Πέμπτη
12
Δεκέμβριος
TOP

Ολυμπία Οδός – Σημείο αναφοράς στην κατασκευή των αυτοκινητόδρομων

Η ολοκλήρωση του έργου της Ολυμπίας Οδού, ενός αυτοκινητόδρομου 200 χιλιομέτρων, που διατρέχει τη βόρεια ακτογραμμή της Πελοποννήσου από την Ελευσίνα μέχρι την Πάτρα, γιορτάσθηκε σε μια εκδήλωση που διοργανώθηκε από την «Ολυμπία Οδός ΑΕ» στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Στην εκδήλωση ως επίτιμη καλεσμένη παρέστη η σύζυγος του Προέδρου την Ελληνικής Δημοκρατίας, κα Σίσσυ Παυλοπούλου, ως ένας άνθρωπος που όχι μόνο κατάγεται από μια περιοχή κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου, αλλά κυρίως υποστηρίζει και προσφέρει σε πολιτιστικούς φορείς και κοινωνικές δομές της ευρύτερης περιοχής, ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρ.Σπίρτζης, ο Πρέσβης της Γαλλίας, κ. Christophe Chantepy, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, κ. Απ. Κατσιφάρας, ο πρώην Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, κ. Δ. Ρέππας, ο Αντιπεριφερειάρχης Πελοποννήσου, κ. Αγγ. Παπαγγελόπουλος, ο Δήμαρχος Καλαβρύτων, κ. Γ. Λαζουράς, ο Δήμαρχος Μεγαρέων, κ. Γρ. Σταμούλης, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κ. Γ. Δέδες και ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, κ. Θ. Βούρδας, ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Αστυνομίας Αχαΐας, Ταξίαρχος Νικόλαος ΚΟΤΡΩΝΙΑΣ, ο Πρόεδρος της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής, κ. Γ. Φουντουλάκης, καθώς και εκπρόσωποι φορέων και επαγγελματικών ενώσεων των Περιφερειακών Ενοτήτων από τις οποίες διέρχεται ο αυτοκινητόδρομος.

Καλωσορίζοντας τους προσκεκλημένους ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού κ. Παναγιώτης Παπανικόλας επεσήμανε πως το έργο της Ολυμπίας Οδού αποτέλεσε ένα από τα μεγαλύτερα και πιο απαιτητικά έργα που κατασκευάστηκαν στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.

«Πρόκειται για ένα αυτοκινητόδρομο ευρωπαϊκών προδιαγραφών 200 χιλιομέτρων, που διατρέχει τη βόρεια ακτογραμμή της Πελοποννήσου, με μεγάλο μήκος σηράγγων, με 209 γέφυρες και με ιδιαίτερα πυκνό δίκτυο κόμβων και με ένα ολοκληρωμένο σύστημα παροχής υπηρεσιών συντήρησης και ασφάλειας. Επίσης με δύο υπερσύγχρονα κέντρα διαχείρισης κυκλοφορίας σε 24ωρη λειτουργία, με τέσσερις τεχνικές βάσεις λειτουργίας και συντήρησης, με στόλο 55 οχημάτων και μηχανημάτων έργου και με περισσότερους από 550 εργαζομένους, που φροντίζουν καθημερινά για τη συντήρηση του δρόμου και την άμεση αντιμετώπιση κάθε συμβάντος», ανέφερε ο κ.Παπανικόλας.

Ο κ. Παπανικόλας ανέφερε ότι «σήμερα, με όλες τις δυσκολίες και τα εμπόδια που δημιούργησε η κρίση, η Ελλάδα αποκτά ένα δίκτυο σύγχρονων αυτοκινητόδρομων με συνολικό μήκος άνω των 2.100 χιλιομέτρων. «Είμαστε ευτυχείς γιατί η Ολυμπία Οδός αποτελεί σημαντικό έργο, που βοηθά την Ελλάδα να αποκτήσει την οργάνωση μιας σύγχρονης ευρωπαϊκής χώρας. Σίγουρα ένας αυτοκινητόδρομος δεν μπορεί να φέρει από μόνος του την ανάπτυξη. Ωστόσο, η Ολυμπία Οδός είναι μια σημαντική υποδομή, που μπορεί να συμβάλει καθοριστικά σε αυτό το στόχο», πρόσθεσε.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού τόνισε ότι το έργο «μπορεί να αλλάξει το χάρτη της ανάπτυξης στην Πελοπόννησο και τη Δυτική Ελλάδα. Μπορεί να βελτιώσει την καθημερινότητα και το μέλλον χιλιάδων ανθρώπων, συνδέοντας, με ταχύτητα και ασφάλεια, τρεις Περιφέρειες της Ελλάδας. Συνδέοντας, σε λιγότερο από 2 ώρες, την Αττική με την κυριότερη πύλη της Ελλάδας προς την Ευρώπη, το λιμάνι της Πάτρας. Συνδέοντας τοπικές αγορές, περιοχές εξαιρετικού φυσικού κάλλους, αλλά και μερικούς από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας. Επίσης, δημιουργώντας νέες προοπτικές για τις εξαγωγές και το εμπόριο, καλύτερες προϋποθέσεις για τη προσέλκυση επενδύσεων, αλλά και τη δικτύωση των υφιστάμενων επιχειρήσεων.»

