Δευτέρα
23
Δεκέμβριος
TOP

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Τριπλή, με “βαθμολογητές” τους μαθητές και οικονομικό μπόνους

Το ενδεχόμενο οι μαθητές να αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς τους και κίνητρα – μπόνους στους εκπαιδευτικούς που θα σημειώνουν πολύ καλές επιδόσεις, προβλέπει μεταξύ άλλων το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας που αναμένεται να συζητηθεί στο υπουργικό συμβούλιο της ερχόμενης Δευτέρας.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας “Τα Νέα”, το περιεχόμενο του νομοσχεδίου είναι πιθανό να τεθεί επί τάπητος σε κυβερνητική σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί σήμερα, Τετάρτη.

Τριπλή αξιολόγηση εκπαιδευτικών και “βαθμός” από τους μαθητές τους

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, την αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών θα κάνουν διευθυντές, σχολικοί σύμβουλοι αλλά και μαθητές.

Το τελευταίο αποτελεί μια πραγματική καινοτομία στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς δίνει και στους μαθητές (όπως έγινε στους φοιτητές στην αντίστοιχη διαδικασία αξιολόγησης των ΑΕΙ) τη δυνατότητα να παρέμβουν στην αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου στα σχολεία τους.

Η αξιολόγηση δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα αλλά αντίθετα θα προβλέπονται και κίνητρα – μπόνους για όσους αριστεύουν τα οποία δεν αποκλείεται να είναι και οικονομικά.

Ειδικά ενημερωτικά σεμινάρια στα σχολεία αλλά και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, με βάση την οποία θα καθοριστούν και οι πρώτες εκθέσεις αξιολόγησης.

Αξιολόγηση για 180.000 εκπαιδευτικούς

Η αξιολόγηση αφορά 180.000 εκπαιδευτικούς (περίπου 20.000 μεταξύ τους τα στελέχη εκπαίδευσης), ενώ θα γίνεται και ετήσια καταγραφή επιδόσεων στα σχολεία και “φάκελοι” εκπαιδευτικών, με στόχο την επιβράβευση της προσπάθειάς τους και τη σκιαγράφηση δυνατοτήτων και αδυναμιών.

Η αξιολόγηση των στελεχών θα γίνεται με βάση αντικειμενικά κριτήρια (εμπειρία, τίτλοι σπουδών κ.ο.κ.) αλλά και με ποιοτικά κριτήρια.

Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στις σχολικές μονάδες θα αξιολογούνται μεταξύ άλλων με κριτήρια:

  • Το εκπαιδευτικό περιβάλλον. Διαπροσωπικές σχέσεις, παιδαγωγικό κλίμα στη σχολική τάξη, οργάνωση της τάξης.
  • Τον σχεδιασμό, προγραμματισμό και προετοιμασία της διδασκαλίας. Αντίληψη των δυνατοτήτων και αναγκών των μαθητών και διαμόρφωση του σχεδιασμού της διδασκαλίας, διδακτικοί στόχοι, διδακτικές επιλογές, διεξαγωγή της διδασκαλίας και αξιολόγηση των μαθητών.
  • Την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια. Τυπικές υποχρεώσεις, συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της, επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού.
  • Την επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη. Τυπικά προσόντα και επιστημονική ανάπτυξη.

πηγη