Χωρίς καμία ουσιαστική πρόοδο ως προς τη συμβασιοποίηση του συνόλου του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος εκπνέει, ως αναμενόταν το 2018, ενώ μόνο για την πρώτη από τις συνολικά οκτώ εργολαβίες (Δουναίικα – Πύργος) το υπουργείο Υποδομών έχει προχωρήσει στην έγκριση του διαγωνιστικού αποτελέσματος και στην ανάθεση εκτέλεσης έργου στην κοινοπραξία Τοξότης-Ομάδα κατασκευών του ομίλου Καλογρίτσα. Για τα υπόλοιπα επτά τμήματα-συμπεριλαμβανομένου του τέταρτου (Βάρδα-Κυλλήνη), όπου προσωρινός μειοδότης είναι το σχήμα Τοξότης-Ομάδα κατασκευών, το τοπίο παραμένει θολό.
Τι αναμένεται
Λόγω της μεγάλης καθυστέρησης, ο ανεξάρτητος βουλευτής Νίκος Νικολόπουλος με ερώτησή του προς τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη ζητά να μάθει πότε θα ξεκινήσει το έργο. Σε απάντηση της ερώτησης, με έγγραφό του το αρμόδιο υπουργείο, αναφέρει ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει εγκρίνει την υπογραφή των συμβάσεων για:
– την έκτη εργολαβία Κάτω Αχαϊα-Σαγαίικα με προϋπολογισμό 74,4 εκατ. ευρώ, έκπτωση 53,4% και προσωρινό ανάδοχο την εταιρεία GD Infrastrutture
– την έβδομη εργολαβία Α.Κ. ΒΙΠΕ Πάτρας-Κάτω Αχαΐα, με προϋπολογισμό 37,6 εκατ. ευρώ, έκπτωση 50,1% και ανάδοχο την Αφοί Παπαϊωάννου και
– την όγδοη εργολαβία Μιντιλόγλι-Α.Κ. ΒΙΠΕ Πάτρας, με προϋπολογισμό 73 εκατ. ευρώ, έκπτωση 52,42%, προαίρεση 1,4 εκατ. ευρώ και ανάδοχο την GD Infrastrutture.
Για την πρώτη (Δουναίικα – Πύργος ύψους 67,2 εκατ. ευρώ με έκπτωση 53% και προαίρεση 3,4 εκατ. ευρώ) και την τέταρτη (Βάρδα-Α.Κ. Κυλλήνης ύψους 70,7 εκατ. ευρώ με έκπτωση 50,4% και προαίρεση 3,3 εκατ. ευρώ), με ανάδοχο το σχήμα Τοξότης-Ομάδα κατασκευών, αναμένεται η ολοκλήρωση του προσυμβατικού ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Επίσης, για τη δεύτερη (Αμαλιάδα- Δουναίικα ύψους 58,4 εκατ. ευρώ, με προαίρεση 1,6 εκατ. ευρώ) και την τρίτη εργολαβία (Κυλλήνη-Αμαλιάδα, ύψους 53,25 εκατ. ευρώ, με προαίρεση 4,5 εκατ. ευρώ), όπου δεν υφίσταται προσωρινός ανάδοχος, βάσει του εγγράφου του υπουργείου Υποδομών, είναι σε εξέλιξη ο έλεγχος των διευκρινίσεων της σύνθεσης των προσφορών και της εξέτασης των ενστάσεων που έχουν κατατεθεί κατά του πρακτικού της Επιτροπής Διαγωνισμού.
Εάν επαληθευθούν οι πληροφορίες που θέλουν την υποβολή ασφαλιστικών μέτρων και προσφυγών κατά των εν λόγω δύο εργολαβιών, τότε τα συγκεκριμένα τμήματα θα παραμείνουν επί μακρόν στον αέρα.
Τέσσερα χρόνια
Tον προσεχή Μάρτιο, το “γράψε-σβήσε” αναφορικά με το έργο της κατασκευής του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος θα συμπληρώσει μία τετραετία. Την άνοιξη του 2015 ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ακύρωσε τον προγραμματισμένο διαγωνισμό του έργου, αρχικού προϋπολογισμού της τάξης των 450 εκατ. ευρώ, ώστε αυτό να επαναδημοπρατηθεί ως οκτώ διαφορετικές εργολαβίες με απώτερο στόχο την ενίσχυση του ανταγωνισμού και τη συμμετοχή μικρότερων εργοληπτικών εταιρειών. Ωστόσο, η καθυστέρηση της έναρξης κατασκευής είναι δίχως προηγούμενο, με το αρμόδιο υπουργείο να αποδίδει τη βραδυπορία, μεταξύ άλλων, στο χρόνο που απαιτήθηκε και για να εγκρίνει η Κομισιόν τη χρηματοδότηση του έργου.
Του Δημήτρη Δελεβέγκου από το capital.gr