Ο κ. Παπανικόλας έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στον ανθρώπινο παράγοντα αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι «η Ολυμπία Οδός είναι κάτι περισσότερο από μια σύγχρονη εθνική υποδομή. Είναι ένας δρόμος που φτιάχτηκε από ανθρώπους για ανθρώπους. Πίσω από κάθε εκατοστό του, βρίσκονται ανθρώπινες προσπάθειες, δυσκολίες, μικρές και μεγάλες επιτυχίες. Βρίσκεται το δημιουργικό πείσμα, που αντικατέστησε την απαισιοδοξία, απέναντι στα μεγάλα προβλήματα που ταλάνισαν όλα τα μεγάλα έργα υποδομής τα τελευταία χρόνια».
Υπογράμμισε επίσης ότι «το έργο αυτό δεν θα είχε γίνει πραγματικότητα χωρίς τη χρηματοδοτική στήριξη των Ευρωπαϊκών Διαρθρωτικών Ταμείων, μέσω του ΕΣΠΑ, αλλά και την άριστη συνεργασία μας με τα στελέχη των αρμόδιων διαχειριστικών αρχών»

Στην εκδήλωση παρευρέθηκε και απηύθυνε χαιρετισμό ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ.Χρήστος Σπίρτζης, αναφέροντας ότι η ολοκλήρωση του έργου της Ολυμπίας Οδού έχει ξεχωριστό συμβολισμό και ιδιαίτερο αναπτυξιακό βάρος καθώς συνδέει την Αθήνα με την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, την Πάτρα, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι προοπτική είναι να συνδεθεί στη συνέχεια με την Αρχαία Ολυμπία και με την Καλαμάτα ώστε να κλείσει το «δαχτυλίδι» της Πελοποννήσου.
Έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο γεγονός ότι μετά την παράδοση του έργου της Ολυμπίας Οδού μηδενίστηκαν σχεδόν τα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα, επισημαίνοντας ότι για την υλοποίηση του έργου συνεργάστηκαν οι περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις.

Ο κ.Σπίρτζης επισήμανε ότι έχουμε γυρίσει σελίδα στο χώρο των δημοσίων υποδομών αναφέροντας ότι τα έργα κατασκευής έργων οδικών αξόνων έχουν την δική τους σημαντική συμβολή στην οικονομική ανάπτυξης της χώρας και την ενίσχυση της αξιοπιστίας της. Σε χαιρετισμό του o Πρόεδρος της Ολυμπίας Οδού, κ. Christophe Pelissie du Rausas, αναφέρθηκε στην ιδιαίτερη σημασία των αρμονικών συνεργειών μεταξύ εταιριών και ανθρώπων από διάφορες χώρες του κόσμου με διαφορετικές κουλτούρες για την επιτυχή υλοποίηση του έργου της Ολυμπίας Οδού. Το συγκεκριμένο έργο συμβάλλει στην ενίσχυση των αναπτυξιακών προοπτικών της περιοχής και γενικότερα της οικονομίας της χώρας, επισήμανε ο κ. Pelissie, τονίζοντας ότι στη διάρκεια κατασκευής του δόθηκε προτεραιότητα στην οδική ασφάλεια γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχουν θανατηφόρα ατυχήματα από τον Μάρτιο που παραδόθηκε. «Ήταν ένα μεγάλο ταξίδι δέκα ετών, κρατάω την αλληλεγγύη που υπήρξε μεταξύ όλων των ανθρώπων που εργάστηκαν για την κατασκευή του», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Pelissie.

Στο χαιρετισμό του ο Πρόεδρος του ΔΣ της εταιρείας ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, Δημήτριος Κούτρας, επισήμανε ότι «το γεγονός ότι η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου βρέθηκε στη δίνη μιας οικονομικής κρίσης πρωτόγνωρης για την Ελλάδα, που οδήγησε το έργο να σταματήσει για 2,5 χρόνια, μας κάνει να νιώθουμε μεγάλη ικανοποίηση που τον Μάρτιο του 2017 κατορθώσαμε να παραδώσουμε στους κατοίκους της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας ένα υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο, σχεδιασμένο με τους πιο πρόσφατους Ευρωπαϊκούς κανονισμούς τόσο σε θέματα οδοποιίας και ασφάλειας χρηστών όσο και εξοπλισμού σηράγγων με τα πιο σύγχρονα συστήματα αυτόματης επιτήρησης και ελέγχου».

Ο κ,Κούτρας ανέφερε επίσης: «Είμαστε περήφανοι που στο πλαίσιο κατασκευής του έργου συντονίσαμε ένα τεράστιο ανασκαφικό έργο κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου και συμβάλαμε τόσο στον εμπλουτισμό της αρχαιολογικής γνώσης, όσο και στην ανάδειξη σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων μέσα από σωστικές εργασίες σε πολλά σημεία».

Αναφέρθηκε επίσης, «στην αμέριστη συμπαράσταση του Παραχωρησιούχου του Λειτουργού, του Ανεξάρτητου Μηχανικού όσο και της υπηρεσίας του Δημόσιου στην επίλυση του πλήθους προβλημάτων που ανέκυπταν σε καθημερινή βάση, αλλά και σε όλους τους ανθρώπους της κατασκευής από τον ανειδίκευτο εργάτη, τον τεχνίτη, τον οδηγό, τον χειριστή, τον εργοδηγό, τους γεωλόγους, τους μηχανικούς όλων των ειδικοτήτων, τους Μελετητές, τους επικεφαλής των εργοταξίων μέχρι και τους αρχιμάστορες κ. Γιώργο Σημαντήρα και κ. Ηλία Ντεγιάννη, διευθυντές της κατασκευαστικής κοινοπραξίας, που όλοι μαζί σαν μια ομάδα πάλεψαν με τις αντιξοότητες και μόχθησαν για να γίνει πραγματικότητα αυτός ο πανέμορφος δρόμος που πιστεύω ότι κάνει περήφανο τον Ελληνικό κατασκευαστικό κλάδο».