TOP

«Χτύπησε» το πρώτο κουδούνι στα σχολεία της Καλαμάτας (video)

Με τον καθιερωμένο αγιασμό πραγματοποιήθηκε η έναρξη της νέας σχολικής περιόδου. Χαμόγελα στα παιδιά που επέστρεψαν στο σχολικό τους περιβάλλον με την ευχή όλα να εξελιχθούν ομαλά. Προς αυτήν την κατεύθυνση και οι όλες προετοιμασίες από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης στη Μεσσηνία αλλά και τις τοπικές αρχές, με τον δήμο Καλαμάτας να τρέχει και το διάστημα αυτό παρεμβάσεις για την βελτίωση των σχολικών υποδομών.

Την εκτίμηση πως τα περίπου 50 κενά σε εκπαιδευτικούς που έχουν καταγραφεί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης Μεσσηνίας και ειδικά στην περιφέρεια, θα καλυφθούν μέχρι το τέλος του μηνός, εξέφρασε ο προϊστάμενός της, Αγάπιος Οικονομίδης, τονίζοντας πως οι ελλείψεις δεν αφορούν σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Ο κ. Οικονομίδης σημείωσε παράλληλα πως κατά τα άλλα, η χρονιά άνοιξε αυλαία χωρίς προβλήματα

Με τον καθιερωμένο αγιασμό για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς άνοιξαν οι πύλες των σχολικών μονάδων και στην Αρκαδία. Από το 4ο Δημοτικό σχολείο Τρίπολης, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Πελοποννήσου αναφέρεται στις μεταβολές που έχουν γίνει φέτος στην Περιφέρειας και οι οποίες βάσει των πληθυσμιακών κριτηρίων κάθε περιοχής.

Τον καθιερωμένο Αγιασμό για την έναρξη της νέας σχολι­κής χρονιάς τέλεσε σήμερα, 11 Σεπτεμβρίου 2023, ο Σεβ. Μητροπο­λίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος, στο Γυμνάσιο Παραλίας, στο Μουσικό Σχο­λείο, στο 24ο Νηπιαγωγείο καθώς και στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια «Μπουγά», στην πόλη της Καλαμάτας. Ο Μητροπολίτης απευθυνόμενος σε μαθητές και εκπαι­δευτι­κούς, ευχήθηκε καλή και ευλογημένη χρονιά σε όλους, με υγεία και πρόοδο. Τόνισε δε ότι ξεκινά μιά νέα σχολική χρονιά με προσδοκίες που στόχο έχουν την απόκτηση της γνώσης και την καλλιέρ­γεια του ήθους των μαθητών. Παρέστησαν  εκ­πρό­σωποι τοπικών αρχών και  φορέων.

Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

Όσον αφορά στον προγραμματισμό της νέας σχολικής χρονιάς, οι ημερομηνίες έναρξης και λήξης της, καθώς και το πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2024, αναμένεται να δοθούν στη δημοσιότητα μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου.

Το υπουργείο Παιδείας έχει προχωρήσει στην πρόσληψη 23.211 αναπληρωτών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε μια προσπάθεια κάλυψης των κενών και δηλώνει έτοιμο να υποδεχθεί τους μαθητές. Απόλυτη επάρκεια βιβλίων, προσλήψεις καθηγητών – για πρώτη φορά και μόνιμων ειδικής αγωγής. Διαδραστικοί πίνακες, εργαστήρια δεξιοτήτων αλλά και μαθήματα σκακιού. Επίσης, εισάγεται η δυνατότητα πρόωρης αποχώρησης των μαθητών του ολοήμερου στις 14.55, ενισχύεται η ειδική αγωγή αλλά και η ψυχοκοινωνική υποστήριξη των παιδιών. Για το άμεσο μέλλον, προβλέπεται η ενοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω της υπαγωγής των βρεφονηπιακών σταθμών στο υπουργείο Παιδείας. Στη λίστα προτεραιοτήτων, η πρώιμη ανίχνευση στην προσχολική ηλικία αλλά και η αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού.

