Παρασκευή
26
Απρίλιος
TOP

Απολογισμός από Ελ. Αλειφέρη – Οι στοχεύσεις στον τουρισμό και τον πρωτογενή τομέα (video)

Απολογισμός και από την Ελένη Αλειφέρη. Η Αντιδήμαρχος Καλαμάτας αναλυτικά παρουσίασε τα όσα έχουν γίνει στον τομέα του τουρισμού και της προβολής του δήμου με τις κύριες στοχεύσεις να αφορούν την επόμενη περίοδο, ενώ έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στα ζητήματα του πρωτογενή τομέα.

«Συνοπτικός Απολογισμός Τμήματος Αγροτικής Ανάπτυξης και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος στον αγροτικό τομέα και στην διαχείριση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς».
   

Α. ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΩΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΝ ΠΟΙΟΤΙΚΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΟΥ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ (ΠΟΠ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ

Η Δημοτική Αρχή, εξαρχής εξέφρασε τη βούλησή της για έμπρακτη στήριξη του αγροτικού τομέα. Σε συνεργασία με το Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος, εστιάσαμε στα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζει ο αγροτικός τομέας και λάβαμε πολιτικές αποφάσεις για την στήριξη ελαιοπαραγωγών και πατατοπαραγωγών αλλά και πρωτοβουλίες  για την προώθηση των αγροτικών προϊόντων.

Ειδικότερα¨

1.Με δεδομένη τη διαπίστωση ότι για το κύριο παραγόμενο προϊόν, το ελαιόλαδο πιστοποιείται ως ΠΟΠ ΚΑΛΑΜΑΤΑ πολύ μικρότερη ποσότητα από αυτή που πραγματικά παράγεται λόγω προβλημάτων που εντοπίζονται στις προδιαγραφές του ΠΟΠ Καλαμάτα με αποτέλεσμα, ο Δήμος Καλαμάτας σύναψε τριετή σύμβαση με τον Ελληνικό Γεωργικό Οργανισμό «ΔΗΜΗΤΡΑ» το 2018, την οποία συνέχισε και ανάδειξε η νέα Δημοτική Αρχή, για τη διερεύνηση και αξιολόγηση των φυσικοχημικών και οργανοληπτικών χαρακτηριστικών δειγμάτων ελαιολάδου ποικιλίας Κορωνέικης που καλλιεργείται στο Δήμο Καλαμάτας και την ανάδειξη των ιδιαίτερων ποιοτικών χαρακτηριστικών του μεσσηνιακού ελαιολάδου.

Η έρευνα   στοχεύει στην  εξαγωγή  επιστημονικών  αποτελεσμάτων που θα τεκμηριώσουν την τροποποίηση των προδιαγραφών ΠΟΠ ΚΑΛΑΜΑΤΑ γεγονός που θα οδηγήσει στην ουσιαστική αξιοποίηση του προιόντος, την ανάδειξη του ελαιολάδου ΠΟΠ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ως ένα Επώνυμο Εθνικό Προϊόν υψηλής ποιότητας και Φυσικά στα αντίστοιχα οικονομικά οφέλη όλης της περιοχής.

Εχουν γίνει σημαντικές ενέργειες ώστε να συμμετέχουν και οι υπόλοιποι δήμου του Ν. Μεσσηνίας σε αυτή την προσπάθεια

ΠΡΟΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΤΟΠΙΚΑ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΩΣ ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

  1. Συμμετέχουμε και στηρίζουμε έμπρακτα την προσπάθεια της ομάδας Διαχείρησης και Προστασίας για το ΠΟΠ ελιά Καλαμάτα και την συμμετοχή των Μεσσηνιων παραγωγών στο φορέα Εθνικής Εμβέλειας

 

Β.ΠΡΟΒΟΛΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

 

