Τρίτη
5
Νοέμβριος
TOP

Μέσω Βρυξελλών περνά… το Καλό Νερό – Τσακώνα!

Εκεί θα εξεταστεί το κατά πόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, βλέπει με καλό μάτι την, δεδομένη θέληση του Υπουργείου να προχωρήσει στην επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης για τους αυτοκινητόδρομους. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι για να προχωρήσουν οι επεκτάσεις θα χρειαστούν και Ευρωπαϊκά κονδύλια, οπότε είναι απαραίτητη η συναίνεση των Βρυξελλών.

ΠΛΗΡΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ

Το Υποδομών δεν θελει να πάει με τετελεσμένα στις Βρυξέλλες και υψηλόβαθμοι παράγοντες του Υπουργείου, δείχνουν την περίπτωση του Πάτρα-Πύργος, όπου πρώτα άλλαξε η διαδικασία, έγιναν οι διαγωνισμοί και στη συνέχεια ενημερώθηκε η Κομισιόν. Θα υπάρξει πλήρης συνεργασία με τις διευθύνσεις της Ευρ.Επιτροπής, θα ενημερώσουν πλήρως για τις προθέσεις του Υποδομών. «Θα πάμε προετοιμασμένοι και διαβασμένοι  και θα υπάρξει πλήρης συνεργασία με τις Βρυξέλλες» αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Το ζητούμενο κατά τους ίδιους και όπως αναφέρουν στο ypodomes.com, είναι να πάρουν την θετική απάντηση της Κομισιόν και στην συνέχεια να καλέσουν τους παραχωρησιούχους και να ξεκινήσουν συζητήσεις για τυχόν επεκτάσεις οι οποίες θα έχουν ως βάση την βιωσιμότητα τους. Κοινώς δεν θα γίνουν «έργα για τα έργα» αλλά εκείνα που θα έχουν προστιθέμενη αξία για την τοπική κοινωνία και το ίδιο το έργο.

ΣΥΝΘΕΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Η διαδικασία άλλωστε είναι σύνθετη και καθόλου εύκολη και προς το παρόν είμαστε σε θεωρητικό επίπεδο. Θα πρέπει αρχικά να ξεκινήσει και να συμφωνηθεί το αντικείμενο των νέων έργων μεταξύ Υποδομών-παραχωρησιούχων. Για να προχωρήσει μία τέτοια διαδικασία χρειάζεται να γίνουν πολλά και εμπλέκονται πολλοί. Το Υπουργείο, οι εταιρείες, οι τράπεζες, η Κομισιόν, άλλα Υπουργεία (το ΥΠΕΝ, το Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ.α.). Θα πρέπει όλοι να κινητοποιηθούν για να προχωρήσει η διαδικασία επιλογής των τμημάτων που θα προχωρήσουν προς κατασκευή.

Μην ξεχνάμε επίσης ότι θα πρέπει να γίνει τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης. Η κάθε παραχώρηση είναι και νόμος του Κράτους και οι διαδικασίες δεν θα είναι τόσο απλές, μέχρι να φτάσουμε στο σημείο να κυρωθούν εκ νέου από τη Βουλή. Επίσης μπορεί να προηγηθεί κάποια παραχώρηση αν το προτεινόμενο έργο έχει μεγαλύτερη ωριμότητα (μελετητική και χρηματοδοτική).

Πάντως η υπόθεση των επεκτάσεων των συμβάσεων των αυτοκινητόδρομων, μόνο κέρδη μπορεί να φέρει για τη χώρα. Για τον Υπουργό Κώστα Καραμανλή, θα είναι ένα μήνυμα προς την αγορά για την εκκίνηση νέων έργων (πέρα από άλλα έργα που θα τρέξουν) που θα φέρουν νέες επενδύσεις. Το αντικείμενο των έργων, θα δώσει και πάλι πνοή σε πολλά σημεία της περιφέρειας. Θα δώσει επίσης αντικείμενο στις εταιρείες που συμμετέχουν στις παραχωρήσεις. Θα συμβάλει στην αύξηση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και θα μεγαλώσει το δίκτυο των αυτοκινητόδρομων που σήμερα φτάνει περίπου τα 2.200χλμ.

Από τη διαδικασία εξαιρείται η Αττική Οδός που όπως έχει δηλώσει ο κ.Καραμανλής με τη λήξη της παραχώρησης το 2024, θα προχωρήσει νέος διαγωνισμός.

ΠΟΙΕΣ ΗΤΑΝ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Ολυμπία Οδός, Ιόνια, Μορέας, Αιγαίου είναι εκείνοι που ήδη στο παρελθόν είχαν καταθέσεις τις δικές τους προτάσεις για να επεκταθεί το αντικείμενο των συμβάσεων παραχώρησης. Ιωάννινα-Κακαβιά, Λάρισα-Τρίκαλα, Καλό Νερό-Τσακώνα, είναι μόνο μερικές από αυτές τις προτάσεις.

www.ypodomes.com