Τρίτη
26
Νοέμβριος
TOP

24 μαθητές της Πελοποννήσου στο Euroscola – Οι εντυπώσεις και τα όσα είδαν στο Κοινοβούλιο

Μια ακόμη συμμετοχή 24 μαθητών από την περιφέρεια Πελοποννήσου στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Euroscola 2019-2020 ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία.

Η ημερίδα Εuroscola έλαβε χώρα την περασμένη Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2020 στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο. Στην ημερίδα έλαβαν μέρος περίπου 500 μαθητές από όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε, τους οποίους συνόδευαν οι καθηγητές τους, συμμετέχοντας και αυτοί στις εργασίες της ημερίδας. Αρχηγός της αποστολής της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Πελοποννήσου ήταν η διευθύντρια του Γενικού Λυκείου Πεταλιδίου, κα Γρουσουζάκου Δήμητρα και συνοδοί οι εκπαιδευτικοί, κα Ευφημία Ναστάτου του Γενικού Λυκείου Ξυλοκάστρου Κορινθίας και η κα Μαρία Χαρμαντά του 2ου Γενικού Λυκείου Τρίπολης Αρκαδίας.

Η ημερίδα ξεκίνησε με χαιρετισμούς από μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Επιπλέον, τις εργασίες της ημερίδας χαιρέτισε μέσω τηλεδιάσκεψης και η αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Mairead McGuinness, στην οποία στη συνέχεια τέθηκαν ερωτήσεις από τους μαθητές σχετικά με το παρόν και το μέλλον της Ευρώπης. Οι Έλληνες μαθητές εκπροσώπησαν επάξια τη χώρα μας, επέδειξαν ζήλο και έθεσαν επίκαιρες ερωτήσεις στους αξιωματούχους του Ευρωκοινοβουλίου που τους υποδέχτηκαν. Παράλληλα, απέκτησαν εμπειρία στο σύστημα ηλεκτρονικής ψηφοφορίας που χρησιμοποιείται στο ευρωκοινοβούλιο απαντώντας σε συγκεκριμένες ερωτήσεις που τους τέθηκαν.

Η πρώτη φάση της ημερίδας ολοκληρώθηκε με τις παρουσιάσεις των χωρών από τους επιλεγμένους μαθητές-εκπροσώπους. Ενδέκατη ανάμεσα στις υπόλοιπες χώρες, ανέβηκε στο βήμα η εκπρόσωπος της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Πελοποννήσου, η δεκαεξάχρονη μαθήτρια της Β Λυκείου από το 2ο Γενικό Λύκειο Κιάτου Κορινθίας, Μαρία Ανδρικοπούλου. Κατά την ομιλία της, η δεκαεξάχρονη μαθήτρια, με ιδιαίτερο σθένος, παρουσίασε με επιτυχία την περιοχή της Πελοποννήσου, αποσπώντας θερμά χειροκροτήματα, ιδιαίτερα όταν έκλεισε με την προτροπή ότι όλοι οι ευρωπαϊκοί λαοί ενωμένοι θα παραμείνουμε δυνατοί και θα πετύχουμε πολλά περισσότερα από ό,τι θα πετύχει ο κάθε λαός αν πορευθεί μόνος του, μακριά από την ευρωπαϊκή οικογένεια, κάτι που φάνταζε απόλυτα επίκαιρο, αφού το κλίμα στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο ήταν ήδη
βαρύ, καθώς την προηγούμενη μέρα η Μεγάλη Βρετανία είχε αποχωρήσει από τους κόλπους της Ε.Ε. Κατά την δεύτερη φάση της ημερίδας οι μαθητές κλήθηκαν να χωριστούν σε ομάδες και να συζητήσουν για καίρια θέματα που απασχολούν την Ευρώπη στο σύνολο  της, όπως το μεταναστευτικό-προσφυγικό, τον εθισμό των νέων στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά, το περιβάλλον και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την ασφάλεια και τα
ανθρώπινα δικαιώματα, το μέλλον της Ευρώπης και την εργασιακή απασχόληση των νέων.

