Παρασκευή
26
Φεβρουάριος
TOP

Για οδικά έργα και την αντιπλημμυρική θωράκιση της Καλαμάτας στο υπουργείο Υποδομών ο δήμαρχος Θαν. Βασιλόπουλος

Σε προγραμματισμένες συσκέψεις και συναντήσεις στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον Γενικό Διευθυντή Συγκοινωνιακών Υποδομών Γιάννη Καρνέση, υπηρεσιακούς παράγοντες και στελέχη του Υπουργείου καθώς και τον μελετητή του Μορέα, συμμετείχε τις προηγούμενες ημέρες ο δήμαρχος Καλαμάτας, Θανάσης Βασιλόπουλος στη διάρκεια των οποίων υπήρξε συζήτηση και ενημέρωση για τους δρόμους «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη» και «Πάτρα – Πύργος, Καλό Νερό – Τσακώνα», καθώς και για το μεγάλο έργο που αφορά την αντιπλημμυρική θωράκιση της Καλαμάτας.

«ΚΑΛΑΜΑΤΑ – ΡΙΖΟΜΥΛΟΣ – ΠΥΛΟΣ – ΜΕΘΩΝΗ»

Για το δρόμο «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη», ιδιαίτερης αναπτυξιακής σημασίας για την περιοχή, αναμένεται η απόφαση έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων κι ακολούθως μέσα στον Ιανουάριο του 2021 θα τρέξει η διαδικασία της δημοσίευσης πρόσκλησης ανταγωνιστικού διαλόγου. Αρχές του νέου έτους θα ξεκινήσει μαζί με τη δημοσίευση της πρόσκλησης και η κτηματογράφηση, ώστε να προκύψουν οι αναγκαστικές απαλλοτριώσεις. Εν συνεχεία θα εκκινήσει η διαδικασία καταγραφής στο κτηματολόγιο, μαζί με τις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις. Το επόμενο βήμα είναι η έκδοση της Μ.Π.Ε.. Μέσα από αυτή τη διαδικασία η ΔΙΠΑ θα αξιολογήσει – συμπεριλάβει και προτάσεις που προέκυψαν κατά τη διαβούλευση στα Δημοτικά Συμβούλια και στο Περιφερειακό Συμβούλιο.

Σύμφωνα με την ενημέρωση που υπήρξε, στόχος είναι το φθινόπωρο του 2021, να έχουν ολοκληρωθεί οι τεχνικές και οικονομικές προσφορές που θα έρθουν ως συνέχεια του ανταγωνιστικού διαλόγου κι εφόσον δεν υπάρξουν ενστάσεις, εντός του έτους να προκύψει και ανάδοχος.

Σημειώνεται ότι ο ανάδοχος θα έχει την ευθύνη συντήρησης του οδικού άξονα για όλα τα χρόνια της σύμβασης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά την έκδοση της Μ.Π.Ε., θα δοθεί η δυνατότητα συζητήσεων και παρεμβάσεων στο επίπεδο σύνταξης των τευχών δημοπράτησης.

«ΠΑΤΡΑ – ΠΥΡΓΟΣ, ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ – ΤΣΑΚΩΝΑ»

Όσον αφορά τον πολύπαθο δυτικό οδικό άξονα, οι διαδικασίες εξελίσσονται. Από την πλευρά του Υπουργείου υπογραμμίστηκε ότι ειδικά για το τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα, θα εξεταστεί κατά προτεραιότητα (αναζήτηση χρηματοδότησης για ένταξης έργου) μετά την ολοκλήρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών του πρώτου τμήματος από την Πάτρα έως τον Πύργο.

ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Μία από τις συσκέψεις που πραγματοποιήθηκαν στο Υπουργείο, με τη συμμετοχή του Δημάρχου Θανάση Βασιλόπουλου, αφορούσε και την πορεία των μελετών για το μεγάλο αντιπλημμυρικό έργο της Καλαμάτας.

Όπως είναι γνωστό, για την αντιπλημμυρική θωράκιση της Καλαμάτας, ο Υπουργός έχει υπογράψει διαπιστωτική πράξη 79 εκατ. €, στην οποία περιλαμβάνεται και η περιοχή του Πηδήματος. Την περίοδο αυτή εξελίσσεται η διαδικασία που θα μας οδηγήσει στην έγκριση των περιβαλλοντικών όρων. Εγκρίσεις αναμένονται από τη Διεύθυνση Υδάτων, ώστε να προχωρήσει και η διαγωνιστική διαδικασία, ενώ θα υπάρξει μία πρώτη γνωμοδότηση επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τον Νέδοντα.

Στόχος είναι η Μ.Π.Ε. να έχει ολοκληρωθεί πριν το καλοκαίρι του 2021, ώστε να δρομολογηθεί και η έναρξη των εργασιών.

Σύμφωνα με τον Δήμαρχο, αμέσως μετά την λήξη των αυστηρών περιοριστικών μέτρων μετακίνησης, θα επισκεφτούν την Καλαμάτα (ήταν αρχικά προγραμματισμένο να γίνει στα τέλη Νοεμβρίου), τόσο εκπρόσωποι του Υπουργείου, όσο και μελετητές του Μορέα, προκειμένου να υπάρξει αναλυτική ενημέρωση πριν την ολοκλήρωση της μελέτης. Στη συνάντηση αυτή, όπως έχει δεσμευθεί ο Δήμαρχος, πέραν των υπηρεσιακών παραγόντων του Δήμου, θα συμμετέχουν και εκπρόσωποι της αντιπολίτευσης του Δ.Σ., προκειμένου να καταθέσουν ερωτήσεις, απόψεις και προτάσεις.

Είναι σημαντικό να τονιστεί, ότι η Καλαμάτα με την ολοκλήρωση του έργου, θα είναι η πρώτη πόλη στην Ελλάδα που θα αποκτήσει πλήρη αντιπλημμυρική προστασία.