Τετάρτη
20
Νοέμβριος
TOP

Υπ. Υποδομών: Θωρακίζεται με έργα οδικής ασφάλειας η εθνική οδός Πατρών-Πύργου

Πράξη γίνεται η εξαγγελία που έκανε το περασμένο καλοκαίρι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής και τις επόμενες ημέρες αναμένεται να βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για επείγουσες παρεμβάσεις αναβάθμισης οδικής ασφάλειας στην υφιστάμενη Εθνική Οδό Πατρών-Πύργου.

Από το περασμένο καλοκαίρι ο υπουργός ΥΠΟΜΕ είχε εξαγγείλει την υλοποίηση αυτού του έργου, για να διορθωθούν, στα μέτρα του εφικτού, οι κακές συνθήκες οδήγησης στον άξονα των 85 συνολικά χιλιομέτρων.

Αξίζει να αναφέρουμε επίσης πως ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα ενώνει την Πάτρα με τον Πύργο πέρα από ένα τμήμα 7 χιλιομέτρων της παλιάς Ε.Ο. που θα αναβαθμιστεί, έχει νέα χάραξη. Αυτό σημαίνει πως ότι η υφιστάμενη Πατρών-Πύργου θα παραμείνει σχεδόν ως έχει. Τα έργα βελτίωσης των χαρακτηριστικών του δρόμου είναι απολύτως απαραίτητα για την μελλοντική χρήση του δρόμου που θα περιοριστεί ως δρόμος που περισσότερο τοπικής κυκλοφορίας.

Το έργο έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων από τις 21 Σεπτεμβρίου 2020 με απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Μόνο τη δεκαετία 2009 – 2019 καταγράφηκαν 290 τροχαία, που στοίχισαν τη ζωή σε 130 ανθρώπους αφήνοντας περισσότερους από 70 σοβαρά τραυματισμένους.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου αναμένεται σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Υποδομών να ξεκινήσει να κατασκευάζεται μέσα στο 2021 και σταδιακά να παραδοθεί στην κυκλοφορία τον Ιούνιο του 2024.

Πιο συγκεκριμένα ο προγραμματισμός είναι ο ακόλουθος:

-Μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2022 να έχει κατασκευαστεί το κομμάτι Μιντιλόγλι – Κάτω Αχαΐα,

-Μέχρι τον Μάρτιο του 2023 να είναι έτοιμο το κομμάτι Κάτω Αχαΐα – Πύργος

-Το πρώτο εξάμηνο του 2024 να έχει ολοκληρωθεί ο δρόμος.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος

Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα γίνει τμήμα της Ολυμπίας Οδού και θα κουμπώσει στο Μιντιλόγλι, ακριβώς στο τέλος της Περιμετρικής Πατρών όπου σήμερα είναι η απόληξη του αυτοκινητόδρομου. Θα διαθέτει δύο λωρίδες + ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας ενώ θα περιλαμβάνει:

– Την κατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, συνολικού μήκους 74,8 χλμ,

– Οκτώ Ανισόπεδους Κόμβους: Μιντιλογλίου (Χ.Θ. -0+002), ΒΙ.ΠΕ. (Χ.Θ.6+940), Κάτω Αχαΐας (Χ.Θ. 17+734), Βάρδας (Χ.Θ. 33+036),Κυλλήνης (Χ.Θ. 46+016), Γαστούνης (Χ.Θ. 53+676), Αμαλιάδας (Χ.Θ. 62+679) και Πύργου (Χ.Θ. 73+843).

– Αποκατάσταση της επικοινωνίας των εκατέρωθεν περιοχών με διάνοιξη παράπλευρου δικτύου (Service Roads) και τμημάτων των οδών που διακόπτονται από τον αυτοκινητόδρομο (Κάθετοι οδοί).

– Λοιπά συνοδά έργα, αποχέτευσης ομβρίων – αποστράγγισης, σήμανσης – ασφάλισης – περίφραξης, μεγάλα και μικρά τεχνικά έργα (γέφυρες, Άνω και Κάτω Διαβάσεις, οχετοί, τοίχοι, κλπ.), έργα περιβάλλοντος, εγκαταστάσεις οδοφωτισμού, τηλεφωνοδότησης, δικτύων άρδευσης – πυρόσβεσης, χώρους υγιεινής κλπ

www.news247.gr