Τετάρτη
13
Νοέμβριος
TOP

Στην «Ακτωρ» τα έργα του Καλογρίτσα λόγω οικονομικών δυσκολιών – Τι θα γίνει με το Πάτρα-Πύργος

Η εταιρία ΑΚΤΩΡ αναμένεται να αναλάβει την ολοκλήρωση των τεσσάρων εργολαβιών του Ομίλου Καλογρίτσα που βρίσκονται σε εξέλιξη, μετά την αδυναμία του δεύτερου  να ανταποκριθεί στις συμβατικές του υποχρεώσεις.

Κατά πληροφορίες με αυτό σενάριο έχει συμφωνήσει και η Τράπεζα Αττικής, η οποία έχει δανειοδοτήσει -εκδοσει τις προβλεπόμενες εγγυητικές επιστολές για την εταιρία «Τοξότης», του Ομίλου Καλογρίτσα, προκειμένου να μη βρεθεί (η Τράπεζα) αντιμέτωπη με ζημιές, σε περίπτωση που οι κατασκευαστικές του ομίλου Καλογρίτσα κηρυχθούν έκπτωτες.

Τα έργα που εκτιμάται ότι θα αναλάβει η “Άκτωρ” είναι η κατασκευή του οδικού άξονα Καλλονής – Σιγρίου στη Λέσβο (35 εκατ. ευρώ), η τηλεθέρμανση της Φλώρινας (41,3 εκατ. ευρώ), έργα πρωτογενούς δικτύου αποχέτευσης στον Διόνυσο, καθώς και ένα έργο στην περιοχή του Πειραιά.

Ειδικλότερα για το πρωτογενές δίκτυο αποχέτευσης σε Διόνυσο, Σταμάτα, Ροδόπολη, προϋπολογισμού άνω των 25 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), η εταιρία “Τοξότης” ξεκίνησε μεν τις εργασίες τέλη Ιανουαρίου 2015, από πολύ νωρίς ωστόσο, διεφάνη ότι αδυνατούσε να ολοκληρώσει το έργο εντός της συμβατικής προθεσμίας (Αύγουστος 2016). Γι αυτό και πέντε μήνες νωρίτερα (Απρίλιος 2016) ζήτησε και πήρε παράτση μέχρι 28/8/2018. Παρά την παράταση όμως που δοθηκε στην εταιρία οι εργασίες έχουν σταματήσει εδώ και πολλούς μήνες, προκαλώντας τις έντονες αντιδράσεις δημάρχων και κατοίκων των εν λόγω περιοχών.

Πέραν των προαναφερθέντων έργων αναζητείται λύση και για τις τέσσερις συμβάσεις που έχει αναλάβει ο Όμιλος Καλογρίτσα στον οδικό άξονα Πάτρα -Πύργος, συνολικού προϋπολογισμού 250 εκατομμυρίων ευρώ, που αφορούν στα τέσσερα πρώτα τμήματά του (Πύργος – Δουναίικα, Δουναίικα – Αμαλιάδα, Αμαλιάδα – Κυλλήνη και Κυλλήνη – Βάρδα).

Η εταιρία “Τοξότης” είχε κερδίσει τους σχετικούς διαγωνισμούς, δίδοντας τεράστιες εκπτώσεις που καθιστούσαν από την αρχή αδύνατη την υλοποίση του έργου (άνω του 50%, που στο τμήμα Αμαλιάδα – Κυλλήνη ξεπέρασαν και το 57%).

Αυτή την στιγμή, αναζητείται λύση για το συγκεκριμένο οδικό τμήμα, ώστε να αποφευχθεί η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού. Συγκεκριμένα εξςετάζεται η δυνατότητα να βρεθεί αντικαταστάτης που θα αναλάβει τα έργα με την ίδια έκπτωση (κάτι πολύ δύσκολο, εάν όχι ανέφικτο) ή θα υπάρξει κάποια άλλου τύπου συμφωνία.

Υπενθυμίζεται, ότι η εταιρία ΑΚΤΩΡ πριν λίγα χρόνια υποκατέστησε την εταιρία ΑΕΓΕΚ, στα έργα κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης.

kathimerini.gr