Κατά την διάρκεια των συζητήσεων, μαθητές όλων των χωρών συνεργάστηκαν και αντάλλαξαν τις απόψεις τους πάνω σε αυτά τα θέματα, ενώ στη συνέχεια επέλεξαν δύο εκπροσώπους από κάθε ομάδα για να παρουσιάσουν τα συμπεράσματα τους στο σύνολο των μαθητών στην κεντρική αίθουσα του Ε.Κ.. Ανάμεσα σε αυτούς τους εκπροσώπους βρέθηκαν και δύο μαθητές από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Πελοποννήσου, ο Κωνσταντίνος Πανουτσόπουλος μαθητής της Β’ τάξης του 1ου Γενικού Λυκείου Τρίπολης και η Ευγενία Δημητρέλη μαθήτρια της Β΄ τάξης του Γενικού Λυκείου Ξυλοκάστρου Κορινθίας. Όταν λοιπόν έφτασε η ώρα των παρουσιάσεων όλοι οι μαθητές συγκεντρώθηκαν στην κεντρική αίθουσα του Κοινοβουλίου. Εκεί ο Κωνσταντίνος Πανουτσόπουλος κλήθηκε να κάνει μια γενική εισαγωγή στο θέμα της σχέσης των νέων με τα ναρκωτικά, κατά την οποία αναφέρθηκε στην επικινδυνότητα του προβλήματος και στην μεγάλη έκταση που έχει πάρει στις μέρες μας, τονίζοντας πως μπορούμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα, καθώς εάν υπάρχει θέληση υπάρχει και τρόπος. H Ευγενία Δημητρέλη κλήθηκε επίσης, να κάνει μια γενική εισαγωγή στο θέμα σχετικά με το μέλλον της Ευρώπης, κατά την οποία τόνισε πως είναι καθήκον και συγχρόνως δικαίωμα της νέας γενιάς να οραματίζεται και να προσπαθεί για το καλύτερο μέλλον της Ευρώπης.

Κατά την διάρκεια των παρουσιάσεων οι μαθητές είχαν επίσης την ευκαιρία να θέσουν τα ερωτήματα τους στους ομιλητές, σχετικά με τις απόψεις τους. Έτσι, η μαθήτρια Β΄ τάξης του 2ου Γενικού Λυκείου Άργους Μαρίνα-Δήμητρα Μάγουλα διατύπωσε την ερώτηση ,που είχε προετοιμάσει, στην ομιλήτρια της ομάδας με θέμα την ασφάλεια και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Η ερώτηση που διατυπώθηκε ήταν η εξής: «Εάν η Ευρώπη είναι έτοιμη και σε ποιο βαθμό για καίρια και αποτελεσματική αντιμετώπιση ενός αναμενόμενου και απειλητικού κυβερνοπόλεμου.»

