Τη λίστα με τους 100 ανθρώπους με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κλάδο της ναυτιλίας παρουσίασε η Lloyd, στην οποία -όπως είναι εύλογο- συμπεριλαμβάνονται και αρκετοί Έλληνες.
Πιο συγκεκριμένα, από ελληνικής πλευράς ξεχωρίζουν τέσσερις γυναίκες και επτά άνδρες -σύνολο 11 Έλληνες- οι οποίοι χάρη στo μέγεθος του στόλου τους μπορούν να επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό τις αποφάσεις για το μέλλον του κλάδου.
Μαρία Αγγελικούση
Στην κορυφή της ελληνικής «παροικίας» βρίσκεται η Μαρία Αγγελικούση, η οποία φιγουράρει στην 9η θέση της Lloyd’s List, έχοντας έναν στόλο, συνολικής χωρητικότητας 24.822.873 dwt. Μετά τον θάνατο του πατέρα της, θεωρείται ως η κυρίαρχη Ελληνίδα της ναυτιλίας, διευθύνοντας τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της χώρας. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων της -υπερβαίνουν τα 154- ταξιδεύει στις θάλασσες υπό ελληνική σημαία, απασχολώντας εκατοντάδες Έλληνες ναυτικούς.
Γιώργος Προκοπίου
Στην 12η θέση ακολουθεί ο Γεώργιος Προκοπίου, ο οποίος έχει έναν στόλο 199 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 15.695.179 dwt. Πολύ πρόσφατα ο Έλληνας εφοπλιστής πλειοδότησε στον διαγωνισμό για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Αγγελική Φράγκου
Στην 18η θέση, παράλληλα, έπεται η Αγγελική Φράγκου, η οποία διευθύνει τον Όμιλο Navios. Κόρη του καπετάν Νικόλα Φράγκου, είναι κάτοχος του μεγαλύτερου ελληνόκτητου στόλου, ο οποίος υπερβαίνει τα 180 πλοία.
Θεόδωρος Βενιάμης
Στην 22η θέση βρίσκεται ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Θεόδωρος Βενιάμης, ο οποίος είναι ο πρωτότοκος γιος του καπετάν Λευτέρη Βενιάμη. Συγκαταλέγεται στους ιδρυτές της Golden Union Shipping Co.
Πέτρος Παππάς
Στην 32η θέση έπεται ο Πέτρος Παππάς της Star Bulk, η οποία φέτος θεωρείται η «πρωταθλήτρια» κερδών ανάμεσα στις εισηγμένες ελληνόκτητες ναυτιλιακές εταιρείες. Στο 9μηνο του 2021, ενδεικτικά, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 380,3 εκατ. δολάρια.
Γιώργος Οικονόμου
Στην 34η της Lloyd’s List βρίσκεται ο Γεώργιος Οικονόμου της TMS Group, ο οποίος είναι ο ιδρυτής και διαχειριστής της ναυτιλιακής εταιρείας DryShips –μίας από τις μεγαλύτερες στον χώρο της ναυτιλίας. Είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.
Πήτερ Γ. Λιβανός
Στην 41η θέση ακολουθεί ο Πήτερ Λιβανός, γιος του Γιώργου Π. Λιβανού, ο οποίος ίδρυσε την ναυτιλιακή εταιρεία Ceres. Βέβαια, ο Πήτερ ακολούθησε ένα ξεχωριστό δρόμο, συμμετέχοντας στην GasLog.
Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος
Στην 43η θέση ξεχωρίζει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος της Costamare, η οποία διαχειρίζεται ένα τεράστιο στόλο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκβιωτίων. Ήταν ο εμπνευστής της εισόδου της Costamare στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (το 2010). Πρόσφατα έγινε η πρώτη εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία άντλησε κεφάλαια από το Χρηματιστήριο Αθηνών.
Βαγγέλης Μαρινάκης
Στην 47η θέση έπεται ο Βαγγέλης Μαρινάκης, ο οποίος διευθύνει την εισηγμένη εταιρεία Capital Group. Είναι μεγαλομέτοχος του Ολυμπιακού και διαθέτει επενδύσεις και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η Capital Maritime διαχειρίζεται έναν στόλο 80 πλοίων, χωρητικότητας 9 εκατ. dwt.
Σεμίραμις Παληού
Στη 81η θέση βρίσκεται η Σεμίραμις Παληού της Diana Shipping. Είναι κόρη του Συμεών Παληού και διαθέτει 20 χρόνια εμπειρίας στη διαχείριση ναυτιλιακών θεμάτων.
Δέσποινα Θεοδοσίου
Στην 89η θέση ακολουθεί η Δέσποινα Θεοδοσίου, η οποία είναι διευθύνουσα σύμβουλος της Tototheo Maritime, αλλά και επικεφαλής του Διεθνούς Γυναικείου Οργανισμού Ναυτιλίας και Εμπορίου (Women’s International Shipping and Trading Association / WISTA). Η Tototheo Maritime συγκαταλέγεται στους κορυφαίους προμηθευτές εξοπλισμού και υπηρεσιών για ναυτιλιακές δορυφορικές επικοινωνίες, καθώς και συστημάτων πλοήγησης, αυτοματοποιημένων εφαρμογών και λύσεων λειτουργικής αποδοτικότητας στη ναυτιλία.
moneyreview.gr