Σάββατο
14
Δεκέμβριος
TOP

Καλαμάτα Τόπος Ζωής: “Το χρονικό μιας ανύπαρκτης τουριστικής προβολής”

Ανακοίνωση του συνδυασμού “Καλαμάτα Τόπος Ζωής”

18.11.2019: Συγκροτείται “επιτροπή τουρισμού και επιχειρηματικότητας” (ΑΠΟΦΑΣΗ 546/2019) με σκοπό να βοηθήσει την οργάνωση της τουριστικής προβολής της πόλης που υποτίθεται είναι εξέχουσας σημασίας για το Δήμο.

12.12.2019: 1η Συνεδρίαση της επιτροπής Τουρισμού όπου παρουσιάζεται ο προγραμματισμός δράσεων τουριστικής προβολής 2020

03.01.2020: 2η Συνεδρίαση της επιτροπής Τουρισμού όπου η επιτροπή γνωμοδοτεί θετικά για τον προγραμματισμό δράσεων τουριστικής προβολής 2020

13.1.2020: Το Δημοτικό Συμβούλιο ψηφίζει τον “‘Προγραμματισμό δράσεων τουριστικής προβολής Δήμου Καλαμάτας για το έτος 2020” (ΑΠΟΦΑΣΗ 006/2020)

Κενό Νο 1: ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΣΤΟ ΕΝΔΙΑΜΕΣΟ; ΤΙ ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΘΗΚΕ; ΤΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΗΚΕ; 2 μήνες (13/1 με 23/3) τι ενέργειες έγιναν; Η προβολή ενός προορισμού πρέπει να ξεκινάει προφανώς νωρίτερα από την έναρξη της σεζόν, πράγμα που σημαίνει ότι μέχρι τον Μάρτιο θα έπρεπε να έχουν δρομολογηθεί όλες οι τυπικές διαδικασίες. Η βιασύνη του Δήμου να έχει έτοιμο το πρόγραμμα μέσα στον Ιανουάριο τι σκοπό είχε;

23.03.2020: Eπιβολή γενικής απαγόρευσης λόγω covid

Κενό Νο 2: Αυτό το χρονικό διάστημα που όλοι κάτ οικόν περιορισμένοι αγωνιούσαμε για το μέλλον της αγοράς, τι έγινε σε σχέση με την οργάνωση της επόμενης δύσκολης ημέρας για τον τουρισμό & την επιχειρηματικότητα ευρύτερα; Έγιναν webinars; Έγιναν τηλεδιασκέψεις; Έγινε προετοιμασία; Έγινε κάτι; Έστω και με άδειες, έστω και με τηλεργασία ο Δήμος τουλάχιστον σε επίπεδο πολιτικών προϊσταμένων λειτουργούσε, ή μήπως όχι;

29.05.2020: Τηλεδιάσκεψη επιτροπής τουρισμού (χωρίς απαρτία)

01.06.2020: Συνεδρίαση επιτροπής τουρισμού όπου η επιτροπή γνωμοδοτεί θετικά για τον τροποποιημένο-προσαρμοσμένο λόγω covid, προγραμματισμό δράσεων τουριστικής προβολής 2020 με βασική αιτιολόγηση την αναγκαιότητα επίσπευσης των ενεργειών και των αναθέσεων.

10.06.2020: Το δημοτικό συμβούλιο ψηφίζει τον Ανασχεδιασμό στο «Πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου Καλαμάτας για το 2020» (ΑΠΟΦΑΣΗ 114/2020) με πρόθεση την δημιουργία υποέργων με κατάλληλες αμοιβές, ώστε να είναι εφικτή η απευθείας ανάθεση με την αιτιολόγηση του κατεπείγοντος λόγω covid. Σεβαστό ως πρόθεση, πάντοτε μέσα από το πρίσμα της ανάγκης για κινητοποίηση.

Κενό Νο 3 – 03.07.2020: Ένα μήνα μετά είμαστε όλοι σε αναμονή κάποιων δράσεων που θα δρομολογούσαν την εξαιρετικά αναγκαία και επείγουσα τουριστική προβολή της πόλης για την οποία και έχουν δεσμευτεί τόσο μεγάλα ποσά – 171.000 ευρώ. Τη στιγμή που η δημοτική αρχή, με την αντίστοιχη θεματική αντιδημαρχία, δηλώνει εδώ και μήνες ότι είναι ψηλά στη δημοτική ατζέντα η ενίσχυση του τουρισμού & της επιχειρηματικότητας,  τη στιγμή που δηλώνει έτοιμη και διασφαλίζει την απευθείας ανάθεση των υποέργων προφασιζόμενη την υγειονομική κρίση και το κατεπείγοντα χαρακτήρα, βρισκόμαστε στο μηδέν. Και εδώ βεβαίως ανακύπτει το ερώτημα μας: σε ποια χρονιά έχουμε στοχεύσει; Γιατί αυτή τη χρονιά, πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου, δεν είναι δυνατόν να περιμένουμε κάτι. Εκτός κι αν ο στόχος του προγράμματος τουριστικής προβολής, ήταν και είναι, τα Χριστούγεννα του 2020…

8 μήνες για κάτι τόσο απαραίτητο και επείγον, με εξασφαλισμένα κονδύλια κατόπιν θετικής γνωμοδότησης από το δημοτικό συμβούλιο, παρά τις όποιες ενστάσεις, με την βοήθεια μιας επιτροπής που φαίνεται να μπορεί να βοηθήσει, είναι υπερβολικά μεγάλο διάστημα. Τη στιγμή που ο Δήμος και η αρμόδια αντιδημαρχία δεν έχουν κάνει απολύτως τίποτα για να βοηθήσουν την τουριστική αγορά της πόλης, που διανύει τη χειρότερη χρονιά των τελευταίων δεκαετιών, αποδεικνύεται η ανεπάρκεια διαχείρισης αυτού του ζητήματος, και ταυτόχρονα, το πάγιο αίτημα μας για δημιουργία Φορέα Διαχείρισης του τουριστικού προϊόντος, καθίσταται πιο επίκαιρο από ποτέ.

Οι συσκέψεις, οι επιτροπές και οι αποφάσεις είναι κανονιστικά εργαλεία. Το ανθρώπινο δυναμικό και οι ικανότητες διαχείρισης ή όχι, των ζητημάτων σε καιρούς κρίσης, αποδεικνύουν ξανά και ξανά την επάρκεια ή την ανυπαρξία της διοίκησης.