Παρασκευή
22
Νοέμβριος
TOP

Πώς το «Avatar: The Way of Water» δίνει ανάσα στις κινηματογραφικές αίθουσες

Για πολλούς ήταν η επιστροφή του Τζέιμς Κάμερον στη μεγάλη οθόνη και τον φουτουριστικό πλανήτη Πανδώρα, που εκείνος δημιούργησε. Για άλλους, το μεγάλο στοίχημα όσον αφορά στην επιστροφή του κόσμου στις κινηματογραφικές αίθουσες. 

Η ταινία «Avatar: The Way of Water» κυκλοφόρησε σε Ελλάδα και εξωτερικό στα μέσα Δεκεμβρίου με μεγάλες προσδοκίες για επιτυχία στα ταμεία.

Και είναι λογικό, καθώς το πρώτο «Avatar» -που αρχικά προβλήθηκε το 2019- απέφερε 2,74 δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις εισιτηρίων παγκοσμίως, φτάνοντας τα 2,92 δισ. δολάρια μετά τις επανακυκλοφορίες.

Ίσως όμως το πιο σημαντικό είναι ότι έθετε ένα νέο πρότυπο για τις ταινίες – υπερπαραγωγές.

Έχουν περάσει 13 χρόνια από τη γνωριμία μας με τους μπλε εξωγήινους και τον κόσμο όπου ζουν.

Έναν κόσμο, που χάρη στη βοήθεια των εντυπωσιακών ειδικών εφέ, πήγε τη χρήση της τεχνολογίας στο σινεμά ένα βήμα παραπέρα, συμβάλλοντας στην αρμονική της σχέση με τη σκηνοθεσία και την αφήγηση.

Για τον βραβευμένο με Όσκαρ σκηνοθέτη, το νέο «Avatar» που ανήκει στα blockbusters, είναι η ολοκλήρωση μιας παραγωγής που, σύμφωνα με την εφημερίδα Los Angeles Times, κόστισε τουλάχιστον 350 εκατ. δολάρια και διήρκεσε πέντε χρόνια με ένα μεγάλο μέρος της να έχει γυριστεί κάτω από το νερό.

Στο εγχώριο box office

Μια τέτοια παραγωγή, βέβαια, φέρνει και πιέσεις για τις εισπράξεις του box office. Τα πρώτα στοιχεία που προέκυψαν στο άνοιγμα της ταινίας ήταν θετικά, τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με την εταιρεία διανομής Feelgood Entertainment, από την Πέμπτη 15 έως τις 18 Δεκεμβρίου, το «Avatar: The Way of Water» στις 220 αίθουσες που προβλήθηκε πανελλαδικά, έκοψε 68.284 εισιτήρια.

«Πρόκειται για μια ταινία που ενδιαφέρει πάρα πολύ τον κόσμο και ήδη ο αριθμός των εισιτηρίων στις αίθουσες που προβάλλεται είναι ικανοποιητικός», λέει στο kathimerini.gr ο Δημήτρης Γάκας, ιδιοκτήτης του κινηματογράφου Αθήναιον.

Πράγματι, η προσέλευση του κοινού την πρώτη εβδομάδα προβολής είναι ενθαρρυντική και μάλιστα στη διάρκεια ενός Σαββατοκύριακου που στην τηλεόραση προβλήθηκαν ο μικρός τελικός και ο τελικός του Μουντιάλ.

Αυτός ο αριθμός δίνει μια ανάσα στους ιδιοκτήτες κινηματογραφικών αιθουσών, με την ελπίδα να αυξηθεί η προσέλευση του κόσμου από εδώ και στο εξής.

«Η ταινία πηγαίνει πάρα πολύ καλά και θα συνεχίσει ακόμα καλύτερα μέσα στις γιορτές», αναφέρει η Ειρήνη Σουγανίδου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Feelgood Entertainment.

Και συμπληρώνει: «Πρόκειται για ένα από τα υπερθεάματα που μόνο σε κινηματογράφο μπορεί κανείς να το απολαύσει. Δεν αφορά μόνο τους θεατές του πρώτου “Avatar”, που είναι μεγαλύτερης ηλικίας, αλλά απευθύνεται και σε νεότερους. Είναι ένα οπτικό αριστούργημα, που βλέποντάς το συνειδητοποιεί ο θεατής πόσο διαφορετικό είναι τελικά να καταναλώνεις ταινίες στην κλειστή αίθουσα ενός κινηματογράφου σε σχέση με το καλό home cinema σε ιδιόκτητο χώρο».

Με την πανδημία του κορωνοϊού αλλά και την «άνθηση» των streaming υπηρεσιών τα τελευταία χρόνια, τα σινεμά βίωσαν σημαντικό πλήγμα και αυτό φαίνεται κάθε εβδομάδα στα ταμεία.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

πηγη kathimerini.gr