Η έρευνα Randstad Employer Brand (REBR) που αποτελεί την πιο πλήρη, ανεξάρτητη και λεπτομερή έρευνα πάνω στην εικόνα του εργοδότη παγκοσμίως, ανακοίνωσε τα αποτελέσματά της, προκρίνοντας τους ελκυστικότερους εργοδότες ανά τον κόσμο και στην οποία συμμετείχαν 6.136 εταιρείες με πάνω από 185.000 συμμετέχοντες σε 33 χώρες. Η συγκεκριμένη έρευνα αποτελεί την πιο λεπτομερή έρευνα παγκοσμίως, μελετώντας την ελκυστικότητα των μεγαλύτερων εταιρειών σε αριθμό προσωπικού, έτσι όπως γίνεται αντιληπτή από το ευρύ κοινό, καθώς και τα κριτήρια προτίμησης των δυνητικών υποψηφίων σε ένα νέο εργοδότη.
Για την Ελλάδα, η έρευνα διεξάγεται για τρίτη συνεχή χρονιά αξιολογώντας ένα δείγμα των 150 μεγαλύτερων εταιρειών, ακολουθώντας την μεθοδολογία της παγκόσμιας έρευνας. Στη φετινή έρευνα συμμετείχαν 3.504 άτομα, μεταξύ των οποίων, Έλληνες φοιτητές, εργαζόμενοι και άνεργοι ηλικίας από 18 και 65 ετών ενώ οι συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακά τον Ιανουάριο του 2020.
Η Aegean Airlines βρέθηκε στην πρώτη θέση της κατάταξης σκαρφαλώνοντας από την τρίτη θέση της περσινής λίστας, η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία συμπεριλήφθηκε για πρώτη φορά στην δεκάδα κατακτώντας τη δεύτερη θέση ενώ στην τρίτη θέση ακολούθησε η εταιρεία Σκλαβενίτης.
Σημειώνεται ότι η έρευνα Employer Brand παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για τις μη οικονομικές παροχές που εμπνέουν τους εργαζόμενους με τρόπους που δεν σχετίζονται με τα χρήματα και τα ευρήματά της αποτελούν σημαντικά στοιχεία για τη στρατηγική προσέλκυσης και διατήρησης των ταλέντων. Στο πλαίσιο της έρευνας αναδεικνύονται σημεία που αφορούν στα κίνητρα επιλογής εργασίας ανά γενιά, οι λόγοι παραμονής και αλλαγής εργασιακού περιβάλλοντος, οι ελκυστικές παροχές σύμφωνα με τη γνώμη των Ελλήνων εργαζομένων, οι κλάδοι που καταγράφουν τις καλύτερες επιδόσεις και οι αναδυόμενες τάσεις σε σχέση με τα κίνητρα επιλογής της εργασίας.
Η σημασία του employer branding
Όπως σημειώνει η έρευνα, η σημασία του Employer Branding διαφαίνεται κυρίως από τις επιδόσεις των εταιρειών να προσελκύουν και να διατηρούν ταλαντούχους επαγγελματίες. Αυτό επιτυγχάνεται από την στρατηγική προσέγγισή τους να καλλιεργούν μια ισχυρή εικόνα ενός υπεύθυνου και αξιόπιστου εργοδότη, υιοθετώντας πρακτικές που προσφέρουν τελικά προστιθέμενη αξία στους εργαζομένους τους.
Οι εταιρείες με θετική εικόνα λαμβάνουν διπλάσιες αιτήσεις από αυτές που λαμβάνουν οι εταιρείες με αδύναμη εικόνα. 50% των υποψηφίων παγκοσμίως δε θα διάλεγαν να εργαστούν για μια εταιρεία με κακή επωνυμία παρά τον ενδεχόμενο υψηλό μισθό. Επιπλέον, 80% των εργοδοτών συμφωνούν ότι μία ισχυρή εργοδοτική φήμη έχει σημαντική επίδραση στην ικανότητά τους να προσλαμβάνουν αξιόλογο εργατικό δυναμικό. Επιπλέον, οι εταιρείες που διατηρούν καλή φήμη και αναγνωρισημότητα προσελκύουν με διπλάσια ταχύτητα εργατικό δυναμικό ενώ οι εργαζόμενοι που βιώνουν ισχυρή σύνδεση μεταξύ της εταιρικής φήμης και της πραγματικής εταιρικής κουλτούρας είναι πολύ πιθανό να συστήσουν την συγκεκριμένη εταιρεία για εργασία.
Οι top 10 πιο ελκυστικοί εργοδότες στην Ελλάδα για το 2020.
