Πέμπτη
12
Δεκέμβριος
TOP

Γιατί οι Αμερικανοί μαθητές δεν μπορούν να ξεπεράσουν τους Κινέζους στις σχολικές επιδόσεις

Δυσαρεστημένοι θα πρέπει να είναι οι κυβερνώντες των ΗΠΑ από τις επιδόσεις των μαθητών τους στην έρευνα PISA, την τριετή μελέτη του ΟΟΣΑ, που μελετά 15χρονους μαθητές ανά τον κόσμο, καθώς ο στόχος φαίνεται πως δεν έχει επιτευχθεί ακόμη. Δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν για ακόμη μια φορά τις επιδόσεις των Κινέζων μαθητών.

Αρχικά, οι Αμερικανοί μαθητές αποδείχτηκαν αρκετά κακοί στα Μαθηματικά. Ακόμη σημαντικότερο, μόνο το 14% των μαθητών ήταν σε θέση να ξεχωρίσουν το γεγονός από το σχόλιο. Σε αυτό, οι ειδήμονες εξήγησαν ότι καταλυτικό ρόλο παίζει η τεχνολογία.

Από την άλλη, οι Κινέζοι συνομήλικοί τους ήταν αυτοί που ξεπέρασαν κατά πολύ όλα τα άλλα κράτη στις δοκιμασίες κατανόησης κειμένου, στα Μαθηματικά και στις επιστημονικές δεξιότητες

Η διεθνής εκπαιδευτική αξιολόγηση, που διοργανώνεται από τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), συγκέντρωσε τις απαντήσεις από 600.000 άτομα ηλικίας 15 ετών σε 79 χώρες. Σκοπός της είναι να χρησιμεύσει ως παγκόσμιο όργανο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών συστημάτων σε διάφορα μέρη του κόσμου και σε ποικίλες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι φοιτητές από τέσσερις επαρχίες της Κίνας – Πεκίνο, Σαγκάη και τις ανατολικές επαρχίες Jiangsu και Zhejiang – κέρδισαν την υψηλότερη βαθμολογία (επιπέδου 4) και στις τρεις κατηγορίες. Οι μαθητές στις Η.Π.Α. κατέταξαν το επίπεδο 3 στην ανάγνωση και την επιστήμη και το επίπεδο 2 στο μαθηματικό.

50 διαφορετικά αμερικανικά εκπαιδευτικά συστήματα

Φυσικά, υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν τις σχετικά κακές γνωστικές επιδόσεις των Αμερικανών φοιτητών: οι κοινωνικοοικονομικές συνθήκες, οι πολιτισμικές διαφορές, η υπερβολική έμφαση στην παπαγαλία.

Ένας από τους λόγους για τους οποίους είναι δύσκολο να καταλάβουμε γιατί οι Αμερικανοί φοιτητές παραμένουν πίσω είναι επειδή, αντίθετα με πολλά άλλα έθνη, οι ΗΠΑ δεν διαθέτουν κεντρικό επκαιδευτικό σύστημα, αλλά υπολογίζονται σε… πενήντα. Οι ανισότητες μεταξύ αυτών των συστημάτων φέρνουν ανεπιθύμητα αποτελέσματα, ειδικά σε υποχρηματοδοτούμενες περιοχές, όπως είπε στον Politifact ο Χένρι Μπράουν, καθηγητής της πολιτικής εκπαίδευσης στο Boston College .

«Ο λόγος για τον οποίο έχουμε κακές επιδόσεις είναι επειδή στην αμερικανική εκπαίδευση επικρατεί ανισότητα, με αποτέλεσμα οι μαθητές των κατώτερων κοινωνικών στρωμάτων να αντιμετωπίζουν προβλήματα», συμπλήρωσε ο καθηγητής.

Το πρόβλημα της κατανόησης κειμένων

Τα αποτελέσματα της PISA κατέγραψαν ότι το 20% των διαγωνιζόμενων μαθητών δεν κατανοούν τα κείμενα όσο θα έπρεπε ήδη από την ηλικία των 10. Επίσης, η αμερικανική απόδοση τόσο στην κατανόηση κειμένου όσο και τα μαθηματικά παραμένει ίδια από το 2000. Αυτό υποδηλώνει ότι οι ομοσπονδιακές πρωτοβουλίες που έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια τις τελευταίες δύο δεκαετίες στην παιδεία, δεν έχουν καταφέρει να επιφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Οι ελληνικές επιδόσεις

Σταθερά χαμηλές παραμένουν οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών στη διεθνή εκπαιδευτική αξιολόγηση του προγράμματος PISA, παραμένοντας η προτελευταία χώρα της λίστας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το σκορ των ελλήνων μαθητών ήταν 457 στην κατανόηση κειμένου (487 μ.ο. ΟΟΣΑ), 451 στα μαθηματικά (489 μ.ο.) και 452 στις φυσικές επιστήμες (489 μ.ο.). Το ποσοστό των ελλήνων μαθητών με υψηλές επιδόσεις σε ένα τουλάχιστον αντικείμενο ήταν 6,2% (15,7 μ.ο.) και εκείνο με χαμηλές επιδόσεις και στα τρία αντικείμενα 19,9% (μ.ο. 13,4).

(Με πληροφορίες από Big Think)