Σύμφωνα με το protothema.gr Τα βιβλία βρίσκονται στα δημοτικά από τον Ιούνιο, στα γυμνάσια από αρχές Αυγούστου και στα λύκεια από τον Ιούλιο. Για «πάγια αγωνία του παρελθόντος, η οποία έχει εξαλειφθεί πλέον στο 100%», κάνει λόγο η υφυπουργός Παιδείας, κ.Δόμνα Μιχαηλίδου, ενώ η καινούρια σχολική χρονιά ξεκινά με 3.700 νέες προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, οι οποίοι έχουν ήδη ορκιστεί και έρχονται να προστεθούν στις 28.500 προσλήψεις της προηγούμενης τριετίας – από αυτές, οι 6.390 ήταν στην Ειδική Αγωγή. Επιπροσθέτως, είναι ο αριθμός των αναπληρωτών, που ανακοινώθηκε την Παρασκευή 1 Σεπτεμβρίου, οι οποίοι θα καλύψουν τα υφιστάμενα κενά, συμπεριλαμβανομένων εκείνων της παράλληλης στήριξης. Υπογραμμίζεται ότι φέτος, έγιναν για πρώτη φορά προσλήψεις μόνιμων ειδικών εκπαιδευτικών, γεγονός, το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει ευεργετικά στην ομαλή λειτουργία των ειδικών σχολείων, καθώς μέχρι τώρα οι εκπαιδευτικοί αλλάζουν κάθε χρόνο.
Σχετικά με την παράλληλη στήριξη, η υφυπουργός επισημαίνει: «Κάνουμε ό,τι μπορούμε, έτσι ώστε σε όλη την Ελλάδα, με το άνοιγμα των σχολείων, σε όλη την Ελλάδα, σε κάθε τμήμα, που υπάρχει ανάπηρο παιδί με θετική γνωμάτευση ΚΕΔΑΣΥ και ανάγκη παράλληλης στήριξης, να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής, που θα υποστηρίζει τα παιδιά όλου του τμήματος – στο καινούριο μοντέλο, δηλαδή, υιοθετείται η παράλληλη στήριξη ανά τμήμα, όχι ανά παιδί».

Η δυνατότητα πρόωρης αποχώρησης από το ολοήμερο

Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας, για το σχολικό έτος 2023-2024, οι μαθητές των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων όπου εφαρμόζεται το αναβαθμισμένο πρόγραμμα, θα έχουν τη δυνατότητα αποχώρησης όχι μόνο στις 15.50’ ή στις 17.30’, αλλά και στις 14.55’, προς διευκόλυνση των γονέων και κηδεμόνων. Όπως δε διευκρινίζεται, το νέο ωράριο αφορά στο σύνολο των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων σε όλη τη χώρα.

Οι μεταβολές στα σχολεία

Πραγματοποιήθηκαν προαγωγές, ιδρύσεις, καταργήσεις, συγχωνεύσεις σχολείων. Συγκεκριμένα, για το σχολικό έτος 2023-24, ιδρύονται 10 Δημοτικά Σχολεία-Νηπιαγωγεία, καταργούνται 36 Δημοτικά-Νηπιαγωγεία, συγχωνεύονται 30 Δημοτικά Σχολεία-Νηπιαγωγεία, υποβιβάζονται: 79 Δημοτικά Σχολεία-Νηπιαγωγεία και προάγονται 51 Δημοτικά Σχολεία-Νηπιαγωγεία.

Σχετικά με τις καταργήσεις ή συγχωνεύσεις σχολείων, η υφυπουργός Παιδείας κ.Δόμνα Μιχαηλίδου τοποθετείται: «Πρόκειται για ένα ‘ταμπού’, που δεν ηχεί ευχάριστα. Ωστόσο, ένα τυπικό παράδειγμα συγχώνευσης αποτελεί η εξής περίπτωση: στη βόρεια Ελλάδα λειτουργεί ένα σχολείο σε τρία κτίρια, σε τρία διαφορετικά κοντινά χωριά: στο ένα χωριό, είναι η πρώτη, δευτέρα και τρίτη δημοτικού. Στο άλλο χωριό, η τετάρτη μόνο, μέσα σε ένα ολόκληρο σχολείο.