Για την προώθηση των εξαιρετικών αγροτικών προϊόντων ο Δήμος Καλαμάτας συμμετείχε με σημαντική παρουσία, σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Ν. Μεσσηνίας, στην Διεθνή Έκθεση DETROP BOUTIQUE  η οποία διοργανώθηκε από την HELEXPO από 22-24/02/2020 στην Θεσσαλονίκη. Μέσα από την Έκθεση αυτή τα ανώτερης και διακεκριμένης ποιότητας προϊόντα όπως το Ελαιόλαδο ΠΟΠ Καλαμάτα και η Ελιά ΠΟΠ Καλαμάτα προέβαλαν τον μοναδικό τους χαρακτήρα από άποψη ποιότητας και μεθόδων παραγωγής, σε Έλληνες της Βορείου Ελλάδας και σε ξένους αγοραστές σε ένα ιδιαίτερα καλαίσθητο μονοθεματικό περίπτερο, σε διακεκριμένη θέση. Συνολικά φιλοξενήθηκαν στο περίπτερο 25  εταιρείες με ελαιόλαδα, ελιές, αλείματα, κλπ. καθώς και με κεράσματα ή έντυπο υλικό. Το περίπτερο του Δήμου Καλαμάτας και του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας επισκέφθηκαν δεκάδες επαγγελματίες απ’ όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό, κυρίως από τη Βόρεια Ελλάδα, τα Βαλκάνια, τη Ρωσία αλλά και το Ηνωμένο Βασίλειο. Συνολικά 70 περίπου ενδιαφερόμενοι, οι 20 εκ των οποίων με άμεση εξαγωγική δραστηριότητα και έδρα στο εξωτερικό στην πλειοψηφία τους, άφησαν τα στοιχεία τους και δήλωσαν την επιθυμία να επικοινωνήσουν μαζί τους εκπρόσωποι εταιρειών. Αξίζει να σημειωθεί πως στο πλαίσιο της έκθεσης, στο περίπτερο έγινε παρουσίαση των γευσιγνωστικών χαρακτηριστικών μεσσηνιακών ελαιολάδων άνευ ετικέτας και γευσιγνωστική δοκιμή σε ενδιαφερόμενους Έλληνες και ξένους, που είχαν ενημερωθεί από το πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων και από σχετικές αναρτήσεις στα social media. Το ενδιαφέρον ήταν σημαντικό, αποτέλεσμα της γενικότερης συμμετοχής, που αποτέλεσε μια ολοκληρωμένη παρουσίαση – προβολή του προϊόντος, κάτι ξεχωριστό σε μια επαγγελματική έκθεση, όπως η συγκεκριμένη. Επίσης, σημαντικό ενδιαφέρον έδειξαν ομάδες μαθητών και φοιτητών, που εξειδικεύονται στην τεχνολογία τροφίμων και τη γεωπονία οι οποίοι επισκέφθηκαν το περίπτερο, ξεναγήθηκαν κι ενημερώθηκαν. Καταγράφηκαν επίσης τα στοιχεία όλων των επισκεπτών του περιπτέρου και τα στοιχεία τους δόθηκαν στο Επιμελητήριο Μεσσηνίας για περεταίρω επεξεργασία. Στην κεντρική Συνέντευξη Τύπου της Έκθεσης στη Θεσσαλονίκη, συμμετείχε ο Δήμαρχος Καλαμάτας όπου έκανε ισχυρή αναφορά και προβολή του ελαιολάδου «ΠΟΠ Καλαμάτα», των επιτραπέζιων ελιών «ΠΟΠ Καλαμάτα» και του extra παρθένου ελαιολάδου.

 

 

 

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΥΔΑΤΩΝ

 

Στον τομέα της διαχείρισης των υδάτων για την προστασία του περιβάλλοντος και την εξυπηρέτηση των αγροτών αλλά και των πολιτών εν γένη, χορηγήσαμε βεβαιώσεις για ηλεκτροδοτημένα έργα υδροληψίας και διεκπεραιώσαμε περισσότερους από 100 φακέλους με δικαιολογητικά και αιτήσεις για άδεια χρήσης νερού σε υφιστάμενες και νέες υδροληψίες και για εγγραφή στο Εθνικό Μητρώο Σημείων Υδροληψίας.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΟΛΕΩΝ ΜΕ ΠΟΤΑΜΙΑ.

 

Με Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας αποφασίστηκε η συμμετοχή του Δήμου Καλαμάτας στο Ελληνικό Δίκτυο Πόλεων με Ποτάμια. Πρόκειται για μία Αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία η οποία αριθμεί σήμερα 26 μέλη – Δήμους της χώρας που διαρρέονται από ποτάμια και έδρα της εταιρείας είναι ο Δήμος Τρικκαίων του νομού Τρικάλων. Σκοπός του Ελληνικού Δικτύου πόλεων με ποτάμια είναι η ανάληψη και υλοποίηση πολιτικών που αφορούν την περιβαλλοντική, πολιτιστική, αισθητική και οικονομική αστική-περιαστική ανάπτυξη των ποτάμιων οικοσυστημάτων.

 

ΔΕΣΠΟΖΟΜΕΝΑ ΖΩΑ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑΣ

 

Για την ευαισθητοποίηση των πολιτών σε θέματα ευζωίας, προστασίας του περιβάλλοντος και κανόνες ευπρεπισμού και υγιεινής των κοινόχρηστων χώρων του Δήμου μας, ο Δήμος υλοποίησε προμήθεια συστήματος μιας χρήσης μαζέματος ακαθαρσιών σκύλων με ανέπαφο και πολιτισμένο τρόπο, το οποίο  προμηθεύονται πλέον οι δημότες  από ειδικά σχεδιασμένα μεταλλικά κυτία σε έντεκα επιλεγμένα σημεία της πόλης. Τον ανεφοδιασμό των κυτίων έχει αναλάβει ο Δήμος με το προσωπικό του. Το κόστος της προμήθειας των 11 μεταλλικών κυτίων και 21.000 τεμαχίων συστημάτων μαζέματος ακαθαρσιών από ανακυκλωμένο χαρτί ανήλθε στο ποσό των 4.931,48 €.

