Προτιμήσεις για προϊόντα που «απαγόρευε» η χρήση της προστατευτικής μάσκας, όπως το μέικ απ και γενικώς το μακιγιάζ, δείχνουν το τελευταίο διάστημα οι Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι όμως λόγω της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματός τους έχουν αρχίσει να περικόπτουν τις δαπάνες σε προϊόντα που δεν αποτελούν είδη ανάγκης, ανάμεσα σε αυτά και τα καλλυντικά, κυρίως τα επώνυμα και πιο ακριβά. Από την άλλη, οι άνδρες καταναλωτές έχουν αρχίσει να ενδιαφέρονται περισσότερο για την περιποίησή τους, καθώς στοιχεία δείχνουν πως η κατηγορία ανδρικών προϊόντων περιποίησης αναπτύσσεται δυναμικά.
Όπως αναφέρουν παράγοντες του κλάδου που διατηρούν επιφυλάξεις για το κατά πόσον ο τζίρος των επιχειρήσεών τους θα επανέλθει στα επίπεδα του 2019, μετά τα lockdowns οι προθέσεις των καταναλωτών για δαπάνες ήταν στην εστίαση, στη διασκέδαση και στις διακοπές και δευτερευόντως στην κατανάλωση καλλυντικών. «Ο κλάδος μας απευθύνεται στο έξτρα εισόδημα του καταναλωτή», δηλώνουν χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΠΣΒΑΚ, ο κλάδος των καλλυντικών αναμένεται φέτος να καταγράψει αύξηση πωλήσεων (σε αξία) κατά 4,5%, η οποία θα προέλθει κυρίως από τον κλάδο της ευρείας διανομής (σούπερ μάρκετ) στην οποία αντιστοιχεί το 31% της αγοράς, από τα φαρμακεία (21%) αλλά και από τον κλάδο της επιλεκτικής διανομής, ο οποίος αντιπροσωπεύει το 16% της αγοράς. Έπεται το ηλεκτρονικό εμπόριο (15%) αλλά και οι πωλήσεις μέσω του καναλιού των κομμωτηρίων, που αντιστοιχούν στο 9% της αγοράς.
Διαβάστε την συνέχεια του ρεπορτάζ από το www.kathimerini.gr πατώντας εδώ