Μειωμένο κατά 50% αναμένεται να είναι το επίδομα φέτος σε σχέση με πέρσι, κάτι που καθιστά το πετρέλαιο θέρμανσης αρκετά ακριβότερο. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο καταναλωτής θα κληθεί να πληρώσει ακριβότερα έως και πέντε λεπτά το λίτρο.
Εάν αυτό ισχύσει, τότε οι τιμές αναμένεται να διαμορφωθούν στα 0,97 λεπτά ανά λίτρο στην Αττική, στο 1 ευρώ το λίτρο στην περιφέρεια και στα 1,2 ευρώ στα νησιά.
Παράλληλα, το επίδομα θέρμανσης θα ψαλιδισθεί, όπως υποχρεώνεται η Ελλάδα να κάνει βάσει της μνημονιακής υποχρέωσης για μείωση κατά 50 έως 60 εκατ. ευρώ η συνολική δαπάνη.
Τα κριτήρια διανομής δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστά, ωστόσο οι περικοπές αναμένεται να μειώσουν τον αριθμό των δικαιούχων κατά 300.000.
Η διανομή πετρελαίου θέρμανσης αρχίζει την ερχόμενη Παρασκευή, στις 13 Οκτωβρίου, θα αρχίσει η διανομή πετρελαίου θέρμανσης, σύμφωνα με όσα ανέφερε σε ραδιοφωνική του συνέντευξη ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων και Σταθμών Αυτοκινήτων Θεσσαλονίκης, Θέμης Κιουρτζής. Ο κ. Κιουρτζής έδωσε διαφοροοποίημένη εικόνα ως προς αυτή που φτιάχνεται από τις πληροφορίες της αγοράς. Είπε ότι «ήδη υπήρξαν καταναλωτές, που έχουν επικοινωνήσει με πρατήρια, προκειμένου να αγοράσουν πετρέλαιο, καθώς το Σαββατοκύριακο έπεσε η θερμοκρασία και έτυχε να έχουν άδεια δεξαμενή», ενώ η τιμή για την αγορά θα κυμανθεί από 0,92 έως 0,95 ευρώ. «Έκλεισε στα 95 λεπτά πέρυσι, τόσο περίπου θα ανοίξει και φέτος. Με τις υπάρχουσες διυλιστηριακές τιμές η τιμή θα είναι 92 έως 95 λεπτά για τις μεγάλες ποσότητες».
«Πάντα υπάρχει μία διαφοροποίηση στην τιμή, όταν πρόκειται για προμήθεια μικρών ποσοτήτων ή έχουμε ψηλό όροφο, μια μικρή αύξηση για να βγει το κόστος μεταφοράς και λειτουργίας» είπε ο κ. Κιουρτζής. «Κάποιοι άφησαν άδειες δεξαμενές ευελπιστώντας ότι η κυβέρνηση θα μειώσει τους φόρους στο πετρέλαιο. Στην επαρχία νομίζω ότι θα ξεπεράσει το 1 ευρώ. Έτσι εκτιμώ εγώ. Υπάρχει μια ληστρική διάθεση της πολιτείας απέναντι στους καταναλωτές του πετρελαίου θέρμανσης κι αυτή η διάθεση είναι διαχρονική, αφορά όλες οι κυβερνήσεις, εκτός ίσως από την προηγούμενη που είχε μειώσει κάπως τον φόρο» είπε ο αντιπρόεδρος των Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων Θεσσαλονίκης».
«Είναι άδικο, γιατί για το αγαθό της θέρμανσης δύο κατηγορίες ανθρώπων σε αυτή τη χώρα φορολογούνται με διαφορετικό τρόπο (σ.σ. οι χρήστες πετρελαίου και οι χρήστες φυσικού αερίου)» τόνισε ο κ. Κιουρτζής και πρόσθεσε: «Μια δικαιολογία της πολιτείας θα ήταν ότι έχουμε φυσικό αέριο, αλλά εκατομμύρια πολίτες δεν έχουν πρόσβαση στο φυσικό αέριο. Στη χώρα μας έχουμε το ακριβότερο φυσικό αέριο, γιατί έχουμε υπερφορολόγηση στο πετρέλαιο θέρμανσης. Αν το πετρέλαιο είχε την ίδια φορολογία με το αέριο θα ήταν κατά πολύ φθηνότερο». Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο των βενζινοπωλών, 50% και πλέον των καταναλωτών αγοράζουν πετρέλαιο, σύμφωνα με τα χρήματα που περισσεύουν από τον οικογενειακό προϋπολογισμό και όχι ανάλογα με τις ανάγκες τους για θέρμανση».
«Η μεγάλη πλειοψηφία αγοράζει πετρέλαιο με 200, 300 ή 400 ευρώ. Αυτοί οι καταναλωτές είναι το 50%, ένα άλλο 10% έως 20% είναι αυτοί που προμηθεύονται περίπου 500 λίτρα. Λένε πόσα χρήματα μπορώ να διαθέσω, όχι τι ποσότητα πετρελαίου χρειάζομαι» είπε ο κ. Κιουρτζής και πρόσθεσε πως περίπου 30% είναι οι καταναλωτές που έχουν διαθέσιμο εισόδημα για να βάλουν 1000 λίτρα στη δεξαμενή τους. Την επιλογή της ποσότητας και την αγορά πετρελαίου επηρεάζουν, όπως ανέφερε ο κ. Κιουρτζής, οι προσφορές τραπεζών μέσω πιστωτικών καρτών για άτοκες δόσεις. «Κάποιοι καταναλωτές επιλέγουν έτσι και μεγαλύτερη ποσότητα, καθώς κερδίζουν χρήματα. Με άλλη τιμή αγοράζει τα 1000 λίτρα και με άλλη τα 200 λίτρα και θα το πληρώσει σε έξι ή επτά ή οκτώ άτοκες δόσεις, όπως έγινε πέρυσι» καταλήγει.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ
Φωτό: Ευρωκίνηση