Παρασκευή
22
Νοέμβριος
TOP

Ερώτηση Χαρίτση στη Βουλή για το Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλαμάτας και το Ειδικό Σχολείο Φιλιατρών

Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσε ο Αλέξης Χαρίτσης για τα Σχολεία Ειδικής Αγωγής σε Καλαμάτα και Φιλιατρά για το σοβαρό εκπαιδευτικό έλλειμα αλλά και τον κίνδυνο για την υγεία και ασφάλεια των παιδιών λόγω υποστελέχωσης σε εξειδικευμένο προσωπικό. «Οι τραγικές ελλείψεις εξειδικευμένου προσωπικού στα Σχολεία Ειδικής Αγωγής της Καλαμάτας και των Φιλιατρών δεν δημιουργούν μόνο έλλειμα στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά συνιστούν σοβαρό κίνδυνο για την υγεία και ασφάλεια των παιδιών, εφ’ όσον αυτά χρήζουν ιδιαίτερης προστασίας…», επισημαίνει μεταξύ άλλων σε κοινοβουλευτική ερώτηση που κατέθεσε προς την Υπουργό Παιδείας ο Βουλευτής Μεσσηνίας και Τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξης Χαρίτσης.

«Παρά τις επανειλημμένες επιστολές που έχουν σταλεί προς το Υπουργείο Παιδείας και τους αρμόδιους φορείς από τους συλλόγους γονέων και τις διευθύνσεις των σχολείων, για προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού (Λογοθεραπευτές, Φυσιοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς, Νοσηλευτές), καμία απάντηση δεν τους έχει δοθεί, με συνέπεια οι ελλείψεις αυτές να έχουν δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στην πιο ευαίσθητη βαθμίδα του εκπαιδευτικού μας συστήματος…» τονίζει ο Αλ. Χαρίτσης και ακολούθως ερωτά την Υπουργό Παιδείας:

  • Ποια άμεσα μέτρα προτίθεται να λάβει προκειμένου να αντιμετωπιστεί η συγκεκριμένη κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω της υποστελέχωσης σε εξειδικευμένο προσωπικό, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή εκπαίδευση, η υγεία και η ασφάλεια των φοιτούντων μαθητών ΑμεΑ, του Ειδικού Νηπιαγωγείου Καλαμάτας και του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Φιλιατρών;

 

 

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης: 

 

Αθήνα, 10 Ιανουαρίου 2022

ΕΡΩΤΗΣΗ

                 Προς την κα Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

 

Θέμα: «Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης το Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλαμάτας και το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Φιλιατρών λόγω της υποστελέχωσης τους από εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό»

 Το έργο που επιτελούν τα Σχολεία Ειδικής Αγωγής συνιστά κορυφαία υποχρέωση από πλευράς Πολιτείας για τις ανάγκες μάθησης των παιδιών με αναπηρία (ΑμεΑ). Τα Σχολεία Ειδικής Αγωγής προσφέρουν στους μαθητές τα απαραίτητα εφόδια και να αναπτύξουν τις ικανότητες και τα ταλέντα τους, ώστε να αποκτήσουν ίσες ευκαιρίες για κοινωνική και επαγγελματική εξέλιξη.

Από τις αρχές όμως της φετινής σχολικής χρονιάς οι ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού που παρατηρούνται έχουν δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στην πιο ευαίσθητη βαθμίδα του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Οι ελλείψεις εξειδικευμένου προσωπικού δεν δημιουργούν μόνο έλλειμα στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά συνιστούν σοβαρό κίνδυνο για την υγεία και ασφάλεια των παιδιών εφ’ όσον πολλά από αυτά έχουν πολύ χαμηλό βαθμό αυτοεξυπηρέτησης ή είναι φαρμακοεξαρτόμενα και επομένως χρήζουν ιδιαίτερης προστασίας.

