Κυριακή
15
Δεκέμβριος
TOP

Αγοράζουν «δεύτερο χέρι» οι Έλληνες καταναλωτές – Κερδίζει έδαφος η αγορά second hand

Η αγορά των μεταχειρισμένων ειδών ανεβαίνει διαρκώς τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, ακολουθώντας τη διεθνή τάση, με τους Έλληνες καταναλωτές να εμφανίζονται πλέον πιο πρόθυμοι σε σχέση με το παρελθόν να αγοράσουν προϊόντα second hand ενώ όλο και περισσότερες μεγάλες εταιρείες αποφασίζουν να δραστηριοποιηθούν και σε αυτή τη αγορά.

Από τη μία πλευρά, οι πληθωριστικές πιέσεις που έχουν επηρεάσει την αγοραστική συμπεριφορά και οδηγούν αρκετούς στην αναζήτηση μιας οικονομικότερης εναλλακτικής, από την άλλη, η βιωσιμότητα και η κυκλική οικονομία που απασχολούν όλο και περισσότερο, ειδικά τις νεότερες γενιές καταναλωτών, φαίνεται πως έχουν συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξης της συγκεκριμένης αγοράς.

Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που αποτυπώνουν τη συνεχώς ανοδική πορεία του κλάδου στη χώρα μας από το 2019 έως σήμερα. Το 2019 ο κύκλος εργασιών στην κατηγορία «Λιανικό εμπόριο μεταχειρισμένων ειδών σε καταστήματα» διαμορφωνόταν στις 11.096 χιλ. ευρώ, το 2021 έφτασε στις 15.173 χιλ. ευρώ και το 2022 έκανε «άλμα» στις 26.527 ευρώ. Το 2023 ο συνολικός τζίρος αυξήθηκε ακόμη περισσότερο, καθώς διαμορφώθηκε στις 30.359 χιλ. ευρώ.

Η συνεχώς ανοδική αυτή τάση αλλά και το γεγονός ότι παρατηρείται εντονότερη στις νεότερες γενιές καταναλωτών, οδηγεί όλο και περισσότερες εταιρείες διεθνώς αλλά και στη χώρα μας, στην είσοδο τους στην αγορά του second hand. Την προηγούμενη εβδομάδα η Skroutz, ανακοίνωσε το λανσάρισμα της υπηρεσίας Skoop by Skroutz που δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες της πλατφόρμας να πωλούν προϊόντα που πλέον δεν χρειάζονται, σε άλλους χρήστες που επιθυμούν να αγοράσουν. Στην αγορά των μεταχειρισμένων ηλεκτρονικών συσκευών δραστηριοποιείται ήδη και η Public με την υπηρεσία «second go», διαθέτοντας επιδιορθωμένες συσκευές οι οποίες έχουν πιστοποίηση καθώς και εγγύηση. Στην ένδυση, μεγάλα διεθνή brands όπως η Zara και η H&M έχουν προχωρήσει σε αντίστοιχες υπηρεσίες να αγοράσουν μεταχειρισμένα είδη ή να μεταπωλήσουν δικά τους προϊόντα. Από τον περασμένο Δεκέμβριο η πλατφόρμα Pre-Owned της Zara είναι διαθέσιμη μάλιστα και στην Ελλάδα με τους καταναλωτές να έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες κυκλικής οικονομίας, όπως επιδιόρθωση, πώληση μεταξύ πελατών και δωρεά ενδυμάτων.

Πηγή: cnn.gr