Πέμπτη
25
Φεβρουάριος
TOP

Επίκαιρη ερώτηση Χαρίτση για τις καθυστερήσεις στην ανάπτυξη του Αεροδρομίου Καλαμάτας

Η κατακόρυφη άνοδος πτήσεων και αφίξεων στο Αεροδρόμιο Καλαμάτας κατά την τελευταία δεκαετία, αναδεικνύει τα λειτουργικά προβλήματα του αεροδρομίου, καθώς οι υποδομές του έχουν εξαντλήσει πλέον τα όρια των δυνατοτήτων τους. αναφέρει μεταξύ άλλων στην επίκαιρη κοινοβουλευτική ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών που κατέθεσε ο Βουλευτής Μεσσηνίας και Τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Χαρίτσης, σχετικά με τις καθυστερήσεις στην ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του Αεροδρομίου «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» της Καλαμάτας.

Στην ερώτηση του ο Αλέξης Χαρίτσης τονίζει ότι η αύξηση της χωρητικότητας της αίθουσας επιβατών, η επέκταση του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών, η ανάπτυξη βοηθητικών και άλλων ζωτικών υποστηρικτικών εγκαταστάσεων, η κάλυψη θέσης ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας (η θέση τώρα καλύπτεται από στέλεχος της πολεμικής αεροπορίας, κάτι που βέβαια δεν συνιστά λύση) και βέβαια η επέκταση του κτηρίου του αεροσταθμού, των θέσεων στάθμευσης και του περιβάλλοντα χώρου, αποτελούν απαραίτητες επενδύσεις για την εύρυθμη λειτουργία του αεροδρομίου και την σωστή και ποιοτική εξυπηρέτηση ακόμη περισσότερων επιβατών τα επόμενα χρόνια.

 

Παράλληλα οι εξαγγελίες του Πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη, κατά την διάρκεια επίσκεψής του στην Καλαμάτα στις 19 Οκτωβρίου 2019, περί του «ταχύτερα αναπτυσσόμενου περιφερειακού αεροδρόμιου της χώρας…» και της «κίνησης των διαδικασιών το αμέσως επόμενο διάστημα  για την αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλαμάτας κατά τα πρότυπα των υπολοίπων 14 περιφερειακών αεροδρομίων» αποδεικνύονται κενό γράμμα, εφ’ όσον κανένα έργο υποδομής δεν έχει ξεκινήσει, το δε περιβόητο master plan που εκπονήθηκε από την ΥΠΑ το μακρινό 2002 παραμένει αγκιστρωμένο σε γραφειοκρατικές διαδικασίες, οι δε μελέτες για την επέκταση της πίστας αεροσκαφών «περιμένουν» την επικαιροποίησή τους.

Καταλήγοντας ο Αλέξης Χαρίτσης ερωτά τον Υπουργό:

  1. Πότε θα πραγματοποιηθεί ο προσδιορισμός καταβολής αποζημιώσεων για τις ανάγκες της απαλλοτρίωσης και πότε θα ξεκινήσουν τα έργα για την επέκταση των χώρων στάθμευσης αεροσκαφών, την επέκταση του κτιρίου του αεροσταθμού και του περιβάλλοντα χώρου, τη μετακίνηση του πάρκου καυσίμων και την ανάπτυξη βοηθητικών και λοιπών ζωτικών εγκαταστάσεων;
  2. Πότε θα στελεχωθεί η θέση ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας από την ΥΠΑ, θέση που μέχρι τώρα καλύπτει η Πολεμική Αεροπορία;
  3. Ποια είναι η βούληση της κυβέρνησης ως προς την περαιτέρω ανάπτυξη και αξιοποίηση του αεροδρομίου;

 

Το πλήρες κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης:

 

Αθήνα, 26 Ιανουαρίου 2021

                                

                                           ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

  

                    Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών                       

 

Θέμα: «Εξαγγελία χωρίς αντίκρισμα o εκσυγχρονισμός και η ανάπτυξη του αεροδρομίου «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» της Καλαμάτας».

