Δευτέρα
28
Ιούλιος
TOP

Ικανοποίηση και αισιοδοξία για την πορεία του Δήμου Καλαμάτας | Θ. Βασιλόπουλος: «Στη θετική κατεύθυνση ο Κώδικας, να ολοκληρωθεί ο δρόμος μέχρι την Τσακώνα, άκρως επιτυχημένο το 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού» (video)

Τα πύρινα μέτωπα δοκίμασαν τα προηγούμενα 24ωρα αρκετές περιοχές της Πελοποννήσου. Το πιο σημαντικό είναι πως δεν θρηνήσαμε ανθρώπινες απώλειες, τεράστια είναι ωστόσο η περιβαλλοντική ζημιά ενώ δεν είναι λίγες οι περιουσίες που κατέληξαν αποκαΐδια. Αναγνωρίζοντας την καθοριστική συμβολή των πυροσβεστών αλλά και των εθελοντών, ο Θανάσης Βασιλόπουλος, πρόεδρος ΠΕΔ Πελοποννήσου και δήμαρχος Καλαμάτας μιλώντας στην τηλεόραση BEST, υπογράμμισε μεταξύ άλλων την ενεργοποίηση μιας «δομής» πυρόσβεσης που αποδίδει αποτελέσματα. «…στο Δήμο Καλαμάτας έχουμε μια μεγάλη δυναμική και αν θέλετε υπάρχει και μια κουλτούρα εθελοντισμού στην περιοχή μας που έχει καλλιεργηθεί τα τελευταία αρκετά χρόνια» αναφερόμενος στον εξοπλισμό σε οχήματα αλλά και τη αποδοτική συνεργασία με τις εθελοντικές ομάδες ο κ. Βασιλόπουλος τόνισε ότι «προσλαμβάνουμε κάθε χρόνο περισσότερους από 50 πυροσβέστες μάλλον και έτσι στελεχώνουμε διάφορα σημεία, φυλάκια αλλά και οδηγούς, στελεχώνουμε τα οχήματα τα οποία βγαίνουν σε περιπολίες. Αυτό μας έχει δώσει τη δυνατότητα να παρεμβαίνουμε εμείς ως Δήμος Καλαμάτας και να προλαβαίνουμε δύσκολες καταστάσεις», ανεξαρτήτως αρμοδιοτήτων.

ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ: Η ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ ΑΥΛΑΙΑ ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΧΟΡΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Άκρως επιτυχημένη η αυλαία του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας το οποίο όπως υπογράμμισε ο Θανάσης Βασιλόπουλος χαρακτηρίστηκε από «ποιότητα, εξωστρέφεια, συνεργασία, συνέργεια το είδαμε κινήθηκε σε πάρα πολλά επίπεδα είμαστε πάρα πολύ χαρούμενοι διότι αναμφισβήτητα είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα φεστιβάλ στην ιστορία του θεσμού».

Ο στόχος επετεύχθη όπως σημείωσε, και δεν είναι άλλος από την εξωστρέφεια και συνάμα η διεύρυνσή του τόσο χρονικά όσο και σε επίπεδο παρουσιάσεων έξω από τις συνηθισμένες αίθουσες. «Είχαμε πει τόσες φορές ότι δεν θέλαμε το φεστιβάλ να περιορίζεται μόνο στις 10-15 μέρες του Ιουλίου αλλά ένα φεστιβάλ το οποίο θα εμπνέει, θα ενεργοποιεί και θα προσελκύει κόσμο ώστε να συμμετέχει σε όλο αυτό το είδαμε φέτος» υπογραμμίζοντας μεταξύ άλλων ότι «φέτος είχαμε συνεργασίες με την Α και Β Λέσχη Φιλίας με την Κινηματογραφική Λέσχη, με φορείς, με συλλόγους της περιοχής μας, το φεστιβάλ ταξίδεψε σε όλη την Πελοπόννησο, σε 8 διαφορετικές πόλεις μέσω της συνεργασίας με την Εθνική Λυρική Σκηνή». Μια συνεργασία την οποία χαρακτήρισε κομβική για το μέλλον του θεσμού.

«Η Εθνική Λυρική Σκηνή είναι αυτή τη στιγμή συνεργάτης του Δήμου Καλαμάτας και τα επόμενα χρόνια θα έρθει εδώ στο Μέγαρο Χορού να παρουσιάσει εκδηλώσεις, όπερα, χορό να φέρει πιο κοντά στους πολίτες κάθε ηλικίας το χορό και την όπερα, ώστε να βοηθήσει τον κόσμο να κατανοήσει πόσο σημαντικός είναι ο πολιτισμός και βέβαια είχαμε και το μουσείο που δημιουργήθηκε με αφορμή τα 30 χρόνια της συμπλήρωσης μέσα από την έξτρα χρηματοδότηση που δόθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού και θέλω εδώ να εκφράσω για μια ακόμα φορά τις ευχαριστίες μας προς την Υπουργό την κα Λίνα Μενδώνη, όπως βέβαια και στον Περιφερειάρχη μας, τον Δημήτρη Πτωχό που στηρίζει το φεστιβάλ».

Οι νέες συνεργασίες και η πορεία εξωστρέφειας θα σημάνει πολλά σπουδαία γεγονότα για τον τόπο τα επόμενα χρόνια. «Το να στηρίζει κάποιος την υπόθεση πολιτισμός είναι πολυθεματική, ιδιαίτερα για μια πόλη όπως το φεστιβάλ έχει πολλών παράλληλων δράσεων χαρακτηριστικές και εικόνες που ζούμε και στο ανοιχτό θέατρο νομίζω ότι είναι ένας χώρος που ήρθε να προσθέσει και το βλέπουμε είτε με συναυλίες ιδιωτών, καλλιτεχνών ή συλλόγων κόσμος έρχεται».

Ο πολιτισμός αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης και εξέλιξης στο οποίο ο δήμος Καλαμάτας επενδύει τόσο μέσω του διεθνούς φεστιβάλ Χορού το οποίο «έχει τοποθετήσει την Καλαμάτα στο παγκόσμιο χάρτη του χορού» αλλά και μέσω του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορωδιών «που έχουμε καθιερώσει στην περιοχή μας και έρχονται χορωδίες από πάρα πολλές χώρες ανά τον κόσμο μέσα από αυτές τις παραστάσεις, γιατί η Καλαμάτα έχει τη δυνατότητα και τη δυναμική επειδή έχει και την κουλτούρα αλλά έχει και τους κατάλληλους χώρους». Εστιάζοντας και στο κομμάτι των υποδομών που φιλοξενούν δράσεις και εκδηλώσεις πολιτισμού που κρατούν την Καλαμάτα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος καθόλη τη διάρκεια του έτους, όπως το ανοιχτό θέατρο, το πάρκο σιδηροδρόμων, το Πάρκο Πληροφοριακής Αγωγής.

 

ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ: ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΑΡΧΩΝ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΩΝ

Στην κουβέντα και τα αυτοδιοικητικά ζητήματα, καθώς έχει ανοίξει η συζήτηση για τον νέο κώδικα τοπικής αυτοδιοίκησης. «Έχουμε μπροστά μας μια ιστορική ευκαιρία να διαμορφώσουμε ένα νέο πλαίσιο μέσα από το νέο κώδικα της τοπικής αυτοδιοίκησης. Να δούμε αρμοδιότητες και παθογένειες που πολλά χρόνια μας ακολουθούν…» σημείωσε αρχικά ο κ. Βασιλόπουλος. Ο δήμαρχος Καλαμάτας εστίασε στη συνέχεια στα όσα αλλάζουν προς μια θετική κατεύθυνση, εξηγώντας πως  στο παρελθόν «δεν μπορούσαμε να καθορίσουμε ποιος έχει τις αρμοδιότητες και ποιος δεν τις έχει. Αυτός ο κώδικας λοιπόν έρχεται να πετύχει αυτό ακριβώς να διαχωρίσει τις αρμοδιότητες». Εξίσου σημαντικό χαρακτήρισε το γεγονός πως ο νέος Κώδικας δύναται «να οδηγήσει τους δήμους σε μια διαφορετική σύγχρονη διοίκηση» τονίζοντας την αναγκαιότητα «να αποκτήσουμε σύγχρονα νέα συστήματα όλοι οι δήμοι, όχι κάποιοι δήμοι που έχουν τρέξει και μπορούν ακολουθούν την ψηφιακή εποχή, όλοι οι δήμοι να αποκτήσουν αυτά τα συστήματα ώστε να μπορούμε να παίρνουμε και να δίνουμε καλές πρακτικές, εργαλεία για να μπορέσουμε να εφαρμόσουμε τις δικές μας πολιτικές» εστιάζοντας στη διαχείριση των απορριμμάτων και στα ζητήματα κοινωνικής πρόνοιας.

Ενώ για προς τις αλλαγές που φέρνει ο εκλογικός νόμος με το 42% και την πρώτη Κυριακή για την εκλογή δημάρχων και περιφερειαρχών  σημείωσε ότι σε μια πρώτη ανάγνωση οδεύει «προς την σωστή κατεύθυνση», θέτοντας ως κυρίαρχο το «να μπορεί μέσα από τις αποφάσεις που θα έρθουν να έχει κάθε δημοτική αρχή το δικαίωμα της κυβερνησιμότητας».

»Έχουμε ζήσει καταστάσεις με την αρχή αναλογική που αν δεν υπήρχαν νομοθετικές ρυθμίσεις δεν μπορούσαμε να διοικήσουμε τους Δήμους πρέπει κάθε δημοτική αρχή να έχει το δικαίωμα να διοικεί στο Δήμο και μέσα από αυτό να κριθεί στο τέλος της πενταετίας, αν προσέφερε, αν έφερε αποτέλεσμα ή όχι ξέρετε οι πολίτες δεν μας ψηφίζουν για να κάνουμε πολιτικές συμφωνίες και για να κινούμε σε αυτό το πλαίσιο μας ψηφίζουν για να παράξουμε έργο να έχουμε αποτελεσματικότητα να προσφέρουμε σε τόπο μας, αυτό είναι το κριτήριο οπότε θεωρώ προσωπικά ότι ενδεχομένως το 40, 41, 42, 43% που τελικά είναι αυτό της πρώτης Κυριακής κινείται προς την κατεύθυνση εγώ δεν νομίζω ότι θα δημιουργήσει πρόβλημα σε κάποιον ο οποίος θέλει να δουλέψει, θέλει να προσφέρει και στην τελική ανάλυση οι πολίτες στο τέλος θα κρίνουν».

 

ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΟΣΑ ΕΓΙΝΑΝ, ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΓΙΑ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ

Την ικανοποίησή του για όσα μέχρι σήμερα έχουν επιτευχθεί εξέφρασε ο δήμαρχος Καλαμάτας τονίζοντας πως η προσπάθεια είναι συνεχής και άοκνη. «Έχουμε βρει ένα εξαιρετικό ρυθμό. Μετά την πρώτη μας θητεία που σχεδιάσαμε τα έργα μας τα βάλαμε σε μια γραμμή, σε μια σειρά, κι εμείς πιο έμπειροι, όλη η ομάδα πιο έμπειρη, τρέχουμε με ικανοποιητικούς ρυθμούς». «Η πόλη αλλάζει» είπε «οι υποδομές ενισχύονται. Το νερό, δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα ύδρευσης στην πόλη μας γιατί γίνονται τόσο πολύ σημαντικά έργα αλλά κυρίως ετοιμάζουμε ακόμα μεγαλύτερα έργα που θα μπορέσουν να διασφαλίσουν την πόλη με έναν ορίζοντα τουλάχιστον 50 χρόνια μπροστά»… Αναλύοντας τον σχεδιασμό που υλοποιείται με συνέπεια αναφέρθηκε σε υποδομές, αναπλάσεις, διεκδικήσεις χρηματοδοτήσεων, αλλά και διαρκούς προβολή της πόλης μέσα από εκδηλώσεις και δράσεις εξωστρέφειας εξέφρασε την αισιοδοξία πως «η Καλαμάτα βρίσκεται σε ένα πολύ καλό επίπεδο και θα πάει ακόμα καλύτερα γιατί έχουμε πολύ όρεξη για δουλειά».

Μιλώντας για υποδομές, στην κουβέντα και το μεγάλο οδικό έργο Πύργος Καλό Νερό Τσακώνα για το οποίο ο κ. Βασιλόπουλος είπε με εμφατικό τρόπο πως «πρέπει να ολοκληρωθεί… Ο αυτοκινητόδρομος πρέπει να φθάσει μέχρι την Τσακώνα ακόμα κι αν χρειαστεί να υιοθετήσουμε την μηδενική λύση στον Καιάφα».