Ένα μεγάλο έργο όχι μόνο για τον ΑΔΜΗΕ και την Πελοπόννησο, αλλά και για όλη την Ελλάδα κρίνεται καθώς σήμερα εξετάστηκε το αίτημα του ΑΔΜΗΕ προς το Πρωτοδικείο Καλαβρύτων όσον αφορά τα ασφαλιστικά μέτρα που έχουν τεθεί ύστερα από τις κινήσεις των μοναχών της Μονής Αγίων Θεοδώρων. Μάλιστα, σύμφωνα με πηγές του ΑΔΜΗΕ η σχετική απόφαση αναμένεται να εκδοθεί τη Δευτέρα.
Πιο συγκεκριμένα, το έργο του Δυτικού Διαδρόμου αξίας 110 εκατ. ευρώ, το οποίο αφορά τη σύνδεση του ΚΥΤ Μεγαλόπολης με τη γραμμή μεταφοράς του 400 kV Αχελώου-Διστόμου, είναι έτοιμο κατά 98% με μόνο εμπόδιο τις αντιδράσεις των μοναχών της Ιεράς Μονής Αγίων Θεοδώρων, οι οποίες στις 27 Νοεμβρίου είχαν καταθέσει αίτημα για ασφαλιστικά μέτρα στις 27 Νοεμβρίου.
Την ακριβώς επόμενη ημέρα τον πρωτοδικείο Καλαβρύτων εξέδωσε προσωρινή διαταγή παύσης εργασιών με αποτέλεσμα να μπλοκάρει το σημαντικό αυτό έργο για την περιοχή που θα λύσει το πρόβλημα των ενεργειακών αναγκών, ειδικά κατά τις νυχτερινές ώρες.
Η εκδίκαση της υπόθεσης αναμενόταν στις 16/12, αλλά το ζήτημα δε συζητήθηκε λόγω των μέτρων που έχουν επιβληθεί εξαιτίας της πανδημίας με αποτέλεσμα ο ΑΔΜΗΕ να καταθέσει αίτημα για ανάκληση της διαταγής του Πρωτοδικείου, η οποία θα πραγματοποιηθεί σήμερα.
Το ιστορικό του έργου και του «ιερού μπλόκου»
Πρόκειται για ένα έργο, το οποίο «πάσχει» από μεγάλες καθυστερήσεις, καθώς είχε παγώσει για περισσότερα από 10 χρόνια για να συνεχίσει το 2018, όπου για πρώτη φορά εμφανίστηκε το ζήτημα των μοναχών.
Μάλιστα όπως ανέφερε και ο Αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ, κ. Ιωάννης Μάργαρης, την προηγούμενη εβδομάδα κατά τη διάρκεια συνέντευξης που παραχώρησε, οι μελέτες για το έργο είχαν ξεκινήσει από το 2005 χωρίς αυτό να έχει ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα. Τον Ιούνιο του 2018 η κατασκευή του έργου είχε ξεκινήσει και μάλιστα σε διάστημα ενός έτους (έως το φθινόπωρο του 2019) είχε ολοκληρωθεί περισσότερο από το 70% της γραμμής, η οποία θα ανέρχεται στα 100 χιλιόμετρα.
Τότε όμως εμφανίστηκαν για πρώτη φορά οι 5 μοναχές που δημιούργησαν εντάσεις με αποτέλεσμα να διακοπεί εκ νέου η κατασκευή. Ο κ. Μάργαρης σημείωσε πως είχαν πραγματοποιηθεί συνομιλίες τόσο με την εν λόγω Μονή όσο και με τη Μητρόπολη, ενώ προωθούταν και ένα έργο κοινωνικής ευθύνης εκ μέρους του ΑΔΜΗΕ, με αποτέλεσμα να διαφαίνεται μία καταληκτική συμφωνία.
Ωστόσο, ύστερα από τις τελευταίες αρνητικές εξελίξεις ο ΑΔΜΗΕ ετοιμάζεται νομικά για το νέο αυτό αγώνα, και ο κ. Μάργαρης επισημαίνει πως πρόκειται για ένα έργο που «δεν είναι μόνο του ΑΔΜΗΕ, αλλά της Ελλάδας συνολικά» το οποίο έχει λάβει τις απαραίτητες άδεις από το ΥΠΕΝ και τις δασικές αρχές.
Τα οφέλη που παρέχει το έργο
• Η επέκταση του Συστήματος 400 kV προς τη Μεγαλόπολη (με τη δημιουργία στη συνέχεια βρόχου 400 kV Πάτρα – Μεγαλόπολη – Κόρινθος) αυξάνει δραστικά την ικανότητα μεταφοράς προς και από την Πελοπόννησο
• Δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης ΑΠΕ και θερμικών Σταθμών
• Βελτιώνει σημαντικά το περιθώριο της ευστάθειας των τάσεων για το Νότιο Σύστημα και εξασφαλίζει την Πελοπόννησο σε οποιονδήποτε συνδυασμό συνθηκών παραγωγής και φορτίου.
• Συνδέει ισχυρά το κέντρο παραγωγής Μεγαλόπολης με τις περιοχές υψηλού φορτίου (Αττική και περιοχή Πάτρας)
• Συμβάλλει στην επίτευξη ισοβαρούς ανάπτυξης των Συστημάτων Παραγωγής και Μεταφοράς στο Νότιο Σύστημα.
• Συμβάλλει στον περιορισμό των συνολικών απωλειών του ΕΣΜΗΕ.
www.ypodomes.com