Παρασκευή
13
Δεκέμβριος
TOP

Αυτή είναι η νέα χάραξη του αυτοκινητοδρόμου Πατρών – Πύργου

Παρουσιάζουμε κατ’ αποκλειστικότητα, τη διαδρομή του νέου αυτοκινητόδρομου, που είναι υπό κατασκευή, με 8 εργολαβίες.

Όπως εγκαίρως είχαμε γράψει τη Μεγάλη Δευτέρα, έχουν ξεκινήσει τα έργα κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Πατρών – Πύργου, ένα έργο πνοής αλλά και ζωής, καθώς στο υφιστάμενο τμήμα του δρόμου, έχουν συμβεί δεκάδες θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα.

Δεν χρειάζεται να αναφερθούμε ξανά στη μακρά διαδρομή του πολύπαθου έργου, που αρχικά ήταν στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού. Αυτό που πρέπει να επισημάνουμε, είναι ότι, επιτέλους, τα έργα ξεκίνησαν και αν όλα κυλήσουν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, αναμένεται σε λιγότερο από 4 χρόνια από τώρα να έχουμε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, μήκους 75 χλμ. (κόστους άνω των 340 εκατ. ευρώ), με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν μία Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης Και βέβαια, με στηθαίο στη μέση.

Ηδη την Τετάρτη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, μετέβη και επιθεώρησε τα δύο πρώτα εργοτάξια του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών –Πύργου, που εγκαταστάθηκαν στον Αλισσό Αχαΐας και στη Βάρδα Ηλείας.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι ήδη έχει υπογραφεί, το 50% των συμβάσεων, δηλαδή οι τέσσερις από τις οκτώ εργολαβίες (5η Βάρδα – Σαγαίικα, 6η Σαγαίικα – Κάτω Αχαϊά, 7η Κάτω Αχαΐά – Α.Κ ΒΙΠΕ Πάτρας και 8η Α.Κ ΒΙΠΕ Πάτρας – Μιντιλόγλι). Προς υπογραφή των συμβάσεων είναι οι τρεις εργολαβίες για τις οποίες επίσης έχει ενημερωθεί η αρμόδια Επιτροπή της Βουλής από τον υπουργό, (1η Πύργος – Δουναίικα, 2η Δουναίικα – Αμαλιάδα και η 4η Α.Κ Κυλλήνης – Βάρδα). Για τον όγδοο διαγωνισμό (3η εργολαβία τμήμα Κυλλήνη – Αμαλιάδα) υπάρχει προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, η οποία θα εκδικαστεί στις 11 Ιουνίου, οπότε, στη συνέχεια, προβλέπεται και η υπογραφή της τελευταίας σύμβασης.

Οι εργολαβίες (η αρίθμηση ξεκινά από τον Πύργο)

1. Πύργος – Δουναίικα (8,14 χλμ. Εργολάβος Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών)

2. Δουναίικα – Αμαλιάδα (8,96 χλμ. Εργολάβος Ιντρακάτ)

3. Αμαλιάδα – Κυλλήνη (10,9 χλμ. Υπάρχει προσφυγή στο ΣτΕ)

4. Κυλλήνη – Βάρδα (9 χλμ. Εργολάβος Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών)

5. Βάρδα – Σαγαίικα (14,44 χλμ. Εργολάβος Ιντερκάτ)

6. Σαγαίικα – Κάτω Αχαϊά (10,14 χλμ. Εργολάβος GD Infrastrutture)

7. Κάτω Αχαϊά – Α.Κ. ΒΙΠΕ Πάτρας (5,63 χλμ. Εργολάβος Ιντερκάτ)

8. Α.Κ. ΒΙΠΕ Πάτρας – Μιντιλόγλι (7,56 χλμ. Εργολάβος GD Infrastrutture)

του Δημήτρη Μπαλή από την https://www.huffingtonpost.gr/