Κυριακή
24
Νοέμβριος
TOP

Πιθανή η μείωση του 30% για τις ηλεκτρονικές αποδείξεις -Μαύρα στοιχεία για απώλεια εσόδων επιχειρήσεων

Η χρονιά κλείνει σε λίγες ημέρες, ως εκ τούτου οι όποιες αποφάσεις για το νέο όριο των απαιτούμενων ηλεκτρονικών αποδείξεων θα έρθουν να «θεραπεύσουν» τις αδικίες που μπορεί να προκάλεσε η πανδημία.

Μιλώντας με στελέχη του οικονομικού επιτελείου αντιλαμβάνεται κανείς ότι η αρχική βεβαιότητα πως όλα θα κυλήσουν ομαλά και πως οι φορολογούμενοι δεν θα δυσκολευθούν να συγκεντρώσουν τον απαιτούμενο όγκο ηλεκτρονικών αποδείξεων, έχει δώσει τη θέση του στον προβληματισμό για τις επιπτώσεις της πανδημίας. Κι αυτό παρά το ότι τα στοιχεία από τις ηλεκτρονικές συναλλαγές κρίνονται εντυπωσιακά.

«Όντως καταγράφεται εκρηκτική αύξηση των ηλεκτρονικών πληρωμών» σημειώνει αρμόδιος αξιωματούχος, παραπέμποντας στα στοιχεία όχι μόνο του Νοεμβρίου, που είχε «προίκα» την εβδομάδα της Black Friday, αλλά και των προηγούμενων μηνών. Μετά τον αιφνιδιασμό της πρώτης καραντίνας, η χρήση πλαστικού χρήματος αλλά και οι ηλεκτρονικές τραπεζικές καταθέσεις έκαναν θραύση ακόμα και στην παροχή υπηρεσιών, όπου παραδοσιακά καταγράφονταν υψηλά ποσοστά παραβατικότητας, με «μαύρες» αγοραπωλησίες.

Ηλεκτρονικές αγορές: Πάνω 143% ο τζίρος στην Black Friday -Ποιοι τομείς είδαν αύξηση
Ειδικά όσον αφορά στο Νοέμβριο, τα στοιχεία της πλατφόρμας BestPrice.gr δείχνουν ότι το δεκαήμερο της Black Friday ο τζίρος των καταστημάτων αυξήθηκε κατά 143% σε σχέση με το αντίστοιχο προηγούμενο διάστημα του α’ κύματος του lockdown. Μάλιστα, συγκριτικά με την περίοδο πριν από το lockdown, το ποσοστό της αύξησης φτάνει το 292%. Παράλληλα αυξήθηκε και το μέσο καλάθι κατά 9%. Την περίοδο του 2ου lockdown (7-29 Νοεμβρίου) η επισκεψιμότητα του BestPrice.gr είχε αυξηθεί κατά 76% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη περίοδο, ενώ συγκριτικά με το πρώτο lockdown της περιόδου από 23 Μαρτίου έως 4 Μάϊου, ο μέσος αριθμός επισκέψεων καταναλωτών ανά ημέρα έχει αυξηθεί κατά 41%.

Μετρώντας τις «εισόδους» των χρηστών του BestPrice.gr στα συνεργαζόμενα καταστήματα το επίμαχο 10ημερο οι αυξήσεις αποτυπώνονται ως εξής: Τεχνολογία +185%, Σπίτι & Κήπος +88%, Μόδα +90%, Υγεία & Ομορφιά +22%, Μηχανοκίνηση +13%, Παιδικά & Βρεφικά +179%, Ψυχαγωγία +167% και Σπορ & Χόμπι +57%.

Ο ίδιος αξιωματούχος παραδέχεται, ωστόσο, ότι δεν μπορεί να αγνοηθεί η μεγάλη πτώση της συνολικής κατανάλωσης, ενώ συν τοις άλλοις ουδείς μπορεί να σχηματίσει ασφαλή εικόνα για το πώς διαχέεται αυτή η μεγάλη αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, δηλαδή αν είναι επικεντρωμένη σε συγκεκριμένες ηλικιακές και εισοδηματικές ομάδες ή διαχέεται αναλογικά στο σύνολο των νοικοκυριών.

Τα ανησυχητικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για την κατανάλωση

Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ήρθαν για να ενισχύσουν αυτόν τον προβληματισμό αναφορικά με τη «βουτιά» της κατανάλωσης. Στο τρίτο 3μηνο, που πιάνει και τους θεωρητικά καλούς καλοκαιρινούς μήνες, ο τζίρος των επιχειρήσεων σε όλη την οικονομία σημείωσε πτώση 15,8% σε σχέση με το αντίστοιχο 3μηνο του 2019. Και για να γίνει ακόμα πιο σαφές το μέγεθος των απωλειών, στο διάστημα Ιουλίου- Σεπτεμβρίου έκαναν «φτερά» 13,1 δις ευρώ. Ειδικά όσον αφορά στο λιανεμπόριο- χονδρεμπόριο, η απώλεια τζίρου- άρα και μείωση της κατανάλωσης- υπολογίζεται σε 2,2 δις ευρώ. Μόνο το Σεπτέμβριο «χάθηκαν» περί τα 2,5 δις ευρ, ενώ η εικόνα δεν μεταβλήθηκε εντυπωσιακά ούτε τον Οκτώβριο, καθώς η πτώση του τζίρου άγγιξε το 1,5 δις ευρώ σε σχέση με πέρσι.

Στο υπουργείο Οικονομικών δεν ανοίγουν ακόμα τα χαρτιά τους, τονίζοντας ότι οι αποφάσεις θα ληφθούν αφού συνεκτιμηθούν όλα τα δεδομένα. Ωστόσο, φαίνεται ότι η ζυγαριά έχει αρχίσει να γέρνει υπέρ του «πάγου» ή της μείωσης του 30%…

Πηγή