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ ΖΩΩΝ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑΣ

Ο Δήμος Καλαμάτας, ευαισθητοποιημένος σε θέματα που αφορούν τα ζώα συντροφιάς εκφράζοντας την επιθυμία του για έμπρακτη στήριξη του δικαιώματος των ζώων στη ζωή αλλά και την προστασία της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος, έχει εκπονήσει πρόγραμμα για τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων, λαμβάνοντας υπόψη όλους τους κανόνες ευζωίας αναφορικά με την προστασία και την καλή μεταχείρισή τους Με σκοπό τη σταθεροποίηση και μελλοντικά η μείωση του πληθυσμού τους.Ετσι εφαρμόζουμε  πρόγραμμα περισυλλογής, καταγραφής, σήμανσης, στείρωσης, εμβολιασμού και τέλος επανένταξης στον φυσικό τους χώρο ή η υιοθεσία τους.

Για την υλοποίηση του προγράμματος έχει συγκροτηθεί πενταμελής επιτροπή παρακολούθησης του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων συντροφιάς και τριμελής επιστημονική επιτροπή για τον ίδιο σκοπό, ενώ έχουμε συνάψει συμβάσεις με ιδιώτη κτηνίατρο, ιδιώτη εκπαιδευτή σκύλων για την περισυλλογή των ζώων και ιδιωτικό αδειοδοτημένο ενδιαίτημα, ενώ προμηθεύεται ζωοτροφές τις οποίες διανέμει μέσω φιλόζωων πολιτών για την σίτιση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς. Κατά το χρονικό διάστημα των ιδιαίτερων συνθηκών που αντιμετωπίσαμε λόγω των περιοριστικών μέτρων μη μετάδοσης του covid-19, ελήφθησαν πρόσθετα μέτρα για τα ζώα συντροφιάς και υλοποιήθηκε προμήθεια επιπλέον ποσότητας ζωοτροφών για την αντιμετώπιση των ιδιαίτερων συνθηκών.

Συνολικά τον τελευταίο χρόνο διατέθηκαν περίπου τρεις (3) τόνοι ζωοτροφής.

τον τελευταίο χρόνο παρ’ όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε (ανάκληση άδειας μοναδικού ενδιαιτήματος φιλοξενίας αδέσποτων ζώων για δύο μήνες, περιοριστικά μέτρα για την μη μετάδοση του covid-19, κλπ.), διαχειριστήκαμε, περισυλλέξαμε, στειρώσαμε, εμβολιάσαμε, περιθάλψαμε και καταγράψαμε στην ηλεκτρονική βάση δεδομένων του Υπουργεία Αγροτικής Ανάπτυξης, 60 αδέσποτα σκυλιά, 29 γάτες και περισσότερα από 60 κουτάβια, πολλά από τα οποία στη συνέχεια δόθηκαν για υιοθεσία και τα υπόλοιπα επανεντάχθηκαν στο φυσικό τους περιβάλλον. Έως σήμερα όλα τα χρονια υλοποίησης του προγράμματος έχουν δοθεί περισσότερα από 100 ζώα για υιοθεσία.

Το 2019 ο Δήμος Καλαμάτας δαπάνησε 75.987,20 € για τη υλοποίηση του προγράμματος διαχείρισης των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, εκ των οποίων 19.964,00 € για την προμήθεια ζωοτροφών, 4.931,48 € για την προμήθεια συσκευασιών συλλογής περιττωμάτων, 5.598,60 € για την περισυλλογή και την μεταφορά των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, 18.897,60 € για την φιλοξενία των αδέσποτων ζώων συντροφιάς σε ιδιωτικό αδειοδοτημένο ενδιαίτημα, 24.610,28 € για την παροχή κτηνιατρικών υπηρεσιών και 1.985,24 € για την φιλοξενία επικίνδυνου – επιθετικού δεσποζόμενου ζώου μετά από εισαγγελική παραγγελία.

Για τα παραπάνω 75.987,20 € που ξόδεψε ο Δήμος Καλαμάτας το 2019, έλαβε χρηματοδότηση από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης το ποσό των 7.557,50 €.

Για το 2020 υλοποιείται το πρόγραμμα διαχείρισης των αδέσποτων ζώων συντροφιάς με περισσότερα χρήματα στον προϋπολογισμό για μεγαλύτερο αριθμό ζώων καθώς και ενίσχυση του προγράμματος με νέες δράσεις όπως η ενημέρωση των πολιτών, την ίδρυση Πάρκου Κοινωνικοποίησης και Αναψυχής Σκύλων το οποίο είναι σε εξέλιξη, η προμήθεια και εγκατάσταση ψυκτικού θαλάμου για την διαχείριση των νεκρών ζώων και την ίδρυση Διαδημοτικού Καταφυγίου.

