Τεράστιο μπορεί να χαρακτηριστεί το πλήγμα της πανδημίας του κορωνοϊού στην παραγωγή οχημάτων στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς από την πρώτη μέρα που έκλεισαν τα εργοστάσια μέχρι και την ολοκλήρωση του πρώτου εικοσαημέρου του Απριλίου οι απώλειες παραγωγής ανέρχονται σε τουλάχιστον 2.068.832 οχήματα.
Ο αριθμός αυτός πρόκειται να είναι μεγαλύτερος μέχρι να ξεκινήσει κανονικά η παραγωγή των αυτοκινήτων τις επόμενες εβδομάδες. Σύμφωνα με τα στοιχεία από την ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) που χρησιμοποιούν στοιχεία και πολλές πηγές, συμπεριλαμβανομένων των IHS Markit, MarkLines, ενώσεων εθνικών κατασκευαστών αυτοκινήτων και δημόσιες ανακοινώσεις από κατασκευαστές, το μεγαλύτερο πλήγμα στην παραγωγή εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης το δέχθηκε η Γερμανία με απώλειες κατασκευής αυτοκινήτων που κυμαίνονται κοντά στις 553.767 μονάδες, ενώ είναι ευάλωτες 568.518 θέσεις εργασίας στις γραμμές παραγωγής. Μεγάλες απώλειες παραγωγής υφίσταται και η Ισπανία που μέχρι στιγμής δεν έβγαλε στην παραγωγή 379.012 αυτοκίνητα, ενώ ευάλωτες είναι περίπου 60.000 θέσεις εργασίας. Στο ίδιο πλάνο κινείται και η Γαλλία που μέχρι στιγμής δεν βγήκαν στην παραγωγή 272.432 μονάδες, ενώ πλήττονται 90.000 θέσεις εργασίας. Στην γειτονική μας Ιταλία δεν βγήκαν στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στην παραγωγή 124.525 οχήματα, ενώ πλήττονται άμεσα 69.382 θέσεις εργασίας.
Στις θεωρητικά «μικρές» παραγωγικά χώρες στον τομέα του αυτοκινήτου, Αυστρία και Φιλανδία έχουν τις λιγότερες απώλειες, καθώς δεν βγήκαν στην παραγωγή 16.865 και 16.327 μονάδες αντίστοιχα, με τις θέσεις εργασίας που πλήττονται να είναι 14.307 και 4.500 αντίστοιχα.
Πώς θα γίνει η επανέναρξη της παραγωγής
Όλα αυτά όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) τις προηγούμενες ημέρες έχει θέσει τέσσερις κατευθυντήριες αρχές για την επιτυχή επανέναρξη των γραμμών παραγωγής των αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες θα είναι ζωτικής σημασίας για την ευρύτερη οικονομική ανάκαμψη των εταιρειών.
Σύμφωνα με τις Αρχές, θα πρέπει τόσο οι κατασκευαστές όσο και οι προμηθευτές να ξεκινήσουν άμεσα τα εργοστάσιά τους και να υπάρξει γρήγορος ανεφοδιασμός στις χώρες της Ευρώπης με τα προϊόντα τους.
Θα πρέπει -παράλληλα- να δημιουργηθεί το κατάλληλο κλίμα ώστε πολλοί καταναλωτές και επαγγελματίες να ανανεώσουν τον στόλο τους με αυτοκίνητα τελευταίας τεχνολογίας, παρά την ευάλωτη οικονομία των χωρών και την ανασφάλεια που υπάρχει μεταξύ των πολιτών της ΕΕ.
Στις χώρες της Ευρώπης οι ταξινομήσεις θα πρέπει να γίνουν άμεσα, χωρίς καθυστερήσεις, ώστε οι πελάτες να έχουν σε μικρό χρονικό διάστημα στην κατοχή τους το αυτοκίνητό τους, χωρίς να χρειαστεί να περιμένουν 2 και 3 μήνες, όπως γίνονταν σε πολλές περιπτώσεις στην προ κορονοϊού εποχή. Έτσι, η ACEA καλεί τις αρχές των κρατών μελών της ΕΕ να επιταχύνουν τη διαδικασία έγκρισης τύπου και ταξινόμησης οχημάτων στο μέγιστο δυνατό βαθμό.
Τέλος, και επειδή η ηλεκτροκίνηση είναι το κλειδί της ανάπτυξης στην αυτοκίνηση, θα πρέπει να ετοιμαστεί ένα δίκτυο υποδομής φόρτισης και ανεφοδιασμού σε πανευρωπαϊκό επίπεδο , ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που θα γίνει ο τομέας που θα οδηγήσει στην επανεκκίνηση του συγκεκριμένου παραγωγικού ιστού.
www.newmoney.gr