Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ Ετοιμάζονται για ..Βουλή οι έξι από τις οκτώ εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος

Ετοιμάζονται για ..Βουλή οι έξι από τις οκτώ εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος

167
0
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Στη Βουλή αναμένεται να περάσουν οι 6 από τις 8 εργολαβίες για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος και αμέσως μετά να ξεκινήσει η κατασκευαστική τους περίοδος. Πρόκειται για τις εργολαβίες που αφορούν τα τμήματα Πύργος-Δουναϊικα και Κυλλήνη-Μιντιλόγλι που θα ενωθεί με το δυτικό άκρο της Ολυμπίας Οδού (λίγα χιλιόμετρα μετά την έξοδο από τις Σήραγγες της Περιφερειακής Πατρών).

Οι έξι αυτές εργολαβίες έχουν ολοκληρώσει την διαγωνιστική και προσυμβατική τους περίοδο και εφόσον το πέρασμα από τη Βουλή γίνει μέσα στον Ιανουάριο τότε και με δεδομένο ότι σύμφωνα με την προκήρυξη απαιτούνται 42 μήνες, τα τμήματα θα παραδοθούν κάπου μέσα στο καλοκαίρι του 2022.

Τα χαρακτηριστικά του αυτοκινητόδρομου θα είναι τα ίδια με εκείνα της Ολυμπίας Οδού, δηλαδή δύο λωρίδες +ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας με διαχωριστικό ασφαλείας στη μέση και με ανισόπεδους κόμβους.

Το έργο του Πάτρα-Πύργος μήκος 75χλμ έχει απασχολήσει πολύ την περιοχή της Αχαϊας και της Ηλείας καθώς αρχικά αποτελούσε τμήμα της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού που αποσχίστηκε οριστικά το 2013 με την αναθεώρηση των συμβάσεων. Στην συνέχεια επιχειρήθηκε να δημοπρατηθεί με μία ενιαία εργολαβία η οποία διακόπηκε πριν γίνει καθώς αποφασίστηκε να γίνει το σπάσιμο του έργου σε 8 διακριτά τμήματα. Το έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ και έχει εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Κομισιόν αλλά και το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Αυτό που μένει ως εκκρεμότητα είναι δύο συμβάσεις για το τμήμα Δουναϊικα-Κυλλήνη που αναμένεται να λυθούν δικαστικά καθώς έχουν κατατεθεί προσφυγές. Μετά από αυτό και αυτές θα ακολουθήσουν το δρόμο προς το Ελεγκτικό Συνέδριο, τη Βουλή και θα ξεκινήσουν να κατασκευάζονται.

Το έργο χαρακτηρίζεται κρίσιμο και λόγω της σημαντικής ροής οχημάτων αλλά περισσότερο για τα πολλά τροχαία ατυχήματα, πολλά εκ των οποίων είναι δυστυχώς θανατηφόρα. Μαζί με τον ΒΟΑΚ, είναι οι δύο επαπομείνασες “καρμανιόλες” της χώρας και ευτυχώς και οι δύο είναι σε πορεία αναβάθμισης σε ασφαλείς κλειστούς αυτοκινητόδρομους.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com