Κυριακή
24
Νοέμβριος
TOP

Αλλαγές στις βεβαιώσεις μετακίνησης – Ποια έγγραφα πρέπει να έχετε μαζί σας

Τι θα ισχύει για τον ιδιωτικό και τι για τον δημόσιο τομέα. Τι ισχύει για όσους είναι σε τηλεργασία ή σε καθεστώς αναστολής της σύμβασής τους.

Μπορεί η τηλεργασία να μην αυξήθηκε στο νέο αυτό lockdown στον ιδιωτικό τομέα αλλά απ’ ότι φαίνεται στενεύουν τα περιθώρια για όσους μπορεί να προσπαθήσουν να μετακινούνται όπως πριν με ένα απλό χαρτί. Οι βεβαιώσεις μετακίνησης αλλάζουν και για τον ιδιωτικό και για τον δημόσιο τομέα.

Η κυβέρνηση έχει αποφασίσει νέα μέτρα για τον περιορισμό της κινητικότητας. Κι ενώ τελικά απέρριψε τις εισηγήσεις για απαγόρευση των διαδημοτικών μετακινήσεων με τον κωδικό 6 (σωματική άσκηση) – με το επιχείρημα ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο στην εφαρμογή του, αλλά και γιατί θα ήταν μια ταξική επιλογή για τους πολίτες που ζουν σε πυκνοκατοικημένες περιοχές με λίγους χώρους πρασίνου – βάζει φρένο στους «απείθαρχους πολίτες» που μετακινούνται ελεύθερα με «διαβατήριο»… βεβαιώσεις εργασίας.

Έτσι από τη Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου:

Στον ιδιωτικό τομέα:

-όσοι εργαζόμενοι βρίσκονται σε καθεστώς τηλεργασίας ή σε καθεστώς αναστολής συμβάσεων εργασίας, δεν θα μπορούν να λαμβάνουν βεβαιώσεις μετακίνησης από τον εργοδότη τους (είτε από το ΕΡΓΑΝΗ είτε από το forma.gov.gr).

-όσοι είναι αυτοπασχολούμενοι, επιστήμονες και ελεύθεροι επαγγελματίες, μαζί με τη βεβαίωση «τύπου Α’» που εκδίδεται από το forma.gov.gr θα πρέπει να φέρουν και εκτύπωση από το Taxisnet των φορολογικών στοιχείων φυσικού προσώπου και επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Για τον δημόσιο τομέα, οι βεβαιώσεις κίνησης θα πρέπει να φέρουν τη στρογγυλή σφραγίδα της υπηρεσίας.

πηγη