Δευτέρα
18
Νοέμβριος
TOP

Αεροδρόμια: Στήριξη 178 εκατ. σε Fraport και 130 εκατ. σε ΔAA

Κατατέθηκε πριν από λίγο στη Βουλή σχέδιο νόμου με το οποίο καθορίζεται αποζημίωση 177,9 εκατ. ευρώ στην Fraport Greece, που διαχειρίζεται τα 14 μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας για το 2020 «λόγω των ληφθέντων μέτρων του Ελληνικού Δημοσίου για την αντιμετώπιση της πανδημίας COVID-19» που οδήγησαν σε κατάρρευση της επιβατικής κίνησης. Με το ίδιο σχέδιο νόμου προβλέπεται «οικονομική ενίσχυση, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, στην εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.» (σ.σ. διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος») για την αποκατάσταση άμεσα συναρτώμενης με την πανδημία του κορωνοϊού COVID-19 ζημίας που υπέστη, κατά το έτος 2020, έως του ποσού των 130 εκατ. ευρώ».

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, το Ελληνικό Δημόσιο κρίνει ότι συντρέχει «Γεγονός Ευθύνης Δημοσίου» κατά τα προβλεπόμενα στην σχετική σύμβαση παραχώρησης με την Fraport Greece ενώ η τελευταία αποδέχεται τον συμψηφισμό πληρωμών προς το Ελληνικό Δημόσιο βάσει της ίδιας σύμβασης.

Η αποζημίωση στη Fraport Greece

Η καταβολή της αποζημίωσης για το έτος 2020, λαμβάνει χώρα με συμψηφισμό και ειδικότερα η Fraport Greece δεν θα καταβάλλει την Ετήσια Αμοιβή Παραχώρησης για τα έτη 2019, 2020 και 2021. Για το έτος 2021, συμφωνείται, υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις, το ενδεχόμενο μη καταβολής της ανωτέρω Αμοιβής και για το έτος 2022. Επίσης, «για το έτος 2020, συμφωνείται ο συμψηφισμός της αποζημίωσης με τη Μεταβλητή Αμοιβή Παραχώρησης, η οποία θα οφείλεται εκ νέου για το έτος 2022 και μετά. Για το έτος 2021, συμφωνείται, υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις, το ενδεχόμενο της εκ νέου καταβολής της ανωτέρω Αμοιβής για το έτος 2023 και μετά».

Επιπλέον, συμφωνείται ότι για την χρήση 2021, σε περίπτωση που τα οικονομικά αποτελέσματα του Παραχωρησιούχου υπολείπονται και πάλι των προβλεπομένων στο εφαρμοζόμενο Οικονομικό Μοντέλο, τα συμβαλλόμενα μέρη θα εξετάσουν την ικανοποίηση τυχόν δικαιωμάτων και την εκπλήρωση  τυχόν υποχρεώσεων τους σύμφωνα με την σύμβαση παραχώρησης, ενώ τυχόν αποζημίωση του Παραχωρησιούχου δύναται να συμψηφιστεί με οποιαδήποτε Ετήσια ή Μεταβλητή Αμοιβή Παραχώρησης και μετά το έτος 2022, σύμφωνα με μηχανισμό ελέγχου που προβλέπεται στο σχέδιο νόμου.

Όπως αναφέρεται «μετά το ξέσπασμα της πανδημίας COVID 19 (εφεξής αναφερόμενη ως «Πανδημία») μειώθηκε παγκοσμίως η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια, ειδικά δε στα Αεροδρόμια που διαχειρίζεται ο Παραχωρησιούχος, η επιβατική κίνηση περιορίσθηκε για το έτος 2020 σε ποσοστό 70,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2019 και σε ποσοστό 72,1% σε σχέση με τις προβλέψεις του Οικονομικού Μοντέλου» δηλαδή της σύμβασης παραχώρησης.

Η αποζημίωση στη «Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών»

Για την Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών (ΔΑΑ) προβλέπεται πως χορηγείται οικονομική ενίσχυση για την αποκατάσταση άμεσα συναρτώμενης με την πανδημία του κορωνοϊού COVID-19 ζημίας που υπέστη, κατά το έτος 2020, έως του ποσού των 130 εκατ. ευρώ. Η χορήγηση της οικονομικής ενίσχυσης προς την «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.» διενεργείται «ως ακολούθως: α. άμεση επιχορήγηση έως του ποσού των πενήντα ενός εκατομμυρίων πεντακοσίων εβδομήντα πέντε χιλιάδων και εννιακοσίων εξήντα τεσσάρων (51.575.964€) ευρώ, β. δια συμψηφισμού υποχρεώσεων καταβολής αμοιβής για την χορήγηση δικαιωμάτων σύμφωνα με το Παράρτημα 2 της Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου (ΣΑΑ), όπως έχει κυρωθεί με τον ν. 2338/1995 (Α΄ 202), συνολικού ύψους έως εβδομήντα οκτώ εκατομμυρίων τετρακοσίων είκοσι τεσσάρων χιλιάδων και τριάντα έξι (78.424.036€) ευρώ καταβλητέων τα έτη 2020, 2021 και 2022, αναλυόμενα ως ακολούθως και κατά την ακόλουθη σειρά: βα. έως σαράντα οκτώ εκατομμύρια τετρακόσιες είκοσι τεσσάρες χιλιάδες και τριάντα έξι (48.424.036€) ευρώ καταβλητέα το έτος 2020, ββ. έως δεκαπέντε εκατομμύρια (15.000.000€) ευρώ καταβλητέα το 2021 και, βγ.  έως δεκαπέντε εκατομμύρια (15.000.000) ευρώ καταβλητέα το 2022».

Η χορήγηση της οικονομικής ενίσχυσης προς την «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.» τελεί «υπό την αίρεση της προηγούμενης έκδοσης εγκριτικής απόφασης ή εγκριτικών αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπου θα προσδιορίζονται σε αυτή, ή, σε περίπτωση περισσοτέρων αποφάσεων για το έτος 2020, σε κάθε μια εξ αυτών, η χρονική περίοδος, επί της οποίας εγκρίνεται η ενίσχυση, καθώς και το ποσό αυτής».

ΠΗΓΗ