Για την καλύτερη εφαρμογή του προγράμματος διαχείρισης των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, ο Δήμος Καλαμάτας σε συνεργασία με τον Δήμο Μεσσήνης ίδρυσε τον Διαδημοτικό Σύνδεσμο Διαχείρισης Αδέσποτων Ζώων (ΔΙΣΥΔΑΖ) και κατέθεσε φάκελο χρηματοδότησης στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ» ύψους 744.000,00 € για την ίδρυση διαδημοτικού καταφυγίου αδέσποτων ζώων συντροφιάς δυναμικότητας 80 θέσεων.

Επιπλέον, για την διαχείριση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς και την επίλυση προβλημάτων, πραγματοποιήθηκαν το χρονικό αυτό διάστημα, πολλές συσκέψεις και συνεργασίες με τον Δήμο Μεσσήνης, με την Διεύθυνση Κτηνιατρικής Π.Ε. Μεσσηνίας, με τους προέδρους και τους εκπροσώπους των Κοινοτήτων του Δήμου Καλαμάτας, αλληλογραφία και τηλεφωνικές επικοινωνίες με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και το Υπουργείο Εσωτερικών,. Επίσης συμμετείχαμε στην εκδήλωση παρουσίασης του προγράμματος «Μεσσηνία Χωρίς Αδέσποτα» που διοργάνωσε η Costa Navarino και το Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου στις 20-02-2020 στην Costa Navarino.

ΤΜΗΜΑ ΑΔΕΙΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ

Ο Δήμος Καλαμάτας, λαμβάνοντας υπ’ όψη την πολυετή οικονομική κρίση που γνώρισε η χώρα, αλλά και τα σημάδια ανάκαμψης που εμφάνισε η ελληνική οικονομία από το περασμένο καλοκαίρι και έπειτα, όπως αυτά αποτυπώθηκαν σε μετρήσιμους οικονομικούς δείκτες, προσπάθησε να βοηθήσει τους ντόπιους επιχειρηματίες, παλαιούς και νέους, ώστε να δώσουν ώθηση στην επαγγελματική τους δραστηριότητα. Η υπηρεσία του Δήμου που είναι αρμόδια για την αδειοδότηση των επιχειρήσεων, κατέβαλλε κάθε προσπάθεια ώστε α) να παρέχει άρτια πληροφόρηση στους πολίτες που ήθελαν να ενημερωθούν επί των διαδικασιών που οφείλουν να ακολουθήσουν για τη νόμιμη λειτουργία των επιχειρήσεών τους και β) να ελαχιστοποιηθεί ο χρόνος απόκρισής της στα αιτήματα που σχετίζονταν με τη λειτουργία των επιχειρήσεων για τις οποίες έχει αρμοδιότητα ο Δήμος. Αυτό πάντα εντός των ορίων που τίθενται από τη νομοθεσία και χωρίς ποτέ να παραβλέπεται η συνδρομή των νόμιμων προϋποθέσεων για τη λειτουργία των επιχειρήσεων.

Επειδή όμως η λειτουργία των επιχειρήσεων, κάποιες φορές (ευτυχώς όχι πολλές) διαπιστώθηκε να γίνεται με τρόπους που καταστρατηγούν τη νομιμότητα, βρεθήκαμε στη δυσάρεστη θέση να επιβάλλουμε κυρώσεις. Αυτές ήταν είτε κάποια διοικητικά πρόστιμα είτε η προσωρινή ή οριστική διακοπή λειτουργίας επιχειρήσεων. Δεν ήταν κάτι που έγινε “ελαφρά τη καρδία” από μέρους μας. Όμως, στις περιπτώσεις αυτές, τίθονταν  λόγοι δημόσιας υγείας, υγιούς ανταγωνισμού με ομοειδείς επιχειρήσεις, υπερβολικής όχλησης σε περιοίκους κ.α. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί κάτι που απασχόλησε και τον Τύπο (τοπικό και πανελλήνιο) και δεν είναι άλλο από τη λειτουργία καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, χωρίς να διαθέτουν τα απαραίτητα μέτρα πυρασφάλειας. Κατόπιν ευρείας ενημέρωσης προς τους επιχειρηματίες, πιέσεων αλλά και κάποιας μικρής ανοχής ως προς το χρόνο απόκρισής τους (υπό την προϋπόθεση της μη παροχής υπηρεσιών στο μεσοδιάστημα) καταφέραμε ώστε όλες οι επιχειρήσεις που είχαν καταγραφεί και μας είχαν κοινοποιηθεί από την Πυροσβεστική Υπηρεσία, να αποκτήσουν τελικά τα αναγκαία μέτρα πυροπροστασίας, ώστε να είναι απολύτως ασφαλής η λειτουργία τους τόσο για τους πελάτες όσο και για τους εργαζομένους σε αυτές. (Σύνδεση με το τουριστικό προϊόν της πόλης)

Από την περίοδο εφαρμογής των μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού, η υπηρεσία μας, αποτελεί την κύρια πηγή ενημέρωσης των επιχειρήσεων και των πολιτών για την ορθή εφαρμογή των μέτρων αυτών, σε καθημερινή βάση.

