Παρασκευή
17
Μάιος
TOP

Εν αναμονή για το άνοιγμα των σχολείων – «Παραμένει προτεραιότητα», λένε οι ειδικοί

Καθώς πλησιάζει η Πρωτοχρονιά, γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί αναμένουν περισσότερες ανακοινώσεις αναφορικά με το άνοιγμα των σχολείων.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση κατά την ενημέρωση για την πορεία του κορωνοϊού το απόγευμα, τόσο ο Γκίκας Μαγιορκίνης, όσο και η Βάνα Παπαευαγγέλου, σημείωσαν πως το άνοιγμα των σχολείων αποτελεί προτεραιότητα για ειδικούς και κυβέρνηση.

Ωστόσο, ο επίκουρος καθηγητής Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ, σημείωσε πως «καμία απόφαση δεν παίρνεται ελαφρά τη καρδία. Αφού εξετάσουμε τα επιδημιολογικά στοιχεία παίρνονται οι αποφάσεις». Όπως τόνισε ο κ. Μαγιορκίνης, «παραμένει προτεραιότητα το άνοιγμα των σχολείων, οπότε θα είναι από τα πρώτα πράγματα που θα επαναλειτουργήσουν».

Οι εισηγήσεις για άνοιγμα των σχολείων
Σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζεται το ενδεχόμενο να ανοίξουν τα σχολεία στις 8 ή το αργότερο στις 11 Ιανουαρίου, σε ό, τι αφορά τουλάχιστον τα νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά της χώρας. Η επιτροπή ξεκίνησε τη συνεδρίαση για το θέμα στις 2.30 το μεσημέρι, παρουσία της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως.

Οι ειδικοί έχουν στη διάθεσή τους όλα τα νεότερα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων (ECDC), που καταδεικνύουν ότι ένα μεθοδικό και προοδευτικό άνοιγμα των σχολείων δεν θα είχε μεγάλη επίπτωση ούτε στο φορτίο του ιού ούτε στην κινητικότητα του πληθυσμού.

Στόχος για την ψυχολογία και την υγεία των παιδιών το άνοιγμα των σχολείων
«Δεν αποτελεί μόνο στόχο για μόνο εκπαιδευτικούς λόγους, αλλά και για την ψυχολογία και την υγεία των παιδιών μας» είπε από την πλευρά της η καθηγήτρια παιδιατρικής – λοιμωξιολογίας, Βάνα Παπαευαγγέλου.

Επιπλέον, η καθηγήτρια σημείωσε πως οι εκπαιδευτικοί αποτελούν σημαντικούς λειτουργούς. Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, για το χρονοδιάγραμμα εμβολιασμών τους, «θα εμβολιαστούν σύμφωνα με την προτεραιοποίηση της επιτροπής εμβολιασμών. Πρώτη προτεραιότητα αποτελούν οι ευπαθείς ομάδες, άνω των 70 ετών και άτομα με σοβαρά νοσήματα».

Πηγή