Ο αντιπρόεδρος της βιομηχανίας Λουξ και πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας κ. Πλάτων Μαρλαφέκας «ξεδιπλώνει» στη Μαίρη Παπακωνσταντίνου τα επενδυτικά σχέδια της εταιρείας, που αφορούν την ανέγερση ενός νέου εργοστασίου παραγωγής αναψυκτικών και χυμών, την ενίσχυση της παρουσίας στις ξένες αγορές, αλλά και τη σημαντική συμφωνία που υπέγραψε με γερμανικό κολοσσό του λιανεμπορίου. Μιλά επίσης, για τις δύσκολες ημέρες που βίωσε ο κλάδος των αναψυκτικών και χυμών, την περίοδο της καραντίνας, αλλά και τις προσδοκίες που δημιουργεί η έναρξη της τουριστικής σεζόν.
«Δεν υπάρχει κατηγορία προϊόντων παγκοσμίως, που να αυξήθηκε η κατανάλωση της, την περίοδο της καραντίνας. Ακόμα και για τα προϊόντα πρώτης ανάγκης, που η ζήτησή τους αυξήθηκε το πρώτο διάστημα, το σκεπτικό ήταν να αποθηκεύσουμε και όχι να καταναλώσουμε τρόφιμα. Από τη τελευταία εβδομάδα του Απριλίου και μετά, οι πωλήσεις έχουν πέσει σε όλες τις κατηγορίες».
Αναψυκτικά και τουρισμός
«Από πρόσφατη μελέτη προκύπτει, ότι ο τομέας της επαγγελματικής εστίασης (HORECA) αποτελεί το 55% του κλάδου των αναψυκτικών. Άρα, η μισή περίπου αγορά επηρεάστηκε από το lockdown. Αναλόγως με το πώς έχει μοιράσει κάθε εταιρεία το μίγμα των πελατών, θα επηρεαστούν και τα αποτελέσματά της. Εμείς έχουμε καταφέρει το αναψυκτικό μας να καταναλώνεται περισσότερο στο σπίτι. Το HORECA αποτελεί μόνο το 30 με 35% του μίγματος των πελατών μας και νομίζω ότι η ίδια αναλογία ισχύει και για τις υπόλοιπες ελληνικές επιχειρήσεις. Τα ξενοδοχεία σε μεγάλο βαθμό δεν προτιμούν τα ελληνικά προϊόντα, παρόλο που υπάρχουν εξαιρέσεις. Το κριτήριο τους είναι η τιμή και τα ελληνικά προϊόντα δεν μπορούν σε αυτόν τον τομέα να είναι ανταγωνιστικά, καθώς η Ελλάδα δεν είναι μεγάλη αγορά. Σε εμάς, οι εν δυνάμει πελάτες μας είναι κάτω από τα 8 με 7 εκατομμύρια. Το γεγονός ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις, έχουμε καταφέρει να παίρνουμε μερίδια και να μεγαλώνουμε, αυτό το οφείλουμε στην ποιότητα και όχι στις τιμές».
Στις αγορές του κόσμου
Ακόμα και την περίοδο της καραντίνας, έγινε προσπάθεια να μείνουν ανοιχτές οι μεταφορές των τροφίμων, χωρίς ιδιαίτερους ελέγχους, ώστε να μην υπάρχουν καθυστερήσεις. Η τάση που επικράτησε, ήταν να υπάρχουν διαθέσιμα τα προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Τις επόμενες ημέρες, ξεκινάμε στη Γερμανία την προώθηση καινούργιων προϊόντων Λουξ κι αυτές τις ημέρες κάναμε μία promo ενέργεια στην αλυσίδα Aldi. Γενικότερα, οι τουριστικοί προορισμοί, προς το παρόν βρίσκονται σε στάση αναμονής για να ξεκινήσουν τις παραγγελίες. Στον επαγγελματικό κλάδο, η εβδομάδα είναι δύσκολη, καθώς όλοι προσπαθούν να ετοιμάσουν τα μαγαζιά τους, πληρώντας τα απαραίτητα μέτρα».
Στόχοι για τη Λουξ που συμπληρώνει 70 χρόνια παρουσίας
«Είμαστε σε ένα μεταβατικό στάδιο σαν επιχείρηση. Στόχος μας αποτελεί ένα καινούργιο εργοστάσιο αναψυκτικών, καθώς το ήδη υπάρχον που λειτουργεί με δύο γραμμές παραγωγής, έχει φθάσει στα όρια του, όσον αφορά το capacity. Η περιοχή που θα το αναπτύξουμε αποτελεί θέμα προς εξέταση. Ο κορονοϊός πάγωσε λίγο τα πράγματα, σχεδόν για όλες τις επιχειρήσεις. Κι εμάς, μας πήγε λίγο πίσω στα σχέδιά μας, ωστόσο το εργοστάσιο, πρέπει να προχωρήσει. Πρέπει να δούμε πώς αλλάζει το τοπίο, γιατί μιλάμε για μετά κορονοϊό εποχή. Αλλάζουν πράγματα και στην αντίληψη και στην καθημερινότητά μας. Οφείλουμε να είμαστε προσεκτικοί. Μπορεί να χαρακτηριστεί και ως πόλεμος της γενιάς μας, άρα μετά από κάθε πόλεμο, πάντα αλλάζουν πράγματα. Νομίζω όμως, ότι θα υπάρξουν τώρα ευκαιρίες».
Αποτελούμε μια ελληνική εταιρεία, που, οι εργαζόμενοι, τα στελέχη και οι μέτοχοι της ζουν σε μία κοινωνία, στην οποία προσπαθούμε να ανταποδίδουμε, ό,τι μπορούμε. Αναγνωρίζοντας ότι η αιμοδοσία αποτελεί ύψιστη ενέργεια αγάπης προς τον πάσχοντα συνάνθρωπο και την ισχυρότερη απόδειξη κοινωνικής ευαισθησίας, προχωρήσαμε σε συνεργασία με τον Ερυθρό Σταυρό υλοποιώντας μια σειρά από αιμοδοσίες ανά την Ελλάδα. Διαπιστώσαμε ότι το αίμα που, αποτελεί πολύτιμο αγαθό και προσφέρεται από άνθρωπο σε άνθρωπο, είχε μείνει πίσω, καθώς είχαμε άλλες πιο επείγουσες ανάγκες. Πέρα από αυτό, τελειώνουμε και μια μεγάλη προσφορά σε υγειονομικό υλικό σε ένα νοσοκομείο της περιοχής.
Το Επιμελητήριο Αχαΐας την περίοδο του κορονοϊού
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε στην Πάτρα την περίοδο του κορονοϊού, ήταν η ακύρωση του πατρινού καρναβαλιού, 10 ημέρες προτού η Ελλάδα μπει σε καθεστώς καραντίνας. Πρόκειται για το μεγαλύτερο τουριστικό προϊόν της πόλης και από μελέτη που κάναμε ως Επιμελητήριο, διαπιστώσαμε ότι οι οικονομικές επιπτώσεις ήταν κοντά στα 30 εκατ. ευρώ, καθώς όλα τα μαγαζιά είχαν προετοιμαστεί γι’ αυτό το τριήμερο.
www.newsit.gr