Οι τραγικές αυτές ελλείψεις πλήττουν και τα ειδικά σχολεία του Νομού Μεσσηνίας. Συγκεκριμένα το Ειδικό Νηπιαγωγείο του δήμου Καλαμάτας, όπου φοιτούν 13 μαθητές και μαθήτριες, από την αρχή της νέας σχολικής χρονιάς λειτουργεί με μειωμένο προσωπικό και με μία (1) μόνο Βοηθό, ενώ απουσιάζει πλήρως το εξειδικευμένο προσωπικό που προβλέπεται, δηλ. Λογοθεραπευτής, Φυσιοθεραπευτής, Εργοθεραπευτής, Ψυχολόγος, Κοινωνικός Λειτουργός, Νοσηλευτής. Παρά τις επίμονες οχλήσεις και επιστολές της Διεύθυνσης του σχολείου αλλά και του Συλλόγου Γονέων του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Καλαμάτας προς την ΠΕ Νομού Μεσσηνίας, την Περιφερειακή Διεύθυνση Πελοποννήσου και το Υπουργείο Παιδείας στο αρμόδιο τμήμα Ειδικής Αγωγής, δεν έχει ακόμη δοθεί καμία απάντηση και το πρόβλημα παραμένει. Η δε πρόταση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, περί «δανεισμού» προσωπικού για μία ημέρα από το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, αντί μονίμων προσλήψεων, κρίνεται απορριπτέα εφ’ όσον το πρόβλημα θα μετακυλήσει στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο το οποίο επίσης λειτουργεί με οριακό προσωπικό. Επιπλέον, ο μονοήμερος δανεισμός που προτάθηκε μεταφράζεται σε μία θεραπεία ανά δεκαπέντε μέρες για έκαστο παιδί, συχνότητα απολύτως ανεπαρκή. Τέλος, η συνεχής εναλλαγή προσώπων και έλλειψη εκπαιδευτικής σταθερότητας κρίνεται απαγορευτική ειδικά για τα παιδιά με αυτισμό, τα οποία έχουν ανάγκη σταθερού προσωπικού προκειμένου να ανταποκριθούν στις θεραπείες τους.

Αντίστοιχο είναι το πρόβλημα στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Φιλιατρών όπου φοιτούν 9 μαθητές με τοποθετημένους 2 εκπαιδευτικούς και 1 άτομο βοηθητικό προσωπικό, ενώ απουσιάζουν πλήρως οι απαραίτητες ειδικότητες για την υγεία και ασφάλεια των φοιτούντων μαθητών, λογοθεραπευτή, εργοθεραπευτή, φυσικοθεραπευτή και κοινωνικού λειτουργού.

 

Κατόπιν αυτών,

Επειδή  συνιστά καθήκον και υποχρέωση της Πολιτείας να στηρίζει αυτούς τους μαθητές και τις οικογένειές τους που αντιμετωπίζουν τεράστιες δυσκολίες.

Επειδή  οι ελλείψεις σε προσωπικό τείνουν να υποβαθμίσουν τον ρόλο και το έργο των Σχολείων Ειδικής Αγωγής

Επειδή  οι ελλείψεις σε ειδικό επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό εμποδίζουν το συνταγματικό δικαίωμα της εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρία.

Επειδή οι ελλείψεις που υπάρχουν σε ειδικό επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό συνιστούν κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλεια των παιδιών

Ερωτάται η κα Υπουργός,

 

  • Ποια άμεσα μέτρα προτίθεται να λάβει προκειμένου να αντιμετωπιστεί η συγκεκριμένη κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω της υποστελέχωσης σε εξειδικευμένο προσωπικό, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή εκπαίδευση, η υγεία και η ασφάλεια των φοιτούντων μαθητών ΑμεΑ, του Ειδικού Νηπιαγωγείου Καλαμάτας και του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Φιλιατρών;

                                           

                                            Ο ερωτών Βουλευτής

                                      Χαρίτσης Αλέξανδρος (Αλέξης)