Κυριακή
24
Νοέμβριος
TOP

Χαρίτσης: «Aνύπαρκτα τα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων Aστικών Λεωφορείων και των εργαζομένων τους από την κυβέρνηση»

Για την ανάγκη  λήψης ουσιαστικών μέτρων οικονομικής στήριξης των Αστικών ΚΤΕΛ και των εργαζομένων στον κλάδο, λόγω των περιοριστικών μέτρων που τους έχουν επιβληθεί για υγειονομικούς λόγους, κατέθεσε ερώτηση στην Βουλή ο βουλευτής Μεσσηνίας και Εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Χαρίτσης, προς τους συναρμόδιους Υπουργούς Μεταφορών, Οικονομικών και Εργασίας.

Συγκεκριμένα για το Ν.Π.Ι.Δ. «Κ.Τ.Ε.Λ. ΑΣΤΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ» προκύπτει ότι κατά το τελευταίο 4μηνο Μαρτίου – Ιουνίου 2020, τα έσοδα του φορέα έχουν συρρικνωθεί σε σχέση με το αντίστοιχο 4μηνο του έτους 2019 σε ποσοστό της τάξης του 90%!, απειλώντας έτσι την βιωσιμότητα του αλλά και τις θέσεις εργασίας του προσωπικού του.

Στην ερώτηση του ο Αλέξης Χαρίτσης τονίζει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έγκαιρα και μέσω του προγράμματος «ΜΕΝΟΥΜΕ ΟΡΘΙΟΙ» πρότεινε συγκεκριμένα μέτρα για τις πληττόμενες επιχειρήσεις οι οποίες έχουν πλέον περισσότερες ανάγκες σε κεφάλαια-ρευστότητα για να καλύψουν τα κόστη τους. Καθώς, η πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα είναι δύσκολη έως αδύνατη για ένα μεγάλο μέρος των επιχειρήσεων, προτείναμε ένα πακέτο μέτρων ενίσχυσης απευθείας από το κράτος όπως η μη επιστρεπτέα ενίσχυση και η μόνιμη μείωση προκαταβολής φόρου στο 50%, καθώς και το μέτρο των μικροχρηματοδοτήσεων μέσω της Αναπτυξιακής Τράπεζας. Παράλληλα για τους εργαζόμενους προτείναμε επιδότηση 100% των ασφαλιστικών εισφορών και 40% των μισθών, με υποχρέωση καταβολής του υπόλοιπου 60% του μισθού από την επιχείρηση.

Καταλήγοντας ο Αλέξης Χαρίτσης ερωτά τους Υπουργούς:

  1. Με ποια μέτρα συγκεκριμένα σκοπεύουν να ενισχύσουν τις επιχειρήσεις των Αστικών ΚΤΕΛ της χώρας μας και τους εργαζόμενους σε αυτές, κατά το διάστημα ισχύος των μέτρων υγειονομικής προστασίας στις δημόσιες μεταφορές;
  2. Προτίθενται να υιοθετήσουν τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ, για πλήρη καταβολή του μισθού των εργαζομένων στα Αστικά ΚΤΕΛ, με 100% επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών;
  3. Σκοπεύουν να καλύψουν και σε ποιο βαθμό αναγκαία λειτουργικά τους έξοδα όπως το πετρέλαιο κίνησης, που δεν μειώθηκε αλλά παρέμεινε στα ίδια επίπεδα την περίοδο της κρίσης;
  4. Με ποιο τρόπο θα διασφαλίσουν την ευκολότερη πρόσβαση των ενδιαφερομένων επιχειρήσεων στα πιστωτικά ιδρύματα όταν αυτή τη στιγμή οι αιτήσεις τους απορρίπτονται σε μεγάλο ποσοστό;
  5. Τι πρωτοβουλίες θα αναλάβουν για τη μεταφορά των τελών κυκλοφορίας του 2020 στο 2021 αφού έτσι κι αλλιώς φέτος έχουν πληρωθεί;
  6. Έχουν την πρόθεση να παρατείνουν το μέτρο επιδότησης του ενοικίου των γραφείων (60-40) για ένα ακόμη χρόνο;