 

Η κατακόρυφη άνοδος πτήσεων και αφίξεων αεροσκαφών στο αεροδρόμιο Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» κατά την τελευταία δεκαετία, το ανέδειξε ως την σημαντικότερη πύλη εισόδου τουριστών και επισκεπτών, όχι μόνο για τον νομό Μεσσηνίας αλλά και για ολόκληρη την  Πελοπόννησο. Η αλματώδης ανάπτυξη που κορυφώθηκε το 2019 όταν το αεροδρόμιο εξυπηρέτησε 2.459 πτήσεις και 153.286 επιβάτες ανέδειξε όμως και τα δομικά και λειτουργικά προβλήματα του αεροδρομίου, καθώς οι υποδομές του έχουν εξαντλήσει πλέον τα όρια των δυνατοτήτων του ως προς την εξυπηρέτηση των επιβατών. Η έλλειψη χωρητικότητας της αίθουσας επιβατών, η επέκταση του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών, η ανάπτυξη βοηθητικών και άλλων ζωτικών υποστηρικτικών εγκαταστάσεων, η έλλειψη θέσης ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας (η θέση τώρα καλύπτεται από στέλεχος της πολεμικής αεροπορίας, κάτι που βέβαια δεν συνιστά λύση) και βέβαια η επέκταση του κτηρίου του αεροσταθμού, των θέσεων στάθμευσης και του περιβάλλοντα χώρου, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία του αεροδρομίου και την σωστή και ποιοτική εξυπηρέτηση περισσότερων ακόμη επιβατών. Παρότι όμως έχει περάσει ενάμισης σχεδόν χρόνος από τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού, κατά την διάρκεια επίσκεψής του στην Καλαμάτα, περί του «ταχύτερα αναπτυσσόμενου περιφερειακού αεροδρόμιου της χώρας…» και της «κίνησης των διαδικασιών το αμέσως επόμενο διάστημα  για την αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλαμάτας κατά τα πρότυπα των υπολοίπων 14 περιφερειακών αεροδρομίων», κανένα έργο υποδομής δεν έχει ξεκινήσει εκτός από την τυπική ειδική αίτηση που στάλθηκε από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους και αφορά στην αναγκαστική απαλλοτρίωση ακινήτων για το έργο επέκτασης των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου Καλαμάτας, ενώ δεν έχει εκδοθεί ακόμη η δικαστική απόφαση για την τιμή της μονάδας απαλλοτριώσεων. Παράλληλα το περιβόητο Master Plan (Γενικό Σχέδιο Ανάπτυξης του αεροδρομίου) που εκπονήθηκε από την ΥΠΑ το μακρινό 2002 παραμένει αγκιστρωμένο σε δαιδαλώδεις γραφειοκρατικές διαδικασίες. Όσον αφορά την μελέτη για την κατασκευή και επέκταση πίστας στάθμευσης αεροσκαφών, συνεχίζεται η εκκρεμότητα της ολοκλήρωσης και επικαιροποίησης της.

Κατόπιν αυτών ερωτάται ο κ. Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών,

  1. Πότε θα πραγματοποιηθεί ο προσδιορισμός καταβολής αποζημιώσεων για τις ανάγκες της απαλλοτρίωσης και πότε θα ξεκινήσουν τα έργα για την επέκταση των χώρων στάθμευσης αεροσκαφών, την επέκταση του κτιρίου του αεροσταθμού και του περιβάλλοντα χώρου, τη μετακίνηση του πάρκου καυσίμων και την ανάπτυξη βοηθητικών και λοιπών ζωτικών εγκαταστάσεων;
  2. Πότε θα στελεχωθεί η θέση ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας από την ΥΠΑ, θέση που μέχρι τώρα καλύπτει η Πολεμική Αεροπορία;
  3. Ποια είναι η βούληση της κυβέρνησης ως προς την περαιτέρω ανάπτυξη και αξιοποίηση του αεροδρομίου;

 

 

                                                        Ο ερωτών Βουλευτής

                                                  Χαρίτσης Αλέξανδρος (Αλέξης)