Αλλάζει ριζικά ο τρόπος υπολογισμού των τελών ταξινόμησης στα καινούργια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, με την έκπτωση για τα υβριδικά μοντέλα να φτάνει έως και το 75%.
Με τις νέες ρυθμίσεις που εισάγει το υπουργείο Οικονομικών, στο πλαίσιο της ευρύτερης κυβερνητικής πολιτικής για την ανανέωση του υφιστάμενου στόλου αυτοκινήτων και την προώθηση μη ρυπογόνων οχημάτων νέας τεχνολογίας, καθιερώνεται νέο σύστημα προοδευτικής φορολόγησης επιβατικών αυτοκινήτων και αναμορφώνονται σε συνάρτηση με την παλαιότητα του οχήματος αναλογικότερα οι προσαυξήσεις, οι οποίες επιβάλλονται με βάση την αντιρρυπαντική τεχνολογία EURO.
Ο νέος τρόπος υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης μειώνει το κόστος εκτελωνισμού σχεδόν σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα, καθώς όσο αυξάνεται η αξία λιανικής προ φόρων τόσο υψηλότερο είναι το όφελος. Αντίθετα, προσαυξημένα από 50% έως και 200% θα είναι τα τέλη ταξινόμησης για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης έως και 31/8/2018. Ευνοημένα είναι τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα της τελευταίας διετίας, καθώς, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, όσα έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας από 1ης Σεπτεμβρίου 2018 και έπειτα δεν προσαυξάνεται ο συντελεστής του τέλους ταξινόμησης, αλλά παραμένει ο ίδιος με εκείνους που έχουν τα αντίστοιχα καινούργια Ι.Χ., απομειωμένοι λόγω ετών, χιλιομέτρων και εκπομπών CO2.
Ειδικότερα, για τα καινούργια αυτοκίνητα, με βάση τη νέα κλίμακα, ο υπολογισμός τους θα γίνεται όπως και στη φορολογία εισοδήματος προοδευτικά. Για αυτοκίνητα με αξία λιανικής προ φόρων έως 14.000 ευρώ, ο συντελεστής παραμένει στο 4%. Πάνω από τις 14.001 ευρώ, οι συντελεστές αλλάζουν και φορολογείται μόνο το υπερβάλλον ποσό για κάθε κλίμακα και όχι ολόκληρο το ποσό της αξίας λιανικής προ φόρων που ισχύει σήμερα.
Πηγή:newsbreak.gr