Συνεχίζει να μετατίθεται η υπογραφή των συμβάσεων, άρα και η έναρξη των έργων, στις οκτώ εργολαβίες του αυτοκινητόδρομου Πάτρας – Πύργου. Επιπλέον, η εταιρεία συμφερόντων Καλογρίτσα φαίνεται –τουλάχιστον προς το παρόν– ότι θα διατηρήσει τη μία και θα χάσει τις τρεις από τις τέσσερις εργολαβίες στις οποίες είχε αναδειχθεί προσωρινός μειοδότης.
Οι εξελίξεις που φημολογούνταν το τελευταίο διάστημα επιβεβαιώθηκαν στη ΔΕΘ από τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη. Σε δηλώσεις του (εφημερίδα «Πατρίς» της Ηλείας) ανέφερε ότι η Επιτροπή Διαγωνισμού θα συνεδρίαζε χθες για να κλείσει οριστικά το θέμα της αιτιολόγησης των πέντε από τις οκτώ εργολαβίες του έργου, αποδίδοντας την καθυστέρηση στις ενστάσεις που υποβλήθηκαν σε δύο περιπτώσεις. «Οσον αφορά τις άλλες τρεις εργολαβίες, η επιτροπή προτίθεται να καλέσει την εταιρεία με τη δεύτερη καλύτερη προσφορά λόγω προβλημάτων του προσωρινού μειοδότη. Σε κάθε περίπτωση, η καθυστέρηση θα είναι το πολύ δίμηνη, έως το τέλος Οκτωβρίου», ανέφερε ο υπουργός.
Από τις δηλώσεις του κ. Σπίρτζη προκύπτουν μια σειρά από όχι και τόσο ενθαρρυντικά για το έργο νέα. Κατ’ αρχήν, επιβεβαιώνεται ότι η κοινοπραξία «Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών», συμφερόντων Καλογρίτσα, θα υποκατασταθεί, αλλά στα τρία από τα τέσσερα τμήματα τα οποία επρόκειτο να αναλάβει. Το ερώτημα είναι με ποιο σκεπτικό η «Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών» κρίνεται ανεπαρκής λόγω υπερβολικής έκπτωσης για τα τρία από τα τέσσερα έργα και όχι και για το τέταρτο. Η κοινοπραξία έχει αναδειχθεί προσωρινός μειοδότης από τον Πύργο έως τη Βάρδα, δηλαδή για τα 37 από τα 75 χλμ. του άξονα.
Το δεύτερο νέο που προκύπτει από τις δηλώσεις του υπουργού είναι ότι οι οκτώ συμβάσεις… ακόμα δεν έχουν σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Η ημερομηνία αποστολής τους μετατίθεται συνεχώς, με τον κ. Σπίρτζη και τον γενικό γραμματέα Δημοσίων Εργων Γιώργο Δέδε να δηλώνουν ανά τακτά διαστήματα την αισιοδοξία τους για την έναρξη των έργων «μέσα στο επόμενο διάστημα». Ομως, όπως αποκάλυψε η «Κ» (25/1/2018), το υπουργείο Υποδομών μπορούσε να έχει υπογράψει τις πρώτες τρεις συμβάσεις ήδη από τον περασμένο Οκτώβριο, όταν το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ (τα τμήματα από Βάρδα έως ΒΙΠΕ Πάτρας). Η (πολιτική) επιλογή να υπογραφούν όλες οι συμβάσεις μαζί, καθυστερεί τους ρυθμούς απορρόφησης κοινοτικών κονδυλίων και μειώνει τον διαθέσιμο χρόνο για την ολοκλήρωση του έργου.
kathimerini.gr