 

Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

                                                                             

                                                                                      Αθήνα, 27 Ιουλίου 2020

                                                   ΕΡΩΤΗΣΗ

                                          Προς τους κ.κ. Υπουργούς

  • Υποδομών και Μεταφορών
  • Οικονομικών
  • Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων

 

Θέμα: Aνύπαρκτα τα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων Aστικών Λεωφορείων και των εργαζομένων τους από την κυβέρνηση.

Το καθεστώς που διέπει τις επιχειρήσεις των Αστικών Λεωφορείων (Αστικά Κ.Τ.Ε.Λ. & Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε.) καθορίζεται από τις διατάξεις του ν. 2963/2001 (“περί οργάνωσης μεταφορών με λεωφορεία”). Τα Αστικά Κ.Τ.Ε.Λ. και τα Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε. αποτελούν φορείς στους οποίους έχει ανατεθεί η εκτέλεση δημόσιου συγκοινωνιακού έργου προς εξυπηρέτηση των μετακινήσεων του επιβατικού κοινού στους Δήμους της χώρας μας, από το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το οποίο  έχει και την ευθύνη της εποπτείας και καλής λειτουργίας τους. Τα Αστικά λεωφορεία αποτελούν στους περισσότερους Δήμους της χώρας μας το κύριο και συνήθως το μοναδικό μέσο εξυπηρέτησης των δημόσιων και αστικών μετακινήσεων των πολιτών, παρέχοντας οργανωμένες, ασφαλείς και οικονομικές μετακινήσεις  στα όρια των αστικών περιοχών κάθε Δήμου -ιδιαίτερα για κάποιες  κατηγορίες συμπολιτών μας (φοιτητές, μαθητές, πολύτεκνους, Α.Μ.Ε.Α. κ.ά.) που απολαμβάνουν ακόμα φθηνότερες τιμές εισιτηρίων για τις μετακινήσεις τους.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19 αλλά και μετά την έξοδο από την καραντίνα μέχρι και σήμερα, λόγω των υγειονομικών μέτρων πρόληψης που επέβαλλε η Πολιτεία για λόγους δημόσιας υγείας, της απαγόρευσης και των περιορισμών στις μετακινήσεις των πολιτών, των περιορισμών που μέχρι σήμερα συνεχίζουν να ισχύουν στην πληρότητα των λεωφορείων (επιτρέπεται η μεταφορά επιβατών μέχρι πλήρωσης ποσοστού 65% του προβλεπόμενου μέγιστου αριθμού μεταφερόμενων επιβατών ανά όχημα/συρμό), των μέτρων προφύλαξης οδηγών κι επιβατών και των διοικητικών προστίμων και ποινών που επαπειλούνται με βάση την ισχύουσα Κ.Υ.Α., αλλά και του φόβου που έχει εύλογα προκληθεί στο κοινό για την μετακίνηση με δημόσιες/ αστικές μεταφορές, τα έσοδα των ανωτέρω Φορέων έχουν στην κυριολεξία καταρρεύσει. Τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα να έχει προκληθεί πολύ σοβαρός κίνδυνος για την βιωσιμότητα του κλάδου και τις θέσεις εργασίας του προσωπικού που απασχολούν.

Συγκεκριμένα για το Ν.Π.Ι.Δ. «Κ.Τ.Ε.Λ. ΑΣΤΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ» προκύπτει ότι κατά το τελευταίο 4μηνο Μαρτίου – Ιουνίου 2020, τα έσοδα του φορέα έχουν συρρικνωθεί σε σχέση με το αντίστοιχο 4μηνο του έτους 2019 σε ποσοστό της τάξης του 90%!, απειλώντας έτσι την βιωσιμότητα του αλλά και τις θέσεις εργασίας του προσωπικού του. Οι ασφαλιστικές εισφορές, οι δαπάνες ενοικίων και δανειακών υποχρεώσεων, αλλά και τα έξοδα κίνησης, δυσχεραίνουν την ανατροφοδότηση του κύκλου εργασιών τους, ενώ μεγάλες διαστάσεις λαμβάνει η ανασφάλεια των εργαζόμενών τους στο επίπεδο της διατήρησης των θέσεων εργασίας.

