Αντεπίθεση ξεκινά το Υπουργείο Υποδομών σχετικά με την υπόθεση του Πάτρα-Πύργος. Σύμφωνα με πηγές κοντά στο θέμα, η σημερινή κατάσταση οδηγεί το έργο σε αδιέξοδο, σε ένα έργο-φάντασμα. Όπως υπενθυμίζεται ο σχεδιασμός του ΣΥΡΙΖΑ και η προσπάθειά του να στηρίξει τα συμφέροντα συγκεκριμένου επιχειρηματία, «τίναξε» το όλο έργο στον αέρα.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, έτσι όπως έκανε τα πράγματα ο ΣΥΡΙΖΑ, αυτή τη στιγμή το ερώτημα δεν είναι αν θα καθυστερήσει το έργο ή αν θα κοστίσει περισσότερο ή λιγότερο. Το βασικό ερώτημα είναι αν θα καταφέρει να υλοποιηθεί ή όχι.
Υπενθυμίζουν δε ότι το έργο είχε δημοπρατηθεί το 2014 ως ενιαίο και όχι σαλαμοποιημένο και αν είχε προχωρήσει τότε η δημοπράτηση, σήμερα θα είχαμε έναν έτοιμο ασφαλή αυτοκινητόδρομο, χωρίς να θρηνούμε συνεχώς θύματα λόγω της ιδεοληπτικής πολιτικής που ακολουθήθηκε.
Έτσι, τονίζουν, ότι αποδεδειγμένα, η Νέα Δημοκρατία θέλει το έργο και θα βρει τρόπο να το υλοποιήσει, απλά χρειάζεται λίγο χρόνο για να επιτύχει την καλύτερη λύση, που θα εξασφαλίζει ότι το έργο όχι μόνο θα ξεκινήσει αλλά και ότι θα ολοκληρωθεί στο συντομότερο δυνατό χρόνο και με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Ήδη έχουν ξεκινήσει στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στη συνέχεια θα υπάρξουν οι ανακοινώσεις, πάντα με γνώμονα το καλό του έργου και της τοπικής κοινωνίας η οποία αγωνιά.
ΕΚΠΤΩΤΟΣ Ο ΚΑΛΟΓΡΙΤΣΑΣ
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com με απόφαση του Υπουργού ΥΠΟ.ΜΕ., Κώστα Καραμανλή, εκδόθηκαν δύο αποφάσεις (στις 5 Αυγούστου) με τις οποίες η εταιρεία του κου Καλογρίτσα κηρύσσεται έκπτωτη, για τις εργολαβίες των τμημάτων 1 και 4, λόγω μη υποβολής εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης. Οι εν λόγω αποφάσεις εκδόθηκαν σε συνέχεια σχετικών γνωμοδοτήσεων του Συμβουλίου Δημοσίων έργων [ΣΔΕ] – Τμήμα Κατασκευών. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, συνεπεία των αποφάσεων αυτών θα είναι ο υποβιβασμός της «Τοξότης» από 6ης τάξης κατασκευαστική εταιρεία σε 3ης (κάτι που αναμένεται να γίνει μέχρι τα τέλη Σεπτέμβρη).
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΕΡΓΟΥ
Πηγές κοντά στο θέμα αναφέρουν πως με τον τρόπο που επιχειρήθηκε να υλοποιηθεί το έργο από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, σαλαμοποιημένο ήταν καταδικασμένο εξαρχής σε πλήρη αποτυχία.
«Η Νέα Δημοκρατία από την πρώτη στιγμή είχε εκδηλώσει έντονα τη διαφωνία της με την προοπτική «σαλαμοποίσης» του εν λόγω έργου, και οι εξελίξεις τη δικαίωσαν απόλυτα» σημειώνουν και θυμίζουν πως «ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν αυτός που το 2015 ακύρωσε τον διαγωνισμό που είχε δρομολογηθεί από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας».
Επίσης βλέποντας την ιστορία του έργου από το 2015 και ύστερα, πηγές από την αγορά συμπεραίνουν πως, η κατάτμηση του ενιαίου μέχρι τότε έργου σε 8 μικρότερα τμήματα, είχε μοναδικό κι αποκλειστικό στόχο να μετατρέψει τον κο Καλογρίτσα και την εταιρία σε απόλυτο κυρίαρχο, τόσο στον κατασκευαστικό κλάδο, όσο και στο τηλεοπτικό τοπίο ο οποίος αρχικά είχε κυριαρχήσει στις 4 πρώτες εργολαβίες. Λόγω της «κατάτμησης» υπάρχει αυξημένος κίνδυνος το έργο να μην παραδοθεί ποτέ. Επισημαίνου δε και το γεγονός ότι ο κ. Καλογρίτσας κηρύχθηκε έκπτωτος στις 2 από τις 4 εργολαβίες, το επιβεβαιώνει απόλυτα.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΕΡΓΩΝ-ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΩΝ ΛΟΓΩ ΚΑΤΑΤΜΗΣΕΩΝ
Σήμερα στη χώρα έχουμε ζήσει πολλά παραδείγματα από έργα που έχουν κατατμηθεί με αποτέλεσμα να μην τελειώνουν ποτέ. Το Άκτιο-Αμβρακία, που «έσπασε» σε 4 τμήματα, ξεκίνησε το 2010 και 9 χρόνια μετά, μόλις 15χλμ από τα 48,5χλμ έχουν δοθεί στην κυκλοφορία. Το ίδιο και σε κάθετους άξονες της Εγνατίας. Το Αρδάνιο-Ορμένιο που ξεκίνησε από το 2000, σήμερα παραμένει ημιτελές μιας, λόγω των κατατμήσεων.
Τα έργα-φαντάσματα μπορούμε να τα δούμε και στις περιπτώσεις των αυτοκινητόδρομων. Αν δεν είχαν υπάρξει οι συμβάσεις παραχώρησης, σήμερα είναι πλήρως αποδεκτό ότι με την τμηματική μέθοδο υλοποίησης, η χώρα δεν θα είχε το σημερινό δίκτυο αυτοκινητόδρομων.
Ο ΒΟΑΚ είναι μία χαρακτηριστική περίπτωση μιας και η τμηματική του υλοποίηση εδώ και 30 χρόνια τον έχει καταστήσει ως δρόμο-καρμανιόλα, παρά τα εκατοντάδες εκατομμύρια που ξοδεύτηκαν για αυτά τα τμήματα αλλά και για ανεπαρκή έργα οδικής ασφάλειας.
www.ypodomes.com