Πριν από επτά χρόνια, ήρθε η στιγμή για τη Χριστίνα και τον Κωνσταντίνο να καταλάβουν πως ο απέραντος πλούτος που παράγει η γη τους δεν λαμβάνει τη μέγιστη αξία που του αρμόζει. Ήταν η στιγμή που το λάδι από τους μεσσηνιακούς ελαιώνες τους πέρασε από τη χύμα διάθεση στην τυποποίηση. Μπήκε, δηλαδή, σε μπουκάλι, εφοδιάστηκε με το όνομα «LIÁ cultivators», αλλά και με όλα τα υπόλοιπα μέσα που του επέτρεψαν να ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο και να σταθεί δίπλα στα πιο φημισμένα μπουκαλάκια ελαιολάδου. «Οι γονείς μας ξεκίνησαν το 1976 με 19 δέντρα κορωνέικης ελιάς στα Φιλιατρά Μεσσηνίας και με πολλή σκληρή δουλειά κατάφεραν να έχουν έναν μεγάλο ελαιώνα 2.500 δέντρων, με τα οποία εδώ και 15 χρόνια ασχολείται ο αδελφός μου, Κωνσταντίνος. Τα τελευταία επτά χρόνια, αποφασίσαμε να σταματήσουμε να διαθέτουμε το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδό μας σε χύμα μορφή και να δημιουργήσουμε το δικό μας brand, να το τυποποιούμε και να το εξάγουμε», αναφέρει στην «ΥΧ» η Χριστίνα, η κόρη της οικογένειας, η οποία ήταν εκείνη που έδωσε την ιδέα, ώστε να προχωρήσει η οικογένεια στην τυποποίηση του ελαιολάδου.
Μια ιδέα που, από ό,τι φάνηκε τα επόμενα χρόνια, τη δικαίωσε, καθώς το ελαιόλαδό τους εξάγεται σε περισσότερες από επτά χώρες, αποσπά κάθε χρόνο χρυσά βραβεία, ενώ φέτος έλαβε τις δύο μεγαλύτερες διακρίσεις που θα μπορούσε να λάβει ένα ελαιόλαδο. «Φέτος, το ελαιόλαδό μας διακρίθηκε δύο φορές στους δύο μεγαλύτερους διαγωνισμούς που υπάρχουν στην Ιταλία, τον EVO IOOC και τον κατάλογο Flos Olei, ως το καλύτερο μονοποικιλιακό ελαιόλαδο στον κόσμο. Μια διάκριση πολύ σημαντική για εμάς, καθώς η επιμονή μας στην καλλιέργεια της κορωνέικης ποικιλίας με τις ιδανικές καλλιεργητικές πρακτικές επιβραβεύτηκαν», τονίζει η Χριστίνα.
Η ιστορία πίσω από το LIÁ cultivators
Την ώθηση για να ξεκινήσει το εγχείρημα της οικογένειας στην τυποποίηση και στην εξαγωγή η Χριστίνα την έλαβε από έναν Ολλανδό φίλο της, ο οποίος την παρότρυνε να δει τον πλούτο που υπάρχει στην περιοχή.
«Η ιστορία άρχισε όταν ένας Ολλανδός φίλος ήρθε με το ποδήλατό του στα φιλιατρά από την Ολλανδία και ενώ εγώ είχα κάποιες σκέψεις για την επαγγελματική μας πορεία, ήταν αυτός που μου άνοιξε τους ορίζοντες, λέγοντάς μου ‘‘μα, κοίτα μπροστά σου, είσαι σε μια πλούσια περιοχή και πρέπει να το δεις και να το εκμεταλλευτείς’’.
Έτσι, λοιπόν, τα βήματα που έκανα αρχικά ήταν να απευθυνθώ σε ένα πολύ καλό γραφείο για τη δημιουργία της εταιρικής ταυτότητας. Όταν όλα, λοιπόν, ήταν έτοιμα, έτυχε να είναι η χρονιά που η ολλανδική πρεσβεία ανακοίνωνε το orange grove, τη θερμοκοιτίδα για νέους επιχειρηματίες. Το είδα, λοιπόν, ως ευκαιρία ώστε να βοηθηθώ μέσα από ένα δίκτυο επιχειρηματιών για να κάνω το business plan και το marketing plan. Ταυτόχρονα, επειδή είχα ανάγκη να μάθω και να εξειδικευτώ σε ορισμένα κομμάτια του προϊόντος, ακολούθησα σεμινάρια γευσιγνωσίας ελαιολάδου στην Ιταλία, και έγινα διεθνής γευσιγνώστρια, συμμετέχοντας σε έναν διαγωνισμό, εκπροσωπώντας τη χώρα μας ως διεθνής γευσιγνώστρια», αναφέρει η Χριστίνα.
Η προσπάθεια, όμως, δεν σταμάτησε εκεί. Ο Κωνσταντίνος, θέλοντας να ενισχύσει τις γνώσεις που είχε λάβει από τους γονείς του, συμμετέχει σε ημερίδες και σεμινάρια και συνεργάζεται με εξειδικευμένους γεωπόνους για την εύρεση των κατάλληλων καλλιεργητικών πρακτικών των ελαιώνων.
ΕξαγωγέςΤα δύο αδέλφια, έχοντας υπομονή κι επιμονή και κάνοντας τα σωστά βήματα, έχουν πετύχει σήμερα να εξάγουν το 92% της παραγωγής τους σε χώρες όπως η Αγγλία, η Αμερική, η Ολλανδία, η Ελβετία, η Γερμανία, το Βέλγιο, η Γαλλία, η Αυστρία και η Σιγκαπούρη. Η Χριστίνα αναφέρει πως ο λόγος που τα έχουν καταφέρει είναι «ο σωστός συνδυασμός της εμφάνισης της συσκευασίας και της υψηλής ποιότητας. Μόλις βρίσκαμε τα κατάλληλα άτομα που μπορούσαν να προωθήσουν το προϊόν μας, το οποίο είναι και το πιο δύσκολο κομμάτι, κλείναμε τη δουλειά με επιτυχία, καθώς μπορούσαν να καταλάβουν πως το προϊόν δεν είναι μόνο όμορφο εξωτερικά, αλλά έχει και υψηλή ποιότητα και παράγεται από μία οικογένεια με ανθρώπους που αγαπούν αυτό που κάνουν». Το ελαιόλαδο της οικογένειας Στριμπάκου μπορεί να το βρει κανείς και στην Ελλάδα σε επιλεγμένα μαγαζιά στην Αθήνα και τα νησιά. |
Επόμενα σχέδια
Στόχος της Χριστίνας και του Κωνσταντίνου είναι το ελαιόλαδό τους να παραμείνει στις αγορές στις οποίες βρίσκεται ήδη και να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητά του παράλληλα με την παραγωγή του.
πηγή: ypaithros.gr