όσα πρέπει με ταχύτατο ρυθμό… Και έτσι η κατασκευή θα ξεκινήσει, αφού τελειώσει η απαλλοτρίωση». Για το θέμα της παραχώρησης ή μη, σημείωσε πως η εν λόγω προσέγγιση ανήκει στο υπερταμείο, ενώ επεσήμανε τη διαβεβαίωσή του «…πως το Αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι στις άμεσες προτεραιότητες του Υπουργείου Υποδομών».

«ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΧΑΣΙΜΟ»

Στη δευτερολογία του ο κ. Χαρίτσης τόνισε προς τον κ. Καραμανλή πως «δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο» σημειώνοντας την… ανταγωνιστικότητα που πρόκειται να ανακύψει μόλις βγούμε από την κρίση της πανδημίας λέγοντας χαρακτηριστικά «…πρέπει από εδώ και πέρα να προχωρήσουμε γρήγορα και να μπουν σαφή χρονοδιαγράμματα». Υπενθύμισε τη δήλωση του Πρωθυπουργού από την Καλαμάτα τον Οκτώβριο του 2019 είχε πει για «…το ταχύτερα αναπτυσσόμενο αεροδρόμιο της χώρας, που μπορεί να προχωρήσει χωρίς να περιμένει και τα υπόλοιπα 22»  και στάθηκε στο ότι είμαστε στον Φεβρουάριο του 2021 και έχουν ωριμάσει τα πράγματα και οι διαδικασίες από εδώ και μπρος. Ο Μεσσήνιος Βουλευτής δεν έχασε την ευκαιρία και συνδυαστικά έθεσε και το θέμα του οδικού άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη.

«60-80 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΤΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ»

Παίρνοντας τον λόγο ο Υπουργός συμπλήρωσε πως δεν υπάρχει η παραμικρή καθυστέρηση… Και μιλώντας για τα έργα τα προσδιόρισε ως εξής:

Επέκταση και αναδιαρρύθμιση του κτηρίου του αεροσταθμού κατά 2.500 τ.μ. με δυνατότητα επέκτασης άλλων 2.500 τ.μ. – Αναβάθμιση και συντήρηση του υπάρχοντος κτηρίου του αεροσταθμού. Η τεχνική μελέτη του έργου έχει ήδη εκπονηθεί και εγκριθεί από την ΥΠΑ – Επέκταση του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών κατά 32.000 τ.μ. – Αναβάθμιση του διαδρόμου και τροχοδρόμου – Εκσυγχρονισμός ηλεκτρονικού δικτύου και δικτύου σήμανσης και κατόπιν του πύργου ελέγχου

Ο κ. Καραμανλής επεσήμανε πως ο προϋπολογισμός σε «ένα έργο πνοής» θα ανέλθει στα 60-80 εκατ. ευρώ με βάση τις μελέτες της ΥΠΑ, ενώ για την ενίσχυση και με άλλους ελεγκτές «…εδώ είμαστε να το δούμε».

ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΡΙΖΟΜΥΛΟΣ

Για το Καλαμάτα-Ριζόμυλος στάθηκε στις πολλές πολιτικές αντιπαλότητες τονίζοντας πως «…όλοι έχουμε καταλήξει να μην αλλάξουμε καμία χάραξη, ωριμάζουμε μελέτες που δεν ήταν ώριμες». Στάθηκε και σε ζητήματα που έχουν ανακύψει «…βλέπουμε και το θέμα της Περιμετρικής της Πύλου που δεν ήταν μέσα στο ΣΔΙΤ» και σημείωσε πως ο οδικός άξονας σε συνδυασμό με το αεροδρόμιο δίνουν τεράστιες προοπτικές. Επανερχόμενος στο αεροδρόμιο και την περαιτέρω αξιοποίηση συμπλήρωσε τέλος πως η κυβέρνηση είναι διατεθιμένη να συζητήσει αν και εφόσον υπάρξει μια πρόταση.

 

 

Μένουμε στο κλίμα, καθώς ο κ. Χαρίτσης, σύντομα θα καταθέσει ερώτηση στη Βουλή και για το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, στην πορεία του οποίου αναφέρθηκε εν συντομία, το πρωί στη Βουλή. Ο υπουργός, σε αυτήν την πρώτη φάση, απάντηση στον Μεσσήνιο βουλευτή πως εξετάζεται πλέον και το θέμα της περιμετρικής της Πύλου

 

Για το θέμα ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ και τομεάρχης Ανάπτυξης, Αλέξης Χαρίτσης, μίλησε και στο κεντρικό δελρτίο ειδήσεων της τηλεόρασης Best με τον Θέμη Κανελλόπουλο.