Παρασκευή
22
Νοέμβριος
TOP

H Google αλλάζει τα φανάρια στους δρόμους -Τι σχεδιάζει ο τεχνολογικός κολοσσός CAR & MOTOR TEAM

Τα φανάρια ρυθμίζουν την κυκλοφορία στους δρόμους εδώ και 150 χρόνια. Ποια όμως είναι τα μειονεκτήματά τους και γιατί η Google θέλει να τα αλλάξει;

Το πρώτο φανάρι αποτελεί ορόσημο στην ιστορία της οδικής ασφάλειας και τοποθετήθηκε στο Λονδίνο το 1868. Σχεδιασμένο από τον μηχανικό σιδηροδρόμων JP Knight, ο φωτεινός σηματοδότης δεν προοριζόταν στην αρχή για την ρύθμιση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων (δεν υπήρχαν αυτοκίνητα τότε), αλλά για τη διαχείριση της κυκλοφορίας των τρένων στις διασταυρώσεις. Σίγουρα, τα φανάρια του τότε, διαφέρουν πολύ από τα σύγχρονα που βλέπουμε, αλλά αυτή η καινοτομία έθεσε τα θεμέλια για την ανάπτυξη ακόμα πιο προηγμένων συστημάτων ελέγχου της κυκλοφορίας.

traffic lights fanaria 2

Ωστόσο, δεν πιστεύουν όλοι ότι οι φωτεινοί σηματοδότες είναι αλάνθαστοι. H Google, για παράδειγμα, πιστεύει ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης για να πάψουν τα φανάρια να αποτελούν μία από τις κύριες αιτίες της ατμοσφαιρικής ρύπανσης των πόλεων, παρουσιάζοντας το project Green Light. Για αυτό τον λόγο, η Google θέλει τώρα να αλλάξει τον τρόπο που λειτουργούν τα φανάρια, με την χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Αξιοποιώντας εκατομμύρια δεδομένα που συλλέγονται για τη δημιουργία των Google Maps, το Green Light αναλύει κρίσιμες παραμέτρους κυκλοφορίας και διασταυρώσεις που προσδιορίζονται ως προβληματικές.

Εξετάζοντας όλα τα δεδομένα σχετικά με τη διάρκεια του κύκλου του φωτεινού σηματοδότη, το Green Light εντοπίζει επαναλαμβανόμενα μοτίβα και προτείνει βελτιώσεις για την αποφυγή των πιο συνηθισμένων κυκλοφοριακών συμφορήσεων.

traffic lights fanaria 3

Εάν το νέο σύστημα καθορίσει ότι ένα φανάρι λειτουργεί ήδη στη βέλτιστα, τότε δεν θα επεμβαίνει. Ωστόσο, εάν εντοπίσει περιθώρια βελτίωσης, θα «συντονίσει» πολλαπλές διασταυρώσεις για να δημιουργήσει ένα ρεύμα κυκλοφορίας που θα περνά από συνεχή πράσινα φανάρια, για να αποτρέψει την κίνηση στους δρόμους.

Με αυτό τον τρόπο, όχι μόνο θα συγχρονίζονται οι ασυντόνιστες διασταυρώσεις, αλλά θα επιτευχθεί και ο ιδανικός χρονισμός των φαναριών για πιο αποτελεσματική ροή της κυκλοφορίας κατά μήκος του δρόμου.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

πηγη carandmotor.gr