Σάββατο
27
Απρίλιος
TOP

Τις 500.000 εκτιμάται πως θα φθάσει η κίνηση στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας μέσω της αξιοποίησής του (video)

Από το β’ τρίμηνο του 2024 αναμένονται τα νεότερα αλλά και τα… σπουδαιότερα στον διαγωνισμό που προωθεί το Υπερταμείο για την αξιοποίηση του διεθνούς αεροδρομίου Καλαμάτας, μέσω σύμβασης παραχώρησης. Τα βήματα, οι διεκδικητές, το asset. Αναμονή για τους άλλους αερολιμένες.

Από το β’ τρίμηνο του 2024, που ξεκινάει σε λίγες ημέρες, αναμένονται τα νεότερα αλλά και τα… σπουδαιότερα στον διαγωνισμό που προωθεί το Υπερταμείο για την αξιοποίηση του διεθνούς αεροδρομίου Καλαμάτας μέσω σύμβασης παραχώρησης (για έως 40 έτη). Σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, από τον επόμενο μήνα οι αρμόδιες αρχές θα έχουν στα χέρια τους τις παρατηρήσεις και τα σχόλια των υποψήφιων επενδυτών για το βασικό κείμενο της σύμβασης, «πάνω» στο οποίο βέβαια θα κληθούν να δώσουν και οικονομικές προσφορές, αν και χρειάζονται ακόμα στάδια που αφορούν τις τελικές εγκρίσεις από συναρμόδια υπουργεία και το «χτίσιμο» της τελικής σύμβασης, εκτιμάται ότι μέσα στο καλοκαίρι θα περάσουμε στη φάση υποβολής προσφορών.

Το σχήμα που θα επικρατήσει στον διαγωνισμό του Υπερταμείου, που μάλλον θα συμμετέχει με κάποιο ποσοστό έως 10%, θα αναλάβει τη διαχείριση, λειτουργία, ανάπτυξη, επέκταση, διατήρηση και εκμετάλλευση του Διεθνούς Αεροδρομίου Καλαμάτας για 40 χρόνια. Θυμίζουμε ότι έχει προηγηθεί η υποβολή υποψηφιοτήτων από 4 μεγάλα επενδυτικά σχήματα, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.- GMR Airports Limited, ΜΥΤΙΛHΝΑΙΟΣ Α.Ε.-CORPORATION AMERICA AIRPORTS S.A, Egis Airport Operation-AKTOR CONCESSIONS SINGLE MEMBER S.A.- Aéroports de la Cote d’Azur, FRAPORT AG- DELTA AIRPORT INVESTMENTS A.E.- ΠΗΛΕΑΣ Α.Ε.

Να αναφέρουμε επίσης ότι προωθούνται διαδικασίες και για την αξιοποίηση 22 επιπλέον περιφερειακών αεροδρομίων (Καρπάθου, Χίου, Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Λήμνου, Ιωαννίνων, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Ικαρίας, Κυθήρων, Λέρου, Σητείας, Νέας Αγχιάλου, Καλύμνου, Σκύρου, Σύρου, Αστυπάλαιας, Καστελόριζου, Καστοριάς, Κάσου και Κοζάνης), αν και για αυτό το «πακέτο» ίσως έχουμε περισσότερες και βασικότερες εξελίξεις προς το τέλος του έτους ή το 2025.

Το «φιλέτο» της Καλαμάτας

Όπως και σχετικά πρόσφατα έχει αναφέρει το insider.gr, αν δεν προκύψουν απρόοπτα ή νέες καθυστερήσεις, ενδέχεται να έχουμε ανάδοχο μέσα στο 2024 (και προφανώς προς το τρίτο τρίμηνο ή αργότερα), ενώ μέσα στο 2025 εκτιμάται η έναρξη λειτουργίας από τον τελικό ανάδοχο.

Μέσα από επενδύσεις το αεροδρόμιο Καλαμάτας θα μπορέσει υποδεχθεί ένα συνεχώς αυξανόμενο αριθμό επιβατών που εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει τους 500.000 πολύ νωρίτερα από το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας. Ο αυξημένος αυτός αριθμός επιβατών σε συνδυασμό με τις σημαντικές ιδιωτικές επενδύσεις στον τουριστικό κλάδο και βελτίωση των οδικών υποδομών στο νομό αναμένεται να έχει πολλαπλασιαστικές θετικές επιπτώσεις στο νομό Μεσσηνίας αλλά και την ευρύτερη ζώνη επιρροής του αεροδρομίου. Από το 2010, η επιβατική κίνηση της Καλαμάτας έχει παρουσιάσει αύξηση κατά 250%. Το 2022 ξεπέρασε τους 351.000 επιβάτες. Γενικότερα στο Υπερταμείο προσδοκούν σε αύξηση επιβατικής κίνησης άνω του 40% έως το 2030, σε σημαντικά οικονομικά οφέλη για το δημόσιο, ανάπτυξη τοπικών κοινωνιών και οικονομιών, από την πλάνο εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των 22+1 αεροπορικών υποδομών. Ο διεθνής αερολιμένας Καλαμάτας, αποτελεί ένα δυναμικό τουριστικό προορισμό, ο οποίος έχει αυξήσει θεαματικά την επιβατική κίνηση τα τελευταία χρόνια χάρη στον τουριστικό πόλο Costa Navarino που ανήκει στον όμιλο Κωνσταντακόπουλου.

Τα 22 περιφερειακά

Σε σχέση με τα 22 περιφερειακά, τα περισσότερα εξ αυτών χρειάζονται εκτεταμένες επενδύσεις και αναβαθμίσεις, υπάρχουν αεροδρόμια που θεωρούνται χαμηλής κίνησης, σε όχι ιδιαίτερα τουριστικές περιοχές, ενώ σε κάποια εμπλέκεται και ο στρατιωτικός παράγοντας. Ωστόσο, υπάρχουν και «φιλέτα» σε περιοχές υψηλού τουρισμού (π.χ. Πάρος, Νάξος κ.α.), αεροδρόμια που ήδη γίνονται εργασίες εκσυγχρονισμού (τα δύο προηγούμενα αλλά και σε Χίο, Σύρο κ.λπ.), αερολιμένες με αναβαθμισμένο πλέον γεωπολιτικό status (π.χ. Αλεξανδρούπολη). Κατά παλιότερες πληροφορίες, ενδέχεται ένα από αυτά, το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου, να έχει χρήση cargo (αποκλειστική ή όχι), δηλαδή με υπηρεσίες μεταφοράς εμπορευμάτων, καθιστώντας το έτσι μοναδικό στην Ελλάδα. Εκτιμάται ότι θα προχωρήσει ο διαγωνισμός σε ένα cluster και με μοντέλο που προσομοιάζει σε ΣΔΙΤ ή μάλλον καλύτερα, ένα υβριδικό μοντέλο Παραχώρησης.

ΠΗΓΗ insider.gr