Η ερώτησή της προβλημάτισε την έφηβη ομιλήτρια η οποία προσπάθησε να δώσει μια ικανοποιητική απάντηση στο ερώτημα που τέθηκε, ενώ ο Έλληνας συντονιστής της συζήτησης χαρακτήρισε την ερώτηση της ως ενδιαφέρουσα και πραγματικά επίκαιρη. Μια επίσης ενδιαφέρουσα ερώτηση έθεσε η Θεοφανή Βαβλαδέλλη, μαθήτρια Β’ τάξης του Γενικού Λυκείου Αγίας Τριάδας Αργολίδας στον ομιλητή της ομάδας με θέμα την σχέση των νέων με τα ναρκωτικά και το αλκοόλ. Η ερώτησή της ήταν η εξής: «Ποια πιστεύεις ότι είναι η κύρια αιτία για τα ναρκωτικά και το αλκοόλ; Πιστεύεις ότι έχει να κάνει με οικογενειακά και ψυχολογικά προβλήματα, ή είναι απλά για να κάνουν την διαφορά και από πίεση των συνομηλίκων;». Τόσο η Μαρίνα -Δήμητρα Μάγουλα όσο και η Θεοφανή Βαβλαδέλλη που διατύπωσαν τις ερωτήσεις τους καταχειροκροτήθηκαν από τους υπόλοιπους παρευρισκόμενους στην αίθουσα της ολομέλειας, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις.
Προς το τέλος της δεύτερης φάσης της ημερίδας ανακοινώθηκαν οι καλύτερες ομάδες των Eurogames, ένα παιχνίδι στο οποίο έλαβαν μέρος ομάδες συγκροτούμενες από μέλη διαφορετικών εθνικοτήτων και κλήθηκαν να απαντήσουν σε διάφορες ερωτήσεις σχετικά με την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Μέλος μιας εκ των καλύτερων ομάδων ήταν και ο μαθητής Γεώργιος Γκέκας μαθητής της Β’ τάξης του 3ου Γενικού Λυκείου Τρίπολης. Η ημερίδα ολοκληρώθηκε με την παρέλαση των σημαιών όλων των κρατών-μελών της Ε.Ε υπό τους ήχους του ευρωπαϊκού ύμνου και τον αποχαιρετισμό των μαθητών από τα μέλη του Κοινοβουλίου.
Εκτός από την ημερίδα Euroscola, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τα χωρία της Αλσατίας, να περιπλανηθούν στο Στρασβούργο και να επισκεφθούν την Χαϊδελβέργη, κερδίζοντας εμπειρίες ζωής.
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Πελοποννήσου, συγχαίρει όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο διαγωνισμό Euroscola, ειδικότερα όσους συμμετείχαν στην Ημερίδα στο Στρασβούργο, εκπροσωπώντας με επιτυχία, για μια ακόμη φορά, την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Πελοποννήσου.
Εκ μέρους των 24 μαθητών της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Πελοποννήσου και των τριών συνοδών εκπαιδευτικών,
Αγγελική Ζέρβα, Δημοσιογράφος Ημερίδας Euroscola, 30 Ιανουαρίου 2020
Μαθήτρια Β’ τάξης, Γενικό Λύκειο Πεταλιδίου Μεσσηνίας

Οι 24 συμμετέχοντες μαθητές της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Πελοποννήσου:
ΠΕ Αργολίδας
 Παναγιωτόπουλος Ευάγγελος του Κωνσταντίνου
 Μάγουλα Μαρίνα Δήμητρα του Αναστασίου
 Ντόκου Γεωργία του Γεωργίου
 Βαβλαδέλλη Θεοφανή του Παναγιώτη
 Μύττα Μαρίνα του Αλεξάνδρου
ΠΕ Αρκαδίας
 Καχριμάνη Βασιλική του Γεωργίου
 Γκέκας Γεώργιος του Μιχαήλ
 Τσαμούλου Ευαγγελία του Ζαχαρία
 Πανουτσόπουλος Κωνσταντίνος του Νίκου
 Χρονόπουλος Κωνσταντίνος του Χαραλάμπους
 Θαναπούλου Αναστασία του Προκοπίου
 Σουρλά Σταματίνα του Αλεξάνδρου
ΠΕ Κορινθίας
 Ανδρικοπούλου Μαρία του Νικολάου
 Δημητρέλη Ευγενία του Κωνσταντίνου
 Καραμάνη Βασιλική του Δημητρίου
 Δημόπουλος Κωνσταντίνος του Δημητρίου
ΠΕ Λακωνίας
 Καραχάλιου Σταυρούλα, του Δημητρίου
 Παπατσίρου Χριστίνα, του Αποστόλου
 Βασιλείου Παναγιώτης, του Γεωργίου
ΠΕ Μεσσηνίας
 Κρασοπούλου Παναγιώτα του Παναγιώτη
 Ζέρβα Αγγελική του Ελευθερίου
 Κυριακοπούλου Νικολέττα του Αποστόλου
 Μιχαλοπούλου Φωτούλα του Γεωργίου
 Μωραΐτης Νικόλαος του Γεωργίου