Τρίτη
24
Δεκέμβριος
TOP

Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του Πάτρα – Πύργος σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό

Πρώτα θα έρθει σε συμφωνία με την ΕΕ και μετά θα ανακοινώσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τον σχεδιασμό του για την ολοκλήρωση του Πάτρα – Πύργος.

Αυτό αναφέρει, σε κοινοβουλευτική απάντηση, ο υπουργός Κώστας Καραμανλής, σημειώνοντας ότι «η παρούσα κυβέρνηση και επιθυμεί το έργο και θα εντοπίσει τον τρόπο για να το υλοποιήσει.

Χρειάζεται λίγο χρόνο, προκειμένου να επιτύχει την καλύτερη δυνατή λύση, που θα εξασφαλίζει ότι το έργο θα γίνει πραγματικότητα, στο συντομότερο δυνατό χρονικό διάστημα και με το χαμηλότερο δυνατό κόστος».

Μάλιστα, στη συνέχεια αναφέρει ότι «πρώτα θα συνεννοηθεί σχετικά με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και μετά θα προβεί στις όποιες ανακοινώσεις».

Όπως αναφέρει ο υπουργός Υποδομών, “το έργο της ολοκλήρωσης του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, έτσι όπως (επανα) σχεδιάστηκε από την παρελθούσα κυβέρνηση, ήταν καταδικασμένο σε πλήρη αποτυχία.

Όλα τα αδιέξοδα τα οποία έχουν εμφανισθεί, είναι αποτέλεσμα των λανθασμένων ενεργειών της περιόδου 2015-2019, όπως η ακύρωση του διαγωνισμού του 2014, η απόφαση για “σαλαμοποίηση” του έργου σε 8 τμήματα, η μη έγκαιρη ενημέρωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κλπ”.

Με δεδομένο ότι, λόγω του υπάρχοντος σχεδιασμού το έργο δεν θα είχε ολοκληρωθεί μέχρι τις 31/12/2023, το ελληνικό Δημόσιο κινδύνευε να επιβαρυνθεί με όλες τις επιπλέον απαιτούμενες δαπάνες από την ημερομηνία εκείνη και μετά.

Ταυτόχρονα, αν η ολοκλήρωση του έργου ξεπερνούσε την 31/12/2025, το ελληνικό δημόσιο κινδύνευε να επιστρέψει όλους τους ευρωπαϊκούς πόρους που θα είχε λάβει για το έργο αυτό».

Σημειώνεται ότι στις 5 από τις 8 εργολαβίες του Πάτρα – Πύργος έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις. Στις υπόλοιπες δυο, πρόσφατα κηρύχτηκε έκπτωτη η κοινοπραξία Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών, ενώ στην τελευταία εκκρεμούν δικαστικές αποφάσεις.

Ωστόσο, το υπουργείο Υποδομών έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο ακύρωσης όλων των συμβάσεων και επαναπροκήρυξης τους ως ενιαίο έργο.

Κάθε λύση απαιτεί την σύμφωνη γνώμη της ΕΕ, η οποία έχει εγκρίνει 293 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Συνοχής για την ολοκλήρωσή του.

Υπενθυμίζεται ότι ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου, μήκους 75 χλμ, ήταν αρχικά κομμάτι της Ολυμπίας Οδού.

Ωστόσο, στην αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης, στα τέλη του 2013, κόπηκε. Κατόπιν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισε να το προκηρύξει αρχικά ως αυτοτελές έργο (επί υπουργίας Μιχ. Χρυσοχοϊδη), ωστόσο αργότερα χωρίστηκε σε 8 εργολαβίες (επί υπουργίας Χρ. Σπίρτζη).