
Αυλαία έριξε σήμερα το 12ο Διεθνές Νεανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Αρχαία Μεσσήνη, με την υλοποίηση του 3ου Φεστιβάλ των Μικρών «Σχολεία εν δράσει με έργα του Αριστοφάνη», αφήνοντας εξαιρετικές εντυπώσεις τόσο στους συμμετέχοντες όσο και στο κοινό.
Το πρόγραμμα της τελευταίας ημέρας ξεκίνησε στις 9:30 π.μ. στο Εκκλησιαστήριο της Αρχαίας Μεσσήνης, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Τη σκηνή κατέλαβαν με δημιουργικότητα και θεατρικό πάθος οι μαθητές του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μεσσήνης, του 2ου Δημοτικού Σχολείου Μεσσήνης, του 3ου Δημοτικού Σχολείου Μεσσήνης, του 8ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας, του 14ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας, του Δημοτικού Σχολείου Εκπαιδευτηρίων Μπουγά, του Δημοτικού Σχολείου Κορώνης και του Δημοτικού Σχολείου Θουρίας.
Τις παραστάσεις παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον μαθητές από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Μεσσήνης, το 8ο Δημοτικό Σχολείο Μεσσήνης, το 13ο Δημοτικό Σχολείο Μεσσήνης, το 14ο Δημοτικό Σχολείο Μεσσήνης, το 21ο Δημοτικό Σχολείο Μεσσήνης, καθώς και από το Δημοτικό Σχολείο Κορώνης και το Δημοτικό Σχολείο Θουρίας.
Μετά το πέρας των παραστάσεων, ο Αντιδήμαρχος Μεσσήνης κ. Παναγιώτης Μπεσσής απένειμε επαίνους σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν, επιβραβεύοντας την προσπάθειά τους και ενθαρρύνοντάς τους να συνεχίσουν να δημιουργούν και να εκφράζονται μέσα από το αρχαίο δράμα.
Τα σχολεία που συμμετείχαν ήταν:
1ο Δημοτικό Σχολείο Μεσσήνης – Νεφέλες
2ο Δημοτικό Σχολείο Μεσσήνης – Πλούτος
3ο Δημοτικό Σχολείο Μεσσήνης – Βάτραχοι
8ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας – Όρνιθες
14ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας – Αχαρνείς
Εκπαιδευτήρια Μπουγά – Δημοτικό Σχολείο – Όρνιθες
Δημοτικό Σχολείο Κορώνης – Λυσιστράτη
Δημοτικό Σχολείο Θουρίας – Βάτραχοι
Παράλληλες Εκπαιδευτικές Δράσεις
Στο πλαίσιο του 12ου Διεθνούς Νεανικού Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος, που φιλοξενήθηκε στον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Μεσσήνης, υλοποιήθηκε ένα πλούσιο και ποιοτικό πρόγραμμα παράλληλων εκπαιδευτικών δράσεων. Οι δράσεις στόχευαν στη σύνδεση της αρχαίας ελληνικής κληρονομιάς με τη σύγχρονη εκπαιδευτική πράξη, ενισχύοντας τη βιωματική μάθηση, την πολιτιστική παιδεία και τη δημιουργική έκφραση των μαθητών.
Η πρώτη εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Στο Αρχαίο Θέατρο Μεσσήνης. Από το παρελθόν στο παρόν: μια μαθησιακή περιπέτεια» σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από τον φιλόλογο Νίκο Φουσιάνη. Μέσα από μια προσεκτικά οργανωμένη ξενάγηση και βιωματικές δραστηριότητες, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν την αρχιτεκτονική, τη λειτουργία και τον πολιτισμικό ρόλο του αρχαίου θεάτρου, εντάσσοντας την εμπειρία τους σε ένα ευρύτερο ιστορικό και παιδευτικό πλαίσιο.
Η δεύτερη θεματική ενότητα, «Η Μουσική και τα Μουσικά Όργανα στην Αρχαία Ελλάδα», σχεδιάστηκε και παρουσιάστηκε από τον Γιώργο Μουνδρουλέα. Οι μαθητές γνώρισαν αντίγραφα αρχαίων οργάνων, συμμετείχαν σε διαδραστικές ασκήσεις και ήρθαν σε επαφή με τον ρόλο της μουσικής στην αρχαία κοινωνία, τόσο στην καθημερινότητα όσο και στο τελετουργικό πλαίσιο.
Οι παραπάνω δράσεις πραγματοποιήθηκαν:
- Τετάρτη 30 Απριλίου 2025:
12ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας
- Τετάρτη 7 Μαΐου 2025:
Μουσικό Σχολείο Καστοριάς
1ο Γυμνάσιο Μεσσήνης
6ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας
- Πέμπτη 8 Μαΐου 2025:
Γυμνάσιο Μελιγαλά
Γυμνάσιο Δωρίου
ΓΕΛ Ανδρούσας
Στο πλαίσιο αυτό, η θεατρική ισπανική ομάδα La Nave Argo, επισκέφθηκε το Σάββατο 03 Μαΐου τη Συλλογή Ελληνικών Ενδυμασιών «Βικτωρία Γ. Καρέλια» και ξεναγήθηκε στο χώρο του Μουσείου.
Παράλληλα, υλοποιήθηκε η ειδική καλλιτεχνική δράση με τίτλο «Θεατρική Μάσκα: Η Κεραμική Τέχνη στην Υπηρεσία του Αρχαίου Δράματος», σχεδιασμένη και υλοποιημένη από τη “Ρέκτης” Κοιν.Σ.Επ.. Η δράση απευθυνόταν σε θεατρικές ομάδες σχολείων και επικεντρωνόταν στη σημασία της θεατρικής μάσκας στο αρχαίο δράμα, με αναφορές στην κεραμική τέχνη. Οι μαθητές δημιούργησαν τις δικές τους μάσκες εμπνευσμένες από τον αισθητικό και δραματουργικό κόσμο της αρχαιότητας.
Στη δράση συμμετείχαν οι θεατρικές ομάδες των:
- Καλλιτεχνικό Σχολείο Μεσολογγίου
- Tianfu No. 7 High School, Chengdu
- Μουσικό Σχολείο Καστοριάς
Οι παράλληλες εκπαιδευτικές δράσεις ενίσχυσαν τον παιδευτικό χαρακτήρα του Φεστιβάλ, προσφέροντας ουσιαστικές εμπειρίες μάθησης, αισθητικής αγωγής και διαπολιτισμικής επικοινωνίας για μαθητές και εκπαιδευτικούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Οι δράσεις υλοποιήθηκαν με την ευγενική υποστήριξη του Ιδρύματος Γεωργίου και Βικτωρίας Καρέλια, το οποίο σταθερά ενισχύει πρωτοβουλίες που προάγουν την ποιοτική εκπαίδευση, τον πολιτισμό και τη διάδοση της κλασικής παιδείας.