Ένα εγχείρημα το οποίο θα δώσει την ώθηση στην Ολυμπία, να κερδίσει τη θέση που της αξίζει, ως ένα από τα πιο ισχυρά brand name παγκοσμίως, παρουσιάστηκε από το δήμαρχο Γιώργο Γεωργιόπουλο, τον περιφερειάρχη Δυτική Ελλάδας, Νεκτάριο Φαρμάκη και τον ιδρυτή του «ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ», Σταύρο Μπένο, κατά τη διάρκεια της συνάντησής τους την Παρασκευή 17 Ιουλίου στο δημαρχείο της Αρχαίας Ολυμπίας, με αφορμή την υπογραφή τριμερούς μνημονίου συνεργασίας.
Πρόκειται για το «αρχαιολογικό πάρκο», ένα πρόγραμμα δηλαδή, το οποίο ως στόχο έχει, την ανάδειξη όχι μόνο των μνημείων, αλλά και του περιβάλλοντα χώρου όπως και των δραστηριοτήτων των κατοίκων, έτσι ώστε να αποτελέσει το επίκεντρο της αειφορίας και της βιώσιμης ανάπτυξης όχι μόνο του Δήμου, αλλά και της ευρύτερης περιοχής.
Ο δήμαρχος Αρχαίας Ολυμπίας, Γιώργος Γεωργιόπουλος (μεταξύ άλλων), δήλωσε: «Τι θέλουμε από αυτή την ολοκληρωμένη χωρική επένδυση; Κεντρικός πυρήνας είναι γεωγραφικά η Ολυμπία και η ευρύτερη περιφέρεια του Δήμου της Αρχαίας Ολυμπίας.
Της έχει δοθεί ένα συμβολικό όνομα, που ορίζεται και μέσα από την ταυτότητα αυτού του τόπου, γιατί θα έλεγα ότι ένα από τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα είναι και η ανάδειξη της ταυτότητας της Αρχαίας Ολυμπίας. Ονομάζεται «Αρχαιολογικό Πάρκο της Αρχαίας Ολυμπίας». Και όπως πολλά από τα αρχαιολογικά πάρκα της χώρας, τα καλά οργανωμένα, προϋποθέτει ορισμένα πράγματα. Προϋποθέτει όρια. Προϋποθέτει ικανοποιητική προσπέλαση.
Προϋποθέτει διαμορφωμένες εσωτερικές διαδρομές. Στάσεις, σημάνσεις. Προϋποθέτει υποδομές ανάλογα με τις ανάγκες. Είτε είναι υποδομές προσπελασιμότητας, είτε είναι ο φωτισμός, είτε είναι τα δίκτυα ύδρευσης, είτε το δίκτυο απορροής ομβρίων, ακόμα και η αντιπλημμυρική προστασία που είναι βασικό ζητούμενο για την επόμενη προγραμματική περίοδο, αντικεραυνική, αντιπυρική προστασία.
Είναι η παρέμβαση στην αρχιτεκτονική του τοπίου. Είναι η υλοποίηση και αυτό είναι βασικό στοιχείο του αρχαιολογικού χώρου με το ευρύτερο περιβάλλον αισθητικά λειτουργικά και αναπτυξιακά. Βεβαίως και οργανωτικές ενέργειες. Όπως είναι ένα τεκμηριωμένο marketing, ένα place marketing αλλά και ένα Branding.
Γιατί σήμερα μιλάμε για τον ανταγωνισμό των πόλεων και πρέπει να δούμε μέσα από αυτά και την εξέλιξη του place marketing και του Branding που ορίζει μία ταυτότητα.
Έχει ταυτότητα η Ολυμπία, αλλά αυτή η ταυτότητα χρειάζεται προώθηση, προβολή και αξιοποίηση». Από την πλευρά του ο κ. Φαρμάκης (μεταξύ άλλων) τόνισε ότι: «Ήρθε η ώρα η Δυτική Ελλάδα να αναδείξει το πλούσιο πολιτιστικό της απόθεμα και η Αρχαία Ολυμπία, η πατρίδα των Ολυμπιακών Αγώνων, να κερδίσει τη θέση που της αξίζει, πραγματικά, ως ένα από τα πιο ισχυρά Brad παγκοσμίως.
Είναι επιλογή μας, ο προσανατολισμός μας ανέκαθεν ήταν και θα είναι στη Γη της Φλόγας. Ακριβώς γιατί ως Περιφερειακή Αρχή, πιστεύουμε ότι διαθέτουμε έναν σπάνιο θησαυρό που δεν έχουμε αξιοποιήσει. Ήρθε η ώρα λοιπόν, από τα σχέδια και τα οράματα να ξεκινήσουμε τις πράξεις και τις δράσεις.
Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας επιθυμεί και θα το πράξει με το Δήμο Αρχαίας Ολυμπίας και το μη κερδοσκοπικό οργανισμό Διάζωμα από κοινού, να διαμορφώσουμε μία νέα στρατηγική ολοκληρωμένης χωρικής επένδυσης, που στόχο θα έχει τη βιώσιμη και ισόρροπη ανάπτυξη της Αρχαίας Ολυμπίας.
Με την εξασφάλιση της χρηματοδότησης από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2021 – 2027», η Αρχαία Ολυμπία και η Δυτική Ελλάδα αλλά και η ευρύτερη περιοχή θα αποκτήσουν βασικά έργα υποδομής, που θα αναβαθμίσουν και την ποιότητα της ζωής των κατοίκων, θα διευκολύνουν τη διακίνηση των επισκεπτών και θα εξασφαλίσουν ένα βελτιωμένο αισθητικά και λειτουργικά αποτέλεσμα για όλο το Δήμο και φυσικά για όλη την περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος γιατί όλα αυτά επηρεάζουν το ένα το άλλο.
Η περιοχή αναπτύσσεται, με βασική προϋπόθεση την προστασία και προώθηση του πολιτιστικού και περιβαλλοντικού αποθέματός της, ενώ στον κεντρικό πυρήνα της νέας ολοκληρωμένης χωρικής επένδυσης, βρίσκεται η δημιουργία ενός αρχαιολογικού πάρκου και η σύνδεση του διπόλου αθλητισμός – τουρισμός έτσι ώστε η περιοχή να αποκτήσει συνεκτική, πολιτιστική και τουριστική ταυτότητα, προσαρμοσμένη στα νέα δεδομένα και στην ανάγκη μίας ευρύτερης αξιοποίησης του πολιτιστικού και ιστορικού δυναμικού της». Ο κ. Μπένος (μεταξύ άλλων), δήλωσε: «Ένα πνευματικό ταξίδι από τις υποδομές, στη συγκρότηση νέων προϊόντων πολιτιστικού τουρισμού.
Το επόμενο βήμα είναι ο ψηφιακός κόσμος. Προκειμένου ο πολίτης του κόσμου, όπου κι αν βρίσκεται, ανοίγει το κινητό του, ανοίγει το λάπτοπ και μας βλέπει. Βλέπει ποιοι είμαστε. Βλέπει τι έχουμε. Βλέπει τα «καλούδια« μας.
Γιατί σήμερα ο επισκέπτης είναι απαιτητικός! Δεν αρκείται να δει μόνο τον αρχαιολογικό χώρο. Θέλει να ζήσει μία εμπειρία σήμερα ο επισκέπτης. Και η εμπειρία δεν είναι μόνο να γευτεί το μαγικό αρχαιολογικό χώρο. Θέλει να δει την τοπική κοινωνία, θέλει να δει τις συνήθειες του κόσμου, θέλει να δει τον πρωτογενή τομέα, θέλει να δει ωραία οινοποιεία, θέλει να δει τη γαστρονομία της περιοχής, θέλει να δει και κάποιες γυναίκες που θα κάνουν υφαντά και άλλα.
Το τρίτο βήμα, είναι ένα τοπικό σύμφωνο ποιότητας. Πρέπει λοιπόν να έχεις σύστημα διαχείρισης παραπόνων, περιβαλλοντικές δράσεις, ανακύκλωση και εξοικονόμηση ενέργειας, εκπαιδευτικά προγράμματα για το προσωπικό, υποχρεωτική χρήση των τοπικών προϊόντων στα εστιατόρια και τα ξενοδοχεία, ή προβολή των τοπικών προϊόντων αν δεν είναι εστιατόριο ή ξενοδοχείο ή επιχείρηση που θα συμμετέχει στο σύμφωνο ποιότητας.
Και το πιο ωραίο απ’ όλα είναι το συμμετοχικό marketing για να γίνουμε οικογένεια. Δηλαδή κάθε επιχείρηση δεν θα προβάλλει μόνο τον εαυτό της, αλλά συνολικά το προϊόν. Φτιάχνουμε ένα προϊόν, πρέπει να σκεφτούμε πως θα ζήσει, πως θα κυβερνηθεί αυτό το προϊόν, πως θα το διοικήσουμε σωστά. Εδώ μπαίνει πάλι μία ξενική ορολογία που θα μπει στη ζωή μας και ελπίζω κάποτε να νομοθετηθεί κιόλας, είναι τα περίφημα DMO. Φορείς διαχείρισης και διοίκησης των προορισμών. Του προορισμού, γιατί θα φιλοδοξούμε να τον κάνουμε προορισμό, δεν θα είναι πέρασμα όπως είναι σήμερα. Θα θέλουμε να είναι τόσο ελκυστικό που να έχουμε και διανυκτέρευση εδώ από τους επισκέπτες της περιοχής».
Πηγή: www.ilialive.gr