Συγχαίροντας τους νικητές, η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Randstad στην Ελλάδα, κα Leigh Ostergard σημείωσε, «Τα τελευταία χρόνια, παρατηρούμε όλο και περισσότερες εταιρείες να αρχίζουν να αξιολογούν και να επαναπροσδιορίζουν την εικόνα τους ως εργοδότες, προκειμένου να απολαμβάνουν τα οφέλη στην προσέλκυση και διατήρηση των ταλέντων τους. Και οι δέκα εταιρείες που προκρίθηκαν ανάμεσα στις 150 μεγαλύτερες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, προβάλλουν μία ισχυρή εικόνα εργοδότη, αναδεικνύοντας τις αξίες εκείνες που μπορούν να εμπνεύσουν το ανθρώπινο δυναμικό τους να παραμένει ευχαριστημένο και αφοσιωμένο. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν εταιρείες που καλλιεργούν ισχυρή εταιρική κουλτούρα τόσο στο εσωτερικό κοινό τους όσο και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον με το οποίο αλληλεπιδρούν, αποδεικνύοντας με τον τρόπο αυτό ότι άμεση προτεραιότητα παραμένει ο άνθρωπος και οι ανάγκες του. Θα ήθελα να απευθύνω θερμά συγχαρητήρια και στους δέκα νικητές που κατάφεραν να κερδίσουν αυτή την σπουδαία διάκριση. Η έρευνα της Randstad Employer Brand μπορεί να λογιστεί ως μια καλή ευκαιρία για ακόμη περισσότερους οργανισμούς να συνεχίσουν να προσπαθούν ώστε να βελτιώσουν την εταιρική τους φήμη, αξιοποιώντας τα ευρήματά της, τα οποία προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες για την προώθηση μιας σύγχρονης εταιρικής κουλτούρας που βάζει το ανθρώπινο δυναμικό στον πυρήνα της στρατηγικής τους ανάπτυξης.»
Aegean Airlines
Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία
Σκλαβενίτης
ΙΟΝ
Οργανισμός Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος (OTE)
Ιντραλοτ
Τράπεζα της Ελλάδος
Pharmathen
Παπαδοπούλου
Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ)
Δημοφιλή κανάλια αναζήτησης εργασίας.
Άλλα χρήσιμα στοιχεία που προκύπτουν από την έρευνα αποκαλύπτουν ότι, η συντριπτική πλειοψηφία, με ποσοστό 42%, των Ελλήνων συμμετεχόντων χρησιμοποιούν τις προσωπικές τους επαφές/ συστάσεις κατά τη διάρκεια της αναζήτησής τους για εργασία. Το 13% δήλωσε ότι επισκέπτεται την επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας, ενώ το 18% αναζητά τις πληροφορίες που επιθυμεί μέσω Google. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναδεικνύονται εξίσου πολύτιμα εργαλεία στην αναζήτηση της εργασίας με ποσοστά 20% αντίστοιχα.
Κριτήρια κατά την επιλογή εργοδότη και οι ελκυστικές παροχές
Ο υψηλός μισθός και οι παροχές (72%), το ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον (61%), οι δυνατότητες εξέλιξης (48%), η ασφάλεια και σταθερότητα της εργασίας (47%) και τέλος η ισορροπία ανάμεσα στην εργασιακή και προσωπική ζωή (42%) αποτελούν τα σημαντικότερα κριτήρια επιλογής ενός εργοδότη για τους δυνητικούς εργαζόμενους, ενώ αναφορικά με τις παροχές, η υγειονομική περίθαλψη (86%), οι άδειες (82%), η αποζημίωση εξόδων μετακίνησης (81%), η κατάρτιση (77%) καθώς και η ευελιξία του ωραρίου εργασίας (76%), αυτές φαίνεται ότι αποδεικνύονται ως οι πιο ελκυστικές για τους Έλληνες εργαζόμενους. Σχολιάζοντας τις τάσεις που αναδύονται σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Randstad στην Ελλάδα, κα Leigh Ostergard χαρακτηριστικά ανέφερε « Αυτό που μπορούμε να συμπεράνουμε από τα αποτελέσματα της φετινής έρευνας και βασικά αυτό που διαφαίνεται είναι η μετάβαση της προτεραιοποίησης των κινήτρων των εργαζομένων στην επιλογή του εργοδότη τους, από μια οικονομική σχέση σε μια περισσότερο υποκειμενική και συναισθηματική σχέση παραγόντων. Βλέπουμε για παράδειγμα, ότι ενώ, φυσικά ένας υψηλός μισθός είναι καταλυτικός παράγοντας για να επιλέξει ένας εργαζόμενος έναν εργοδότη, λόγοι όπως η ευελιξία, η οικονομική σταθερότητα και ευρωστία, η ανταπόδοση στην κοινωνία, ο τόπος εργασίας αλλά και η ενσωμάτωση ενός ποικιλόμορφου εργατικού δυναμικού μας συστήνουν μια διαφορετική εικόνα που αναμένουν να δουν στο σήμερα οι εργαζόμενοι. Οι εταιρείες που προετοιμάζουν είτε ήδη σχεδιάζουν τη στρατηγική του EmployerBrand τους, χρειάζεται να λάβουν πολύ σοβαρά υπόψη τους τις τάσεις αυτές και να αφουγκραστούν τις ανάγκες των εργαζομένων.»
