Τρίτη
19
Νοέμβριος
TOP

Επέκταση σε 31 σημεία ακόμη του προγράμματος WiFi4ΕU και άλλων ψηφιακών υπηρεσιών από το Δήμο Καλαμάτας

Επέκταση της δωρεάν ασύρματης πρόσβασης στο διαδίκτυο και άλλες ψηφιακές υπηρεσίες από το Δήμο Καλαμάτας

Ενημέρωση για την πορεία του προγράμματος WiFi4ΕU στο Δήμο Καλαμάτας και άλλα θέματα αρμοδιοτήτων του, έδωσε σήμερα, Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2021, κατά τη διάρκεια συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, ο Αντιδήμαρχος Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Καινοτομίας, Επιχειρηματικότητας και Εθελοντισμού, Αναστάσιος Σκοπετέας.

«Ο Δήμος Καλαμάτας αδιαμφισβήτητα βρίσκεται ανάμεσα στους Δήμους εκείνους που τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει ουσιαστικά άλματα στο επίπεδο της ψηφιοποίησης. Ο Δήμος Καλαμάτας στο επίπεδο των παρεχόμενων ψηφιακών υπηρεσιών είναι ανάμεσα στους πρωτοπόρους, κάτι που επιβεβαιώθηκε από την πρώτη στιγμή εκδήλωσης της υγειονομικής κρίσης, όπου μπόρεσε άμεσα να λειτουργήσει και να εξυπηρετήσει ηλεκτρονικά τους πολίτες.

Τη συγκεκριμένη περίοδο υλοποιείται και ολοκληρώνεται με επιτυχία στο Δήμο μας η δράση Wifi4EU δηλαδή η προώθηση της συνδεσιμότητας στο διαδίκτυο στις τοπικές κοινότητες που χρηματοδοτείται  από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η πρωτοβουλία Wifi4EU είναι ένα καθεστώς στήριξης για την παροχή δωρεάν ασύρματης πρόσβασης σε κλειστούς και υπαίθριους δημόσιους χώρους. Μέσω της δράσης, ο Δήμος στοχεύει στην επέκταση αλλά και ενίσχυση της δωρεάν ασύρματης πρόσβασης στο διαδίκτυο σε 31 σημεία ολόκληρου του Δήμου Καλαμάτας και κυρίως σε αθλητικούς, πολιτιστικούς χώρους, στην Κεντρική Αγορά Καλαμάτας αλλά και σε σημεία σε κοινότητες όλης της περιφέρειας του Δήμου μας.

Ενδεικτικά οι αθλητικοί χώροι είναι το Δημοτικό Στάδιο με 2 σημεία πρόσβασης, στις κερκίδες του κολυμβητηρίου, στον εσωτερικό χώρο στη Τέντα και στο γήπεδο Μπαχράμης. Επιπλέον έχει γίνει εγκατάσταση και τοποθέτηση 4 σημείων πρόσβασης στην Κεντρική Αγορά Καλαμάτας, που είναι ιδιαίτερα σημαντικό και χρήσιμο, τόσο για τους επαγγελματίες, τους παραγωγούς αλλά και τους επισκέπτες καταναλωτές σε ένα χώρο που μέχρι πρότινος δεν υπήρχε πρόσβαση.

Θα ήθελα να τονίσω στο σημείο αυτό ότι δεν επικεντρωθήκαμε μόνο στον αστικό ιστό αλλά και σε κοινότητες απομακρυσμένες και όχι μόνο σε όλο το Δήμο όπως το Ελαιοχώρι, τα Αλώνια, τη Μικρομάνη, τη Θουρία, τον  Άρι, τα Αρφαρά, τη Βέργα, την Άνω αλλά και την κάτω Άμφεια  κ.ά.” ανέφερε συγκεκριμένα ο Αντιδήμαρχος Καλαμάτας.

ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΕΣ

Οι παρεχόμενες υπηρεσίες του Δήμου προς τους πολίτες δεν σταματούν όμως εδώ. Έχει γίνει αναβάθμιση της ιστοσελίδας του Δήμου Καλαμάτας, ώστε να είναι πιο εύχρηστη στους δημότες και μέσω αυτής να μπορούν απομακρυσμένα να διαχειρίζονται θέματα της καθημερινότητας τους, όπως μέσω της πλατφόρμας ψηφιακών υπηρεσιών και με ταυτοποίηση μέσω των κωδικών taxis όπου μπορούν να υποβάλλουν αιτήματα στις υπηρεσίες. Αυτή τη στιγμή διαθέτουμε 37 ολοκληρωμένες ηλεκτρονικές υπηρεσίες, οι οποίες συνεχώς αυξάνονται καθώς και  αιτήσεις-οδηγίες προς ιδιώτες, επιχειρήσεις και φορείς.

Θα ήθελα να αναφέρω ότι στην ιστοσελίδα του Δήμου υπάρχει ειδική σελίδα με τον εμβολιασμό, 13 ερωτοαπαντήσεις  σχετικά με αυτό και ταυτόχρονα δίνεται η δυνατότητα στον πολίτη να υποβάλλει τη δική του ερώτηση.

Ταυτόχρονα ο Δήμος μας εντάχθηκε στο πρόγραμμα myKeplive, όπου μέσω βιντεοκλήσης με αρμόδιο υπάλληλο του ΚΕΠ καταθέτει την αίτηση που επιθυμεί.

Για το άμεσο μέλλον επεξεργαζόμαστε περαιτέρω βελτιώσεις και παροχές προς τους πολίτες λόγω της αλλαγής του λογισμικού του Δήμου με αποτέλεσμα να υπάρχει άμεση και ταχύτατη αλληλεπίδραση τους στον οικονομικό τομέα με πλήρη προσωποποιημένη πληροφόρηση και αυξημένες δυνατότητες ενημέρωσης οφειλών και πληρωμών.

Επίσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας στο κομμάτι της παιδείας έγινε επιδιόρθωση και συντήρηση των ΜΑΝ δηλαδή των οπτικών ινών σε σχολεία, όπως το 1ο Λύκειο, 7ο Γυμνάσιο, 1ο Δημοτικό, 5ο Δημοτικό, έτσι ώστε οι δάσκαλοι και οι καθηγητές να μπορούν να κάνουν μαθήματα για την τηλεκπαίδευση σε μεγάλες ταχύτητες και χωρίς πρόβλημα. Ήδη έχουν δρομολογηθεί διαδικασίες βελτίωσης της συνδεσιμότητας και άλλων σχολικών μονάδων.

Ο Δήμος Καλαμάτας είναι ένας πρότυπος Δήμος. Σκοπός είναι να εξαλειφθεί η αναγκαιότητα να έρθει ο δημότης στο Δήμο και να μπορεί να εξυπηρετείται άμεσα από το σπίτι χωρίς να χάνει χρόνο.

Προφανώς, ο Δήμος δε σταματάει σε αυτά, σχεδιάζει και δρομολογεί την εξέλιξη όλων των πληροφοριακών του υποδομών, η οποία είναι συνεχής και δυναμική και ως προς αυτό θα χρησιμοποιήσει όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία που είναι διαθέσιμα».