Το μεγάλο έργο Καλαμάτα -Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη ολοένα και πλησιάζει προς την κατεύθυνση της υλοποίησής του. Χθες πιστοποιήθηκε μια ακόμη σημαντική εξέλιξη με την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών με βάση τα τεύχη δημοπράτησης που είχαν δοθεί και τα οποία είχαν λάβει 5 κορυφαίες εταιρείες της χώρας. Ωστόσο, τελικά διαφαίνεται πως μόνο οι δύο κατέθεσαν προσφορές.
Στον διαγωνισμό ΣΔΙΤ λοιπόν υπέβαλαν δεσμευτικές προσφορές τα ακόλουθα σχήματα:
ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΒΑΞ Α.Ε. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.
ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΙΝΤΡΑΚΑΤ
Εδώ έχουμε δύο σημαντικά νέα. Την απουσία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από τη μία. Από την άλλη έχουμε την συμπόρευση και πάλι της ΑΒΑΞ με την Μυτιληναίος και την συμμαχία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις με την ΙΝΤΡΑΚΑΤ, μία ένωση με ξεχωριστή σημασία.
Η συγκεκριμένη σύμβαση δεν θα έρθει στη Βουλή για έγκριση κι έτσι οι διαδικασίες αναμένεται να τρέξουν ακόμη πιο… γρήγορα, σε μια μορφή fast track. Μάλιστα ο ανάδοχος προβλέπεται μετά και από αυτή τη διαδικασία των 2 διεκδικητών του έργου να βγει μέσα στο πρώτο τρίμηνο και ακολούθως μέσα στη χρονιά να έχουν ξεκινήσει και οι εργασίες. Αυτές έχουν ορίζοντα ολοκλήρωσης τα 4 έτη, όμως, από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών εκφράζεται η αισιοδοξία πως μπορεί κάτι τέτοιο να γίνει και νωρίτερα.
Στο πλαίσιο του έργου Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα περιλαμβάνεται η μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση της Εθνικής Οδού Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, συνολικού μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει τα ακόλουθα διακριτά τμήματα: Το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ., το τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος μήκους 25,7 χλμ. και το τμήμα Πύλος – Μεθώνη μήκους 7,9 χλμ.
Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε ποσό με ΦΠΑ 312,23 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης θα είναι για συνολικά 30 χρόνια. Από αυτά τα περίπου 4 θα αφορούν την περίοδο κατασκευής.