 

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

 

Ο τουρισμός αποτέλεσε βασικό στόχο της νέας δημοτικής αρχής θεωρώντας τον βασικό πυλώνα της οικονομίας και της ανάπτυξης  αναγνωρίζοντας παράλληλα την συμπληρωματική αλλά και συνεργατική θέση του Δήμου με τον ιδιωτικό τομέα.

Συστήθηκε και συγκροτήθηκε διευρυμένη επιτροπή τουρισμού και επιχειρηματικότητας με σκοπό η τουριστική στόχευση να αποτελέσει κοινη συνείδηση όλης της κοινωνίας να υπηρετείται και να υποστηρίζεται τόσο από τους αιρετούς όσο και από τους επαγγελματίες του τουρισμού.

Δημιουργία εντύπων και βίντεο, 

  • Συγκεντρώθηκαν τα βίντεο προβολής του Δήμου και αποτέλεσαν ενιαίο βίντεο για χρήση του στις εκθέσεις που ο δήμος συμμετάσχει. Στο υλικό αυτό προστεθήκαν και βίντεο από την Συλλογή Ελληνικών Ενδυμασιών ‘‘Βικτωρία Γ. Καρέλια’’ αλλά και από την εφορεία Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας.
  • Ανάθεση δημιουργία λήψεων για παραγωγή θεματικών βίντεο προβολής της πόλης (με πλάνα εναέρια, επίγεια και time-lapse, αντιπροσωπευτικά της περιοχής).
  • Ενημερώθηκε και επανεκδόθηκε ο 24 σέλιδος τουριστικός οδηγός της πόλης (οδηγός στην ελληνική και οδηγός στην αγγλική γλώσσα).
  • Αξιοποιήθηκε το υλικό από την δημιουργία της ιστοσελίδας kalamatagastronomy.gr. Ιστοσελίδα με αξιόλογο περιεχόμενο με διαχειριστή τον Δήμο Καλαμάτας .

Επιλέχτηκαν, διαμορφωθήκαν σε εκτυπώσιμη μορφή και εκτυπώθηκαν 16 πανό προβολής (banner)

  • Έγινε εκπόνηση  του «Προγράμματος τουριστικής προβολής του Δήμου Καλαμάτας για το 2020».το όποιο παρότι εκ της φύσεως του είναι βραχυπρόθεσμο είχε ως στόχευση μέσα από την ετήσια δράση να δημιουργήσει το μακροχρόνιο στρατηγικό σχεδιασμό του Δήμου για τον τουρισμό . Προέβλεπε στρατηγική μελέτη , , ανάπτυξη και εφαρμογή συστήματος τουριστικής ταυτότητας, τη δημιουργία εργαλείων λειτουργίας και προβολής με έμφαση στις νέες τεχνολογίες κλπ

Δεσμευθήκαν σημαντικοί πόροι για το σκοπό αυτό άνω των 200.000 ,00…..

Η επιδημία του κορονοϊού (coronavirus – COVID19) και τα μέτρα πρόληψης του, έχουν πλήξει σημαντικά τον παγκόσμιο τουρισμό μέσα από την ακύρωση αεροπορικών μετακινήσεων και ταξιδιών διεθνώς. Ως εκ τούτου τροποποιήθηκε ο αρχικός σχεδιασμός και εστιάσαμε στην ψηφιακή προβολή με στόχο την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας της Καλαμάτας ως τουριστικός προορισμός χωρίς μεγάλο οικονομικό ρίσκο λόγω των συνθηκών  με αξιοποίηση των δικών μας δυνάμεων και την απόκτηση τεχνογνωσίας στα στελέχη μας.

Παρακολουθώντας τις εξελίξεις παραμένουν οι βασικοί στόχοι του προγράμματος και εντός του επόμενου διμήνου θα ξεκινήσει η υλοποίηση των προβλέψεων του προγράμματος μας με στόχο να έχουμε  το 2021 ολοκληρωμένα όλα τα εργαλεία μελέτης και προώθησης του τουρισμού και όπλα στη φαρέτρα μας προκειμένου να κεφαλαιοποιηθεί η προσπάθεια όταν οι επιδημιολογικές  συνθήκες το επιτρέψουν.,

 

Τουριστική Προβολή Δήμου Καλαμάτας στα Social Media για την περίοδο Αύγουστος – Σεπτέμβριος (9/9/2020)

Με βασικό στρατηγικό στόχο την ανάδειξη της Καλαμάτας ως τουριστικό προορισμό, αξιοποιήθηκαν σύγχρονες τεχνικές Διαδικτύου στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Media). Όλες οι δράσεις της τουριστικής προβολής φέρουν την υπογραφή «Go Kalamata», το οποίο επιλέχθηκε λόγω της προτροπής και της παρότρυνσης που υποδηλώνει το όνομα του.

