Τετάρτη
20
Νοέμβριος
TOP

Ο κορωνοϊός «έμαθε» το Internet στους καταναλωτές μεγαλύτερης ηλικίας

Ανάγκα και θεοί πείθονται. Κάτι τέτοιο φαίνεται ότι ισχύει με τη δραστική αλλαγή που επέφερε η πανδημία όσον αφορά τη σχέση του Διαδικτύου με τις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες. Η ανάγκη επαφής με τα συγγενικά τους πρόσωπα έστω μέσα από μια οθόνη υπολογιστή ή smartphone, αλλά και η κάλυψη των αναγκών σε προϊόντα και υπηρεσίες, έχει οδηγήσει πλέον σε αύξηση της χρήσης του Internet καθώς και των αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία Pulse RC για λογαριασμό και σε συνεργασία με το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΕΑ), η οποία πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο στην Περιφέρεια Αττικής σε δείγμα 1.106 ενηλίκων, το 77% των ερωτηθέντων χρησιμοποιεί καθημερινά το Internet, ενώ το 89% τακτικά (δηλαδή κάθε μέρα ή τις περισσότερες μέρες της εβδομάδας). Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι το 52% των ερωτηθέντων ηλικίας άνω των 60 ετών και το 53% των συνταξιούχων μπαίνουν καθημερινά στο Internet.

Σχεδόν έξι στους δέκα από όσους μπαίνουν στο Διαδίκτυο ψωνίζουν και από ηλεκτρονικά καταστήματα. Το ποσοστό είναι πολύ υψηλό, πάνω από το 50% σε όλες τις ηλικιακές και επαγγελματικές ομάδες, με εξαίρεση τους μεγαλύτερης ηλικίας και τους συνταξιούχους. Πάντως και σε αυτή την περίπτωση τα ποσοστά δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητα, 29% και 37% αντιστοίχως.

Το ποσοστό αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα για τον γενικό πληθυσμό έχει αυξηθεί όχι μόνο σε σύγκριση με την προ πανδημίας εποχή, αλλά και σε σύγκριση με το πρώτο lockdown. Προ πανδημίας, αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα έκανε το 40% των ερωτηθέντων, τον Απρίλιο του 2020 το ποσοστό αυτό ανέβηκε στο 51%, ενώ τον Δεκέμβριο του 2020 έφτασε στο 58%.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι όσοι παραγγέλνουν τακτικά από ηλεκτρονικά καταστήματα ξοδεύουν σε μεγάλο ποσοστό περισσότερα χρήματα. Την απάντηση αυτή δίνει το 56% και συνδέεται σε σημαντικό βαθμό αφενός με το γεγονός ότι πλέον οι επιλογές με κλειστά τα φυσικά καταστήματα έχουν περιοριστεί και αφετέρου με το ότι οι καταναλωτές αναγκαστικά δεν δαπανούν χρήματα για άλλες δραστηριότητες, όπως είναι τα ταξίδια και η διασκέδαση και ψυχαγωγία εκτός σπιτιού.

Από τις τέσσερις βασικές κατηγορίες που μετρήθηκαν στην έρευνα, τα προϊόντα που καταγράφουν τη μεγαλύτερη αύξηση παραγγελιών μέσα από ηλεκτρονικά καταστήματα είναι οι ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, με το 34% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι αύξησε τις αγορές του στα είδη αυτά, το 27% έκανε περισσότερες αγορές σε ρούχα και παπούτσια, το 26% αύξησε τις αγορές του σε τρόφιμα και ποτά, ενώ αντίστοιχο είναι το ποσοστό όσων παραγγέλνουν ηλεκτρονικά έτοιμο φαγητό και καφέ, αξιοποιώντας εφαρμογές των ίδιων των επιχειρήσεων εστίασης καθώς και γνωστές πλατφόρμες παραγγελιών.

www.kathimerini.gr