κυκλοφορία του πρώτου εμφιαλωμένου ελαιολάδου από το Chateau Miraval την περασμένη άνοιξη δεν θα έλεγε κανείς ότι πέρασε στα «ψιλά» του διεθνούς Τύπου, σε καμία περίπτωση όμως δεν έτυχε της δημοσιότητας που, λίγους μήνες πριν, είχε συγκεντρώσει η είδηση του διαζυγίου των δύο «λαμπερών» ιδιοκτητών του, του Μπραντ Πιτ και της Αντζελίνας Ζολί.
Τέσσερα χρόνια νωρίτερα, το πιο διάσημο ζεύγος του Χόλιγουντ είχε αποφασίσει να δοκιμάσει τις δυνάμεις του και στο κρασί, λανσάροντας ένα ροζέ, το οποίο, μάλιστα, έλαβε αρκετά καλές κριτικές από τους ειδικούς. Το ελαιόλαδο μπορεί να μην είχε την ίδια θερμή υποδοχή, βοήθησε ωστόσο να έρθει στο προσκήνιο μια άκρως ενδιαφέρουσα τάση μεταξύ των «πλουσίων και διασήμων», τόσο εντός όσο και εκτός Χόλιγουντ. Όπως ακριβώς συνέβη παλαιότερα και με το αμπέλι, η ελαιοκαλλιέργεια και η παραγωγή ελαιολάδου μοιάζουν εσχάτως να ασκούν ολοένα και μεγαλύτερη γοητεία σε ένα σημαντικό κομμάτι του «σταρ σύστεμ», σε σημείο που αρκετοί πια να κάνουν λόγο για «νέα μόδα».
Βεβαίως, σε αρκετές περιπτώσεις το ενδιαφέρον κάθε άλλο παρά όψιμο μπορεί να χαρακτηριστεί. Όπως αναφέρεται στo έγκριτο Οlive Oil Times, από το 1999 –αρκετά, δηλαδή, πριν από τους «Μπραντζελίνα»– ο γνωστός Άγγλος τραγουδοποιός Στινγκ και η σύζυγός προχώρησαν στην απόκτηση ενός κτήματος 3.500 στρεμμάτων στην Τοσκάνη της Ιταλίας, μεγάλο μέρος του οποίου καλύπτεται από ελαιόδεντρα. Καρπός της πολυετούς αυτής επένδυσης είναι το «Il Palagio», ένα βιολογικής παραγωγής ελαιόλαδο από τις ποικιλίες Frantoio, Moraiolo και Leccino, το οποίο τον περασμένο Απρίλιο έφυγε από τον Διεθνή Διαγωνισμό Ελαιολάδου της Νέας Υόρκης με ένα χρυσό βραβείο.
Παρόμοια είναι και η ιστορία του Patrick Bruel, διάσημου Γάλλου ηθοποιού και τραγουδιστή, ο οποίος φέτος απέσπασε χρυσό βραβείο στον διαγωνισμό Provence – Alpes – Cote d’ Azur για το «L’ aglandau», ένα βιολογικό μονοποικιλιακό ελαιόλαδο, το οποίο παράγεται στον ιδιόκτητο αμπελώνα 200 στρεμμάτων που διαθέτει στην Προβηγκία. Όχι πολύ μακριά του βρίσκεται το κτήμα του γνωστού ηθοποιού Ζαν Ρενό, ο οποίος από το 2015 παράγει και διαθέτει το δικό του ελαιόλαδο υπό το brand «Reserve Jean Reno». Οι ποσότητες είναι μικρές και δεν ξεπερνούν τα 2.000 λίτρα ετησίως, ωστόσο, με διαβατήριο το όνομα και τη φήμη του ηθοποιού, έχει καταφέρει να βρει θέση σε πολλά εστιατόρια των ΗΠΑ.
Άλλοι διάσημοι που έχουν λανσάρει τα τελευταία χρόνια το δικό τους ελαιόλαδο είναι το μοντέλο και ηθοποιός Carole Bouquet και η σχεδιάστρια μόδας Νοrma Kamali, ενώ πιο πρόσφατα το μοντέλο Ines De La Fressange, πρόσωπο της φίρμας Chanel, «δάνεισε» το όνομά του σε ένα ελαιόλαδο της Oliviers & Co, αναλαμβάνοντας μάλιστα και τη σχεδίαση του μπουκαλιού.
Τα παράπλευρα οικονομικά οφέλη
Παρά το γεγονός ότι τα «ελαιόλαδα των διασήμων» πωλούνται με το ανάλογο premium, οι περιορισμένες ποσότητες στις οποίες διατίθενται δεν αρκούν για να εξασφαλίσουν στους παραγωγούς τους ένα σημαντικό, συμπληρωματικό έστω, εισόδημα. Άλλωστε, όπως είναι γνωστό στους ανθρώπους του κλάδου, η δημιουργία και διάθεση στην αγορά ενός ποιοτικού εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου είναι μια κοστοβόρα και υψηλής εντάσεως κεφαλαίου δραστηριότητα.
Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι, τουλάχιστον για τους αστέρες που προαναφέραμε, είναι και ζημιογόνα. Σύμφωνα με τον Alex Munoz, έμπειρο παραγωγό, ο οποίος έχει δουλέψει ως σύμβουλος στα ελαιουργικά πρότζεκτ αρκετών διασημοτήτων, «οι περισσότεροι γνωρίζουν εξαρχής ότι δεν πρόκειται να βγάλουν χρήματα από την πώληση του προϊόντος τους.Ωστόσο, υπάρχουν και άλλα οικονομικά οφέλη από τη μετατροπή μιας δεύτερης ή τρίτης κατοικίας σε αγροτική εκμετάλλευση:
Λιγότερος φόρος και πρόσβαση σε τραπεζικό δανεισμό».
ypaithros.gr