Λόγοι αποχώρησης από την εργασία
Σύμφωνα με την έρευνα, τo 58% των συμμετεχόντων αποκρίθηκαν ότι θα έφευγαν από την εργασία τους εξαιτίας των χαμηλών οικονομικών απολαβών ενώ το 79% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι θα έφευγαν από την εργασία τους καθώς κρίνουν τις μη οικονομικές παροχές που δεν προσφέρονται πιο σημαντικές. Είναι αξιοσημείωτο πως οι λόγοι που οδηγούν τους εργαζόμενους να αποχωρήσουν από την εργασία τους διαφέρει ανάλογα με τη γενιά που εκπροσωπούν. Για παράδειγμα, οι εργαζόμενοι που ανήκουν στη γενιά Χ δηλώνουν ότι είναι πιθανό να αποχωρήσουν εφόσον τους προσφερθεί καλύτερος μισθός, οι millennials εφόσον τους προσφερθούν ελκυστικότερες παροχές είτε επειδή απουσιάζει ισχυρός σκοπός στην εργασία τους, ενώ η γενιά των boomers δηλώνουν ότι είναι πιθανό να αποχωρήσουν τόσο εξαιτίας της κακής σχέσης τους με τη διοίκηση όσο και λόγω της αναντιστοιχίας που παρατηρούν μεταξύ των προσωπικών αξιών και αυτών της εταιρείας στην οποία εργάζονται.
Το employer branding στην εποχή του κορωνοϊού.
Σχολιάζοντας τις αρνητικές επιδράσεις της πανδημικής κρίσης στον κόσμο της εργασίας και τη σχέση της με το Employer Branding, η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Randstad στην Ελλάδα, κα Leigh Ostergard, επισημαίνει ότι « Οι διαφορετικές προσεγγίσεις για την προσέλκυση και διατήρηση ταλαντούχων επαγγελματιών αναδύονται πολύ υψηλά στην ατζέντα των Διευθύνσεων HRτων εταιρειών, ιδιαίτερα αυτή τη χρονική στιγμή που οι ίδιες προσπαθούν να περιορίσουν τις συνέπειες της πανδημικής κρίσης. Είναι κατανοητό ότι η πλειοψηφία αυτών επιχειρεί πρωτίστως να διατηρήσει το ανθρώπινο δυναμικό της καθώς και την οικονομική της ευρωστία ώστε να επανέλθει σε μια μορφή νέας κανονικότητας. Όμως, είναι βέβαιο πως όταν η ένταση της κρίσης αυτής κατευναστεί, θα αποδειχθεί ότι εκείνες που δεν προετοιμάστηκαν κατάλληλα για να προστατέψουν την εταιρική τους φήμη, θα έρθουν αντιμέτωπες με περισσότερες προκλήσεις. Θέλουμε να καταδείξουμε ότι η ανάγκη για την προστασία του EmployerBrandέστω και σε περιόδους ισχυρών κρίσεων, όπως για παράδειγμα αυτή του Covid-19, είναι σημείο κλειδί για την φήμη των εταιρειών και πως δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να υποτιμάται και να παραγκωνίζεται. Οι εταιρείες οφείλουν να υπενθυμίζουν στους εργαζόμενους και στις κοινωνίες, ότι οι πράξεις τους, οι αξίες τους και οι υποσχέσεις που συνοδεύουν την κουλτούρα τους έχουν την δυνατότητα να προσαρμόζονται παρά τις εξαιρετικές και δύσκολες περιστάσεις. Η αντίληψη των εργαζομένων απέναντι στο EmployerBranding παραμένει πάντα μια διαδικασία δυναμική, ενώ οι εταιρείες είναι καλό να αντιλαμβάνονται ότι σε περιόδους κρίσεων, αυτή πρέπει να προστατεύεται περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Η ειλικρίνεια, η συνέπεια και ο τρόπος που επικοινωνούν με τους εργαζόμενους διαμορφώνει σε μεγάλο βαθμό την στάση και τις προσδοκίες τους απέναντι σε αυτές.»
https://www.huffingtonpost.gr/