Ο ΣΥΡΙΖΑ έγκαιρα και μέσω του προγράμματος «ΜΕΝΟΥΜΕ ΟΡΘΙΟΙ» πρότεινε συγκεκριμένα μέτρα για τις πληττόμενες επιχειρήσεις οι οποίες έχουν πλέον περισσότερες ανάγκες σε κεφάλαια-ρευστότητα για να καλύψουν τα κόστη τους. Καθώς, η πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα είναι δύσκολη έως αδύνατη για ένα μεγάλο μέρος των επιχειρήσεων, προτείναμε ένα πακέτο μέτρων ενίσχυσης απευθείας από το κράτος όπως η μη επιστρεπτέα ενίσχυση και η μόνιμη μείωση προκαταβολής φόρου στο 50%, καθώς και το μέτρο των μικροχρηματοδοτήσεων μέσω της Αναπτυξιακής Τράπεζας. Παράλληλα για τους εργαζόμενους προτείναμε επιδότηση 100% των ασφαλιστικών εισφορών και 40% των μισθών, με υποχρέωση καταβολής του υπόλοιπου 60% του μισθού από την επιχείρηση.

Επειδή, η ανάγκη λήψης ουσιαστικών μέτρων οικονομικής στήριξης των επιχειρήσεων και εργαζομένων του κλάδου αυτού, που έχει υποστεί τεράστιες ζημιές και αντιμετωπίζει ανυπέρβλητα προβλήματα, είναι επιτακτική.

Επειδή, επί τέσσερεις μήνες, οι εν λόγω φορείς δημόσιου συγκοινωνιακού έργου εισπράττουν την απόλυτη απαξίωση, ενώ ήταν από τις πρώτες επιχειρήσεις που επλήγησαν από την εξάπλωση της πανδημίας.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί

  1. Με ποια μέτρα συγκεκριμένα σκοπεύουν να ενισχύσουν τις επιχειρήσεις των Αστικών ΚΤΕΛ της χώρας μας και τους εργαζόμενους σε αυτές, κατά το διάστημα ισχύος των μέτρων υγειονομικής προστασίας στις δημόσιες μεταφορές;
  2. Προτίθενται να υιοθετήσουν τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ, για πλήρη καταβολή του μισθού των εργαζομένων στα Αστικά ΚΤΕΛ, με 100% επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών;
  3. Σκοπεύουν να καλύψουν και σε ποιο βαθμό αναγκαία λειτουργικά τους έξοδα όπως το πετρέλαιο κίνησης, που δεν μειώθηκε αλλά παρέμεινε στα ίδια επίπεδα την περίοδο της κρίσης;
  4. Με ποιο τρόπο θα διασφαλίσουν την ευκολότερη πρόσβαση των ενδιαφερομένων επιχειρήσεων στα πιστωτικά ιδρύματα όταν αυτή τη στιγμή οι αιτήσεις τους απορρίπτονται σε μεγάλο ποσοστό;
  5. Τι πρωτοβουλίες θα αναλάβουν για τη μεταφορά των τελών κυκλοφορίας του 2020 στο 2021 αφού έτσι κι αλλιώς φέτος έχουν πληρωθεί;
  6. Έχουν την πρόθεση να παρατείνουν το μέτρο επιδότησης του ενοικίου των γραφείων (60-40) για ένα ακόμη χρόνο;

Ο ερωτών Βουλευτής

Χαρίτσης Αλέξανδρος (Αλέξης)