Η προώθηση της Καλαμάτας έγινε μέσω Social Καναλιών και συγκεκριμένα από το Facebook, το Instagram, το Twitter και το YouTube. Η Καλαμάτα προβλήθηκε μέσα από ένα σύνολο θεματικών videos και φωτογραφιών με ελληνικό και αγγλικό περιεχόμενο με στόχο να αναδειχθεί ως ένας πολυποίκιλος προορισμός για όλες τις ηλικίες και όλα τα γούστα.

Οι διαφορετικές θεματικές μορφές τουρισμού που σχεδιάστηκαν αφορούσαν στα δυνατά σημεία του Δήμου Καλαμάτας, όπως οι παραλίες, η γαστρονομία, το Φεστιβάλ Χορού, το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων, η πολιτιστική παράδοση, η εύκολη προσβασιμότητα και οι  επιλογές που έχει κάθε επισκέπτης σε εναλλακτικές δραστηριότητες.

Στο πλαίσιο προώθησης σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν 19 θεματικές αναρτήσεις (3-4 αναρτήσεις / εβδομάδα) και διαφημιστικές καμπάνιες που εστίαζαν στην άμεση Αναγνωρισιμότητα (Awareness) και τη μεγάλη Κάλυψη (Reach) όσων κατοικούν στην Αττική, την Θεσσαλονίκη, την Πάτρα και είναι άνω των 28 ετών.

Το σύνολο των δράσεων αξιολογείται θετικά για τον 1ο μήνα της τουριστικής προβολής του Δήμου Καλαμάτας, πετυχαίνοντας

ΚΑΛΥΨΗ ΚΟΙΝΟΥ ΠΡΟΒΟΛΕΣ VIDEOS ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΘΑΥΜΑΣΜΟΥ LIKES ΣΕΛΙΔΑΣ FACEBOOK ΠΟΣΟ ΠΟΥ ΔΑΠΑΝΗΘΗΚΕ
1.015.000 άτομα 2.227.000 504 71 5.600 3.000 1.432€

Από το σύνολο του Κοινού-Στόχου των 2.620.000 ατόμων που κατοικούν στην Αττική, την Θεσσαλονίκη την Πάτρα και είναι άνω των 28 ετών, η Καλαμάτα ως τουριστικός προορισμός εμφανίστηκε σε 1.015.000 διαφορετικά άτομα – καλύπτοντας το 39% του Κοινού που έχει οριστεί ως στόχος.
Τα θεματικά videos εμφανίστηκαν 2.227.000 φορές , δηλ. κάποια άτομα επέλεξαν να δουν περισσότερα από 1 video.

Η τουριστική προβολή του Δήμου Καλαμάτας δέχθηκε χιλιάδες εκδηλώσεις θαυμασμού, θετικά σχόλια και κοινοποιήθηκε 500 φορές, ενώ η απόδοση της επικοινωνίας συνεχίζει να έχει ανοδική πορεία και να προσελκύει το ενδιαφέρον του κοινού.

Ταυτόχρονα, λαμβάνοντας υπόψη ότι η τουριστική προβολή δεν εστίαζε στην Καλαμάτα και στην Πελοπόννησο ευρύτερα, κατάφερε να «μαγνητίσει» και να αποκτήσει πιστούς θαυμαστές κυρίως μέσω της οργανικής απήχησης (μη πληρωμένης προβολής).

Η τουριστική προβολή μέσα από τα Social Media συνεχίζει να στοχεύει στη θετική μετάδοση του μηνύματος «Go Kalamata» και στην παρουσίαση της Καλαμάτας ως τουριστικός προορισμός με έναν σύγχρονο και ελκυστικό τρόπο, με τελικό στόχο την αύξηση της επιθυμίας επίσκεψης του δυνητικού ταξιδιώτη όλες τις εποχές του χρόνου.

 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

 

  1. Προβολή του Δήμου Καλαμάτας στο πλαίσιο της έκθεσης New York Times Travel Show στη Νέα Υόρκη (24-26/1/2020)

 

Ο Δήμος Καλαμάτας προβλήθηκε ως τουριστικός με την συμμετοχή στο ειδικό ένθετο  για τον τουρισμό στην Ελλάδα  που εξέδωσε η εφημερίδα που απευθύνεται κυρίως στην ομογένεια της Αμερικής “The National  Herald” στο φύλλο της 18-1-2020(εβδομαδιαία σε αγγλική γλώσσα) με αφορμή τη διενέργεια του”New York Times Travel Show”κατά το διάστημα  24-26/1/2020 στη Νέα Υόρκη. Το ειδικό αυτό ένθετο απευθύνεται, στους συνδρομητές της εφημερίδας, στους επισκέπτες της έκθεσης(περισσότερους από 35000 )στους οποίους  διανεμήθηκε, αλλά  και στα περίπτερα που εκπροσωπούν την Ελλάδα στην έκθεση αυτή. Επιπλέον η παρουσίαση αυτή του Δήμου μας αναρτήθηκε  στις ιστοσελίδες www.ekirikas.com και www.thenationalherald.com και με  link  που οδηγεί στην δική μας ιστοσελίδα καθώς επίσης και με ανάρτηση σε όλα τα social media  www.thenatιonalherald .

