Σε ανέκδοτο και μάλιστα κακόγουστο εξελίσσεται ο σχεδιασμός για τα Τέλη Κυκλοφορίας, καθώς παρά τις εισηγήσεις και τα σενάρια που έχει εκπονήσει το υπουργείο Οικονομικών, αναμένοντας μάλιστα την ανάλυση των δημοσιονομικών επιπτώσεων από τις αρμόδιες υπηρεσίες του, εμφανίζεται ξαφνικά να υπαναχωρεί υπό την πίεση των αντιδράσεων των επαγγελματιών του κλάδου.
Συγκεκριμένα, χθες το βράδυ, μετά από σύσκεψη εφ’ όλης της ύλης εν όψει αξιολόγησης, αρμόδιο υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου, ανέφερε ότι δεν υπάρχει σκέψη για περισσότερα κλιμάκια κατά τον υπολογισμό των Τελών με βάση τον κυβισμό των αυτοκινήτων. Ωστόσο, την ίδια ώρα στις αρμόδιες υπηρεσίες της Καραγεώργη Σερβίας επεξεργάζονται τέτοιο σενάριο, εξετάζοντας τις ενδεχόμενες απώλειες από το «σπάσιμο» των κλιμακίων πάνω από τα 1.800 κ.ε. δηλαδή στα μεγάλου και πολύ μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, όπου τα βάρη είναι μεγάλα. Το ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι αν τελικά αποσύρεται κακήν κακώς το σενάριο, πριν καλά- καλά απαντήσουν οι υπηρεσίες.
Διαβεβαιώσεις δόθηκαν, επίσης, από το υπουργείο Οικονομικών στους εισαγωγείς αυτοκινήτων, ότι δεν πρόκειται να υπάρξουν έστω περιορισμένες αυξήσεις στα Τέλη των νέων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Ι.Χ., προκειμένου να εξισορροπηθούν δημοσιονομικά οι επιδιωκόμενες ελαφρύνσεις στα παλαιά και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, των οποίων οι πινακίδες σχηματίζουν «βουνό» στις εφορίες. Το… deal επισημοποιήθηκε με σχετική ανακοίνωση του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, με τη διευκρίνιση ότι το υπουργείο Οικονομικών θα καλύψει δημοσιονομικά την ελάφρυνση των παλαιών Ι.Χ. με τα έσοδα από την ανάκτηση πινακίδων και την πληρωμή Τελών από αυτά τα αυτοκίνητα!
Αφήνοντας κανείς στην άκρη ότι ο σχεδιασμός του υπουργείου προέβλεπε μικρές ελαφρύνσεις στα παλαιά Ι.Χ. και ως αντιστάθμισμα μικρές αυξήσεις στα νέα Ι.Χ., ένα τέτοιο εγχείρημα δημοσιονομικών απωλειών (ελαφρύνσεις στα παλαιά Ι.Χ.) με αβέβαιο δημοσιονομικό αντίβαρο (έσοδα από ανάκτηση πινακίδων), είναι εξαιρετικά δύσκολο να περάσει από τους δανειστές.
Το μόνο σίγουρο αυτή τη στιγμή είναι ότι μένει στο συρτάρι το σχέδιο για σύνδεση των Τελών Κυκλοφορίας με τις τιμές προ φόρων, ως τεχνικά ανεφάρμοστο. Όπως ενημέρωσαν οι εισαγωγείς οχημάτων το υπουργείο Οικονομικών, δεν υπάρχουν διαθέσιμες τέτοιες βάσεις δεδομένων για τα πιο παλιά αυτοκίνητα κι ως εκ τούτου είναι αδύνατο να εφαρμοστεί στην πράξη αυτό το σχέδιο.
Στα σενάρια που επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών συμπεριλαμβάνεται, επίσης, η πρόβλεψη ειδικού συντελεστή παλαιότητας για την αυτόματη απομείωση των Τελών Κυκλοφορίας, όπως επίσης ειδική παρέμβαση για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν λίγο πριν από το Νοέμβριο του 2010, όταν δηλαδή εφαρμόστηκε ο υπολογισμός των Τελών με βάση τις εκπομπές ρύπων, ωφελώντας τα πιο νέα οχήματα.
Πηγή: iefimerida.gr του Γιώργου Παππού