Ο θάνατος του επισμηναγού Επαμεινώνδα Κωστέα εν ώρα καθήκοντος προκάλεσε θλίψη στο Πανελλήνιο μεγεθύνοντας ταυτόχρονα τον φόρο αίματος της Πολεμικής Αεροπορίας, η οποία θρηνεί την απώλεια ενός ακόμα άξιου στελέχους της στη «δύση» του 2023.
Λίγο μετά τις 11:οο του πρωινού της Τετάρτης, σύμφωνα με το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ), το αεροσκάφος τύπου Τ-2E Buckeye της 363 Μοίρας Εκπαίδευσης Αέρος της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος, κατέπεσε κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης μισό ναυτικό μίλι του αεροδρομίου της Καλαμάτας, με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του 40χρονου κυβερνήτη του, Επαμεινώνδα Κωστέα.
Η σημερινή πτήση του επισμηναγού θα ήταν η τελευταία με T-2, καθώς στη συνέχεια θα πραγματοποιούσε εκπαιδεύσεις με αεροσκάφη τύπου Τ-6. Για το λόγο αυτό, προσκάλεσε τη σύζυγο και τα δύο ανήλικα παιδιά του να δώσουν το παρών σε μια σημαντική στιγμή για την καριέρα του. Τραγική ειρωνεία ότι η πτήση έμελλε να είναι μοιραία και ο επισμηναγός σκοτώθηκε μπροστά στα μάτια της οικογένειάς του.
Το μοιραίο F-4 Phantom
Ήταν Δευτέρα 30 Ιανουαρίου, όταν το διθέσιο αεροσκάφος F-4 Phantom II της 338 Μοίρας της 117 Πτέρυγας Μάχης που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου Ανδραβίδας, με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του 31χρονου κυβερνήτη, σμηναγού Στάθη Τσιτλακίδη και του 29χρονου συγκυβερνήτη, υποσμηναγού Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα.
Ο υποσμηναγός Τουρούτσικας εντοπίστηκε την ημέρα του δυστυχήματος, ενώ ο σμηναγός εντοπίστηκε νεκρός μετά από τρεις ημέρες.
Το μοιραίο Phantom εκτελούσε εκπαιδευτικό σενάριο, πραγματοποιώντας πτήση «χαμηλής ναυτιλίας» (300 πόδια/100 μέτρα) σε ζεύγος με ακόμη ένα αεροσκάφος του ίδιου τύπου. Το γεγονός ότι συνοδευόταν από άλλο μαχητικό οδήγησε και στον άμεσο εντοπισμό του σημείου της πτώσης.
Το περασμένο θέρος, η Ελλάδα ήταν για ακόμη μια φορά αντιμέτωπη με τον πύρινο όλεθρο. Ένα από τα μεγάλα μέτωπα της φωτιάς ήταν στην Εύβοια. Και εκεί έμελλε να συμβεί το τραγικό γεγονός.