  1. Δημοσίευση «Στην Καλαμάτα δεν πλήττεις» Καθημερινή και ένθετο ΤΑΞΙΔΙΑ 16-02-2020

3.Ολοσέλιδη καταχώρηση στο τεύχος του περιοδικού GREECEIS –ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ – ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2020 ΤΟ  οποίο κυκλοφόρησε 26/07/2020  με την Καθημερινή της Κυριακής  στην ελληνική και Αγγλική έκδοση (η οποία  διανεμηθηκε  ως freerpess- με τιράζ 100.000 τεύχη) καθώς και δημοσίευση στο Greece-is.com

4.Καταχώρηση (σαλόνι)  στο ένθετο «ΔΙΑΚΟΠΕΣ» της Εφημερίδας «Βήμα της Κυριακής» κυκλοφόρησε Πανελλαδικά στις 28/06/2020 με την εφημερίδα το «Βήμα της Κυριακής».Τιράζ :50.000 με πανελλαδική κυκλοφορία με ανάρτηση  και ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα : www.diakopes.,

5.Διαφημιστική καταχώρηση στο επίσημο περιοδικό  2BOARD του  ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ ΑΘΗΝΩΝ ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ με που αφορά:

  • Καταχώρηση δισέλιδη (σαλόνι) στο τριμηνιαίο τεύχος της καλοκαιρινής έκδοσης Blue Issue (Αύγουστος –Οκτώβριος).,με τιράζ 150.000 αντίτυπα.
  • Καταχώρηση στην digital εφαρμογή του περιοδικού,η οποία θα είναι διαθέσιμη στο αναγνωστικό κοινό μέσα από κινητό, υπολογιστή ή I pad.

Συνολική δαπάνη 9.000,00

 

Ανάδειξη της πόλης σαν προορισμό για ποδηλατικό τουρισμό

Υλοποιεί την διαφημιστική προβολή της χρήσης του ποδηλάτου με δημιουργία και προώθηση της προβολής μικρών σποτ για το ποδήλατο, βίντεο ανάδειξης των ποδηλατικών διαδρομών της πόλης με θέμα «ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ», λειτουργία δικτύου ενοικίασης ηλεκτρικών ποδηλάτων, καθώς και την δράση προώθησης της ασφαλούς χρήσης του ποδηλάτου και την προβολή της πόλης σαν πόλη φιλική και ασφαλής για τους ποδηλατιστές με την ενέργεια δωρεάν διανομής φακών ποδηλάτων.

Παράλληλα οι εξαιρετικές κλιματολογικές συνθήκες και η γεωγραφική θέση της Καλαμάτας , ο συνδυασμός θάλασσας και βουνού  και το γενικότερο γεωφυσικό ανάγλυφο της ευρύτερης περιοχής ευνοούν την ανάπτυξη του ποδηλατικού τουρισμού. Με τις βάση τις προαναφερθείσες προϋποθέσεις στην πόλη της Καλαμάτας θα διοργανωθεί διήμερο φεστιβάλ ποδηλάτου Παρασκευή και Σάββατο 25-26 Σεπτεμβρίου 2020..

Δημιουργία τουριστικής εκδήλωσης και διήμερου φεστιβάλ ποδηλάτου στην Καλαμάτα ,υπό το όνομα “Jeroboam-Kalamata Gravel challenge””, που δεν είναι ένας τυπικός ποδηλατικός αγώνας, αλλά μια ανοιχτή εκδήλωση με διεθνή απήχηση, τουριστικού χαρακτήρα, που έχει ως στόχο να γνωρίσουν και να ανακαλύψουν οι συμμετέχοντες μια περιοχή, την ιστορία και την κουλτούρα της, μέσα από το ποδήλατο.

 

Ορειβατικός- πεζοπορικός τουρισμός

Ολοκληρώνεται ο σχεδιασμός  σε φυλλάδιο 6 πεζοπορικών διαδρομών (εκκρεμεί η ανάθεση του). Τα φυλλάδια θα είναι 16 σελίδων ,ένα στην ελληνική και ένα στην αγγλική γλώσσα. Τα παραδοτέα θα είναι σε επεξεργάσιμη εκτυπώσιμη μορφή με υψηλής ανάλυσης χάρτες τους οποίους θα υπάρχει η δυνατότητα να τους τυπώσουμε σαν πινακίδες πληροφόρησης και να τους τοποθετήσουμε στους αντίστοιχους οικισμούς που αυτοί αφορούν. Σχεδιάζεται στην συνέχεια  η διενέργεια όλων των απαραιτήτων ενεργειών για την πιστοποίηση τους από καταξιωμένους φορείς του χώρου (π.χ. Μονοπάτια με Πράσινη Σημαία /Green Flag Trail και στην συνεχεια στο Παγκόσμιο Δίκτυο Μονοπατιών/World Trails Network). Ο σχεδιασμός  των  πεζοπορικών διαδρομών θα αποτελέσει αφετηρία  για τον σχεδιασμό  και αντίστοιχων  διαδρομών ποδήλατου στην περιφέρεια του Δήμου.  Έχουν  διερευνηθεί  διαδρομές στον Ταΰγετο ,στην δυτική παραλία και στην περιοχή  του Αγ.Φλώρου.

Συμμετοχή σε εκθέσεις

Σχεδιάστηκε σε ασφυκτικά χρονικά περιθώρια η συμμέτοχη σε μια έκθεση τουρισμού την Philoxenia (φιλοξενούμενη στο περίπτερο της Π.Πελοποννήσου ) αλλά και με αυτόνομο χώρο σε μια έκθεση με έμμεσα οφέλη για τον τουρισμό την “Πελοπόννησος EXPO.

  1. Στην Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Philoxenia 2019 που πραγματοποιήθηκε από  8 Νοεμβρίου 2019 έως 10 Νοεμβρίου 2019 στην ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ η συμμετοχή ήταν ουσιαστικά φιλοξενία στο περίπτερο της περιφέρειας Πελοποννήσου. Εκεί προβλήθηκε ο Δήμος σε χώρο που διαμορφώθηκε με το υφιστάμενο υλικό. Διαπιστώθηκε η ανάγκη θεματικής προσέγγισης της επόμενης συμμετοχής καθώς κυριαρχούσε στο σύνολο των εκθετών ταυτόσημη εικόνα. Διαπιστώθηκε επίσης η ανάγκη προβολής της αεροπορικής σύνδεσης της πόλης με την πόλη της Θεσσαλονίκης και των νέων δεδομένων πρόσβασης με αυτοκίνητο (νέος αυτοκινητόδρομος)
  2. Η συμμετοχή στην έκθεση “Πελοπόννησος EXPO” 2019 η οποία πραγματοποιήθηκε από 13 έως και 17 Νοεμβρίου 2019 στην Τρίπολη ήταν με αυτόνομο χώρο. Η συμμετοχή γενικά αποτιμήθηκε θετικά γιατί αποτέλεσε την πρώτη συμμετοχή του τμήματος. Οργανώθηκε μια γαστρονομική εκδήλωση και παράλληλα αποκτήθηκε εξοπλισμός για οργάνωση μελλοντικών συμμέτοχων σε εκθέσεις ή εκδηλώσεις. Η  συμμετοχή γενικά αποσκοπούσε στην κατανόηση της δυναμικής μιας περιφερειακής έκθεσης.

 

ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ 187.000,00

Αφορά την ναυαγοσωστική κάλυψη των πολυσύχναστων παραλιών του Δήμου Καλαμάτας για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο και Οκτώβριο του 2020, οι οποίες έχουν χαρακτηριστεί ως «πολυσύχναστες λουτρικές εγκαταστάσεις». Ή φετινή χρονιά περιλάμβανε και πλήρη ναυαγοσωστική κάλυψη στην  παραλία «Δυτική παραλία (Κορδίας)» και φορητό, αυτόματο εξωτερικό απινιδωτή σε κάθε ναυαγοσωστικό πύργο.

Στον Δήμο Καλαμάτας από φέτος εφαρμόστηκε το σύστημα πρόληψης με την χρήση Πλωτήρα Ανάπαυσης Λουομένων “catch a breath”, για να σε βοηθήσει εαν αισθανθείς κόπωση ή αντιμετωπίσεις δυσκολία κατά τη διάρκεια που κολυμπάς. Τοποθετηθήκαν τέσσερις πλωτήρες

ΓΑΛΑΖΙΕΣ ΣΗΜΑΙΕΣ 1720,00

εγκρίθηκε η ένταξη τεσσάρων (4) ακτών του Δήμου Καλαμάτας στο Διεθνές Πρόγραμμα “ΓΑΛΑΖΙΕΣ ΣΗΜΑΙΕΣ 2020”, για βράβευση, η υπηρεσία μας προέβη σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να συμπληρωθούν εμπρόθεσμα οι ηλεκτονικές αιτήσεις υποψηφιότητας για τις ακτές: «Ανατολική Καλαμάτα 1/ Ανάσταση», «Ανατολική Καλαμάτα – Τέρμα Ναυαρίνου», «Βέργα – Αλμυρός» και «Μικρή Μαντίνεια» και να υλοποιηθούν οι απαραίτητες προϋποθέσεις βράβευσης. Για τον Δήμο Καλαμάτας αποτελεί βασική προτεραιότητα  να διασφαλίζονται οι  άριστες παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους λουόμενους αλλά και γενικότερα η φροντίδα των ακτών του, για τις οποίες η “Γαλάζια Σημαία” αποτελεί σύμβολο επιβεβαίωσης της ποιότητας τους.