Τετάρτη
25
Δεκέμβριος
TOP

Ποιοι θα κατασκευάσουν τα εκκρεμή τμήματα του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος

Από την αιτιολόγηση των προσφορών θα καθοριστεί ποιοι θα κατασκευάσουν τα εκκρεμή τμήματα του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος.

Η ολοκλήρωση της διαδικασίας αιτιολόγησης των προσφορών που έχουν υποβληθεί για την κατασκευή των τμημάτων 2, 3 και 4 του αυτοκινητόδρομου Πάτρα Πύργος, θα καθορίσει τους τελικούς αναδόχους των τριών εργολαβιών που παραμένουν σε εκκρεμότητα.

Προσωρινός μειοδότης και για τα τρία τμήματα έχει κηρυχθεί η κοινοπραξία «Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών», συμφερόντων της οικογένειας Καλογρίτσα, η οποία συγκεντρώνει μικρές πιθανότητες να είναι οριστικός ανάδοχος.

Η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών έχει ζητήσει αιτήσεις αιτιολόγησης από τους μειοδότες, προκειμένου να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός που ξεκίνησε το Μάρτιο του 2016.

Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας στη Βουλή ανέφερε πως για το τέταρτο τμήμα, από την Κυλλήνη έως τη Βάρδα, μήκους 9 χιλιομέτρων, οι εταιρείες Καλογρίτσα φαίνεται πως μπορούν να αιτιολογήσουν την προσφορά τους, που ανέρχεται σε 36,7 εκατομμύρια ευρώ με έκπτωση 50,39%.

Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, η διαδικασία αξιολόγησης έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και μέσα σε 10 ημέρες θα κατατεθούν οι συμβάσεις στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Δεν αποκλείεται ωστόσο να υπάρξουν προσφυγές κατά της «Τοξότης», δεδομένου πως πρόσφατα κηρύχθηκε έκπτωτη από 11 εργολαβίες του ΔΕΔΔΗΕ.

motorway2.jpg

Μέχρι στιγμής, η κοινοπραξία Καλογρίτσα έχει εξασφαλίσει την εργολαβία του πρώτου τμήματος, μήκους 8 χιλιομέτρων από τον Πύργο έως τα Δουναίικα, μετά από την απόρριψη της ένστασης που υπέβαλε ο δεύτερος μειοδότης, η κυπριακή Cyfield Development.

Το μεγάλο ερώτημα είναι εάν το σχήμα συμφερόντων Καλογρίτσα θα καταφέρει να προσκομίσει εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης. Για το πρώτο τμήμα η «Τοξότης» έλαβε εγγυητική επιστολή συμμετοχής από την Τράπεζα Αττικής ενώ για το τέταρτο από το ΤΜΕΔΕ.

Η Τράπεζα Αττικής, στην οποία οι οφειλές της οικογένειας Καλογρίτσα υπερβαίνουν τα 100 εκατ. ευρώ, δεν προτίθεται να χορηγήσει εγγυητική επιστολή.

Σύμφωνα με πληροφορίες, δύσκολο εγχείρημα αποτελεί και η εξασφάλιση εγγυητικής επιστολής της κοινοπραξίας Καλογρίτσα κι από το ΤΜΕΔΕ.

Σε ό,τι αφορά το τμήμα 2, μήκους 9 χιλιομέτρων από τα Δουναίικα έως την Αμαλιάδα, δεύτερος μειοδότης με έκπτωση 49,3% είναι η ιταλική GD Infrastrutture, που διατηρεί στενές σχέσεις με τη Μηχανική του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου, και τρίτος μειοδότης η Intrakat με 45,5%. Ο αρχικός προϋπολογισμός είναι 54,5 εκατομμύρια ευρώ.

Είναι πολύ πιθανό και το τρίτο τμήμα, από την Αμαλιάδα έως την Κυλλήνη, μήκους 11 χιλιομέτρων, να καταλήξει στην GD Infrastrutture, παρά το γεγονός πως ήταν η τέταρτη μειοδότρια με έκπτωση 46,4%.

Δεύτερη μειοδότρια ήταν η Cyfield Development με έκπτωση 48,39% και τρίτη η κοινοπραξία Θεμέλη-Ελληνική Υδροκατασκευή με 47,23%.

Μέχρι τώρα έχουν ανατεθεί 5 από τις συνολικά 8 εργολαβίες του αυτοκινητόδρομου:

Τμήμα Ανάδοχος Τίμημα Έκπτωση
Πύργος – Δουναίικα Τοξότης 32 εκατ. 53,00%
Βάρδα – Σαγαίικα Ξανθάκης – Ιντρακάτ 37 εκατ. 49,90%
Κάτω Αχαΐα – Σαγαίικα GD Infrastructure 34,6 εκατ. 53,40%
Κάτω Αχαΐα – ΒΙΠΕ Πάτρας Ιντερκάτ – Παπαϊωάννου 17,5 εκατ. 50,99%
ΒΙΠΕ Πάτρας – Μιντιλόγλι GD Infrastructure 35,4 εκατ. 52,40%

economistas.gr