Τρίτη
2
Δεκέμβριος
TOP

Ακούει το κινητό; Η αλήθεια πίσω από τις «στοχευμένες» διαφημίσεις

Σχεδόν όλοι έχουμε πει κάποια στιγμή: «Αποκλείεται, με άκουσε το κινητό και μου πρόβαλε διαφήμιση για αυτό που μόλις ανέφερα!». Η ιδέα ότι το smartphone ενεργοποιεί κρυφά το μικρόφωνο έχει μια γοητεία, αλλά και μια δόση φόβου. Στην πραγματικότητα, όμως, δεν χρειάζεται να μας καταγράφει. Δεν διαθέτει άδεια, ούτε πρακτικό λόγο, ούτε κάποιο ουσιαστικό κέρδος από το να ηχογραφεί τα πάντα απλώς και μόνο για να μας δείξει μια διαφήμιση για πάνες, οδοντόκρεμα ή αεροπορικά εισιτήρια.

Αυτό που κάνει είναι πιο απλό, αλλά και πολύ πιο εξελιγμένο: αξιοποιεί ένα μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης που ονομάζεται Graph Neural Network (GNN).

Αν φανταστούμε τα δεδομένα μας όχι σαν μεμονωμένες λίστες με κείμενα, αναζητήσεις και τοποθεσίες, αλλά σαν έναν «χάρτη» με σχέσεις, τότε το GNN είναι ο μηχανισμός που βλέπει και κατανοεί αυτόν τον χάρτη. Οι πληροφορίες παρουσιάζονται ως μικρές κουκκίδες (κόμβοι) και οι συνδέσεις ανάμεσά τους ως γραμμές. Δεν πρόκειται για ανθρώπους και κοινωνικούς δεσμούς, αλλά για δεδομένα και τις μεταξύ τους συσχετίσεις.

Διαβάστε περισσότερα στο ρεπορτάζ του newmoney.gr πατώντας εδώ