TOP

Καραμανλής: Προχωρημένες οι επαφές με Κομισιόν για το Πάτρα-Πύργος

Προχωρημένες χαρακτήρισε τις συζητήσεις με την Κομισιόν για την έγκριση υλοποίησης του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής. Σε σημερινή ενημέρωση στα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για την πορεία του έργου ο υπουργός έριξε τα βέλη του στον ΣΥΡΙΖΑ
για την κατάτμηση του έργου.

Όπως είπε, το υπουργείο ήρθε σε συμφωνία με τον παραχωρπατησιούχο για την ένταξη του έργου στην Ολυμπία Οδό. «Η συμφωνία έγινε σε χρόνο ρεκόρ, σε 6 μήνες», τόνισε.
Από τις 3 απαιτούμενες εγκρίσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχει ληφθεί η πρώτη από την DG Regio ενώ αναμένεται και από την DG Grow. Ακολούθως, εφόσον αποδειχθεί ότι δεν υπάρχει κρατική χρηματοδότηση, θα ληφθεί και η έγκριση από την DG Comp. Εξασφαλίστηκε επίσης η ένταξη του έργου (σε περίπτωση που δεν τελειώσει το 2023), στο ΕΣΠΑ 2021-2027.

Το έργο σύμφωνα με τον κ.Καραμανλή, θα πραγματοποιηθεί σε 36 μήνες με κόστος 310 εκατομμύρια ευρώ αντί για 510 εκατομμύρια ευρώ που προβλεπόταν στην περίπτωση της κατάτμησης. Διόδια θα υπάρχουν με τιμές ανάλογες με το υπόλοιπο εθνικό δίκτυο δηλαδή 0,06 ευρώ/χιλιόμετρο. Ο υπουργός μάλιστα αποκάλυψε πως το υπουργείο είναι διατεθειμένο να δώσει και πριμ για την ταχύτερη ολοκλήρωση του έργου.

Βέλη για την επιλογή της κατάτμησης

Ο κ. Καραμανλής είπε ότι η ΝΔ δημοπράτησε το έργο το 2014 με εξασφαλισμένο προϋπολογισμό 443 εκατομμύρια ευρώ που αν δεν είχε διακοπεί, θα ήταν έτοιμο το 2019. Θύμισε εδώ πως ο ΣΥΡΙΖΑ έσπασε το έργο σε 8 κομμάτια και καθυστέρησε τόσο στις δημοπρατήσεις όσο και τις συμβάσεις με πρόφαση να γίνει το -το έργο- πιο ανταγωνιστικό και πιο φθηνό και τελικά προέκυψε ένα έργο πιο ακριβό. «Από τον πολύ ανταγωνισμό, τις τέσσερις εργολαβίες τις πήρε η εταιρεία Τοξότης του κ. Καλογρίτσα και ο ΣΥΡΙΖΑ καθυστέρησε τις υπογραφές για να βρει εγγυητικές», είπε.

Ο κ.Καραμανλής καυτηρίασε ακόμα μία φορά τις κατατμήσεις στα έργα λέγοντας ότι βλέποντας και το Άκτιο-Αμβρακία, οι κατατμήσεις κοστίζουν ακριβότερα, καθυστερούν και βάζουν σε περιπέτειες την ολοκλήρωση των έργων. Όπως ενημέρωσε, το Άκτιο-Αμβρακία μετά από 10 χρόνια έχουν ολοκληρωθεί τα 15 χλμ από τα 48 και έχουν κοστίσει 6,1 εκατομμύρια ευρώ το χιλιόμετρο.

Μάλιστα ο υπουργός έδειξε την διαφωνία του με το αποτέλεσμα της τακτικής αυτής λέγοντας «προβληματικές εταιρείες που αναλαμβάνουν τα έργα με τεράστιες εκπτώσεις και μετά δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Αυτό που λέτε ότι το έργο θα τέλειωνε το έργο, είναι εικονική πραγματικότητα».

Ο κ. Καραμανλής έδωσε στοιχεία για την πρόοδο των έργων όπως τα βρήκε η κυβέρνηση. Συγκεκριμένα, στην 1η εργολαβία ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος, στη 2η εργολαβία ο ανάδοχος αντί για 34% πρόοδο είχε 14%, στην 3η εργολαβία κόλλησε στο ΣτΕ, στην 4η εργολαβία αντί για 33% έχουμε 0,12%, στην 6η εργολαβία αντί για 33% είμαστε στο 2%, στην 7η εργολαβία η πρόοδος είναι στο 0,63% και στην 8η εργολαβία η πρόοδος είναι στο 0,1% με τον ανάδοχο να έχει κηρυχθεί έκπτωτος.

«Δεν υπήρχε περίπτωση να τελειώσει το έργο το 2023 με αυτή την αρχιτεκτονική»,τόνισε και συνέχισε λέγοντας: «Θα έπρεπε να τελειώσουμε το έργο με δικά μας χρήματα και αν δεν τέλειωνε το 2025 θα έπρεπε να επιστρέψουμε όλη την Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Δεν θα τελείωνε με την κατάτμηση, αλλά και αν τελείωνε θα δημιουργούσε τεράστια προβλήματα τμηματικά. Θα ήταν πολύ εύκολο για μένα να ξεκινήσει το έργο, όμως αυτή θα ήταν η μεγαλύτερη πολιτική απάτη γιατί μετά από 2 χρόνια το έργο δε θα μπορούσε να ολοκληρωθεί».